Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Munhålan i Skillingaryd!

Av Malin wiper - 12 oktober 2010 14:55

  


Här ser ni vart vår tandhygenist håller till, "Munhålan" i Skillingaryd. Där huserar även en tandläkare som både jag och min man gått hos. Jag gick in först och hon tog röntgenplåtar  och allt såg bra ut. Jag får alltid rätt mycket tandsten på nedre framtänderna baktill. Sen hade jag tre ställen som var lite irriterade men annars tyckte hon jag skötte mina tänder till belåtenhet. Sen får man alltid goda råd som man är tacksam över för då kan man förbättra tandhälsan. 

      

        

Myrna var så snäll så hon lät mig ta en bild när Mr T satt i stolen och hon själv stod bakom...  Tyvärr blev det sånt motljus så det var svårt att få till bilden som jag ville. Hur jag än gjorde så blev det lite för rött.

 

   

 

Hon hade tagit hem såna här praktiska hållare för mellanrumsborstar så vi köpte varsin. Att ha dom i fodralet gör att dom blir instängda och har svårt att torka till. När man reser bort så kan man använda fodralen. Nu känner vi oss superfräscha i munnarna. Jag har tack och lov aldrig haft tandläkarskräck. 

 

 

 

Klicka här för att komma in på deras fina och lättmanövrerade hemsida. Det som sen slog mig när jag satt och läste tidningar medans jag väntade på att mannen skulle bli klar, var det att dom hade liggande två läsglasögon i olika styrkor på bordet. Det kan man kalla service och omtänksamhet mot sina kunder.  

 

 

 


 
 
Ingen bild

Karin o svartnosarna

12 oktober 2010 21:01

Hejsan !
Tack snälla du,men det känns också bra att hjälpa,för min mor fick både en stroke och bröstcancer för ett år sedan.Min mormor min moster gick bort i bröstcancer,och min kusin i unga år,så det känns rätt att hjälpa för en god sak.
Men angående hjärtat så gjorde jag det för ca.1 år sedano visste inte riktigt hur jag skulle gå vidare med det.
Så nu kom jag på att den fina rosa rosetten kanske kan sitta i mitten.
Så hjärtat o smyckena finns bara i 1 exemplar enkom gjorde för rosa bandet insamlingen Östrerbybruk.
Så det går bara att lägga bud på det och för ett tag sedan så var det uppe i 100 kr,
Men har du F.b så kan du gå in på länken som jag hoppas finns på bloggen o gå vidare.
Men vill du så kan jag lägga ett bud åt dig eller kanske bättre att min dotter gör det.
Annars så kanske jag kan tova ett sedan för rosetter har jag kvar.Men då hinner inte pengarna gå till Rosa bandet.
KRAMIZar karin o svartnosarna.

Malin wiper

12 oktober 2010 21:21

Vad tråkigt att både din mor, mormor och moster gått bort i denna hemska sjukdom. Förstår verkligen att du vill hjälpa till och jag själv brukar alltid köpa rosa band och ge en slant. Jag kan gå in och lägga bud själv där men jag tror inte jag kan lägga sånt högt bud som en del andra så det är bra om ni får in så mycket som möjligt. Du är verkligen duktig och kreativ. Det avlånga i silver var också jättefint. Ja du jag kan beställa ett av dig senare annars.

Hoppas du har en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards