Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Kulturrastplats!

Av Malin wiper - 9 oktober 2010 17:27

  

 

Vi åkte ut med bilen i förmiddags för att hitta nåt fint ställe att promenera på och sen skulle vi åka in till Jönköping med saker till Röda Korsets second hand. Vi hamnade först på en bakluckeloppis i Bro, Byarum som ligger några kilometer från där vi bor. Det var en häftig upplevles och på bilden ser ni hur det ser ut när man åker in till det natursköna området som är en kulturrastplats. Från den större vägen så åker man på denna lilla väg ett tag innan man kommer fram. Det kostar bara 20:- för att få stå med bilen och sälja sina grejer.

 

               

 

Klicka här för att gå in och läsa lite om detta. Föreningen som äger detta heter Brobrobreja.

 

  

 

Så här ser det ut när man kommer dit från gästparkeringen. Det är hur mysigt som helst. Vi funderar också på att vara med där nästa gång dom har loppis.

 

  

 

     

 

Här ser ni min man gå ner till platsen bredvid vatten där man kan få sig nåt till livs. Dom hade hembakat bröd och annat. 

 

  

 

Kaffet fick man serverat på detta sättet och det var hur gott som helst. Även kaffebrödet var välbakat och supergott.

 

               

 

  

 

Här sitter min man och myser och han till vänster är den som sköter om det hela och är initiativtagare. Han är även musiker och håller på med teater också.

 

        

 

Såna här små kaffepannor var populära i slutet av 70-talet för då blev det inne att koka kaffet igen efter att man bryggt kaffe i ett antal år i sk "Don Pedrobryggare". Jag hade själv en röd liten kanna men utan mönster.

 

       

 

Jag blev lite faschinerad av detta häftiga dass som stod en bit ifrån loppisen. Som ni ser så är det ett bord på sidan med tvättställ, handdukar och annat.

 

            

 

Klicka här för att komma in på ett ställe där det finns toalettskyltar

 

       

 

Detta lilla hus stod mittemot parkeringen.

 

 

 

   

 

Där vi satt och fikade så fanns även denna fina Dvärgschnauzer som var så lätt att fota för hon stod så stilla...   

 

Klicka här för att läsa om Dvärgschnauzer 

 

         

 

Klicka här för att kolla vart jag hittade denna hundmatskål

 

  

 

Här har dom byggt en scen invid vattnet som dom använder för konserter.

 

            

 

  

 

Så här idylliskt och fint ser det ut där man sitter för att njuta av musik och annat.

 

  

 

Dessa ungdomar sålde lotter för att få in pengar till en Frankrikeresa. Dom var jättegulliga och vi köpte rätt många. Jag hade sån tur att jag vann en biobiljett...  Två av tjejerna har en blogg ihop och ni kan klicka här för att kolla in deras häftiga blogg.

 

                 

 

 

   

 

         

 

Vi hade egentligen köpstopp resten av månaden men vi kom hem med lite grejer ändå. Denna pall fick vi för 30:-. Jag skall bara byta tyg på dynan. Det är så bra för dynan är löstagbar.

 

        

 

En solcellslampa för 10:- som vi redan satt ut på gården...  

 

        

 

En lampa för 30:- av en sort som finns att köpa fortfarande. det är som plastrundlar som är lite spegelglans i. Tyvärr så går den inte att ha på min mans kontor som vi tänkt för den hänger ner för mycket. Vi hittar alltid en plats åt den senare.

 

        

 

Det är svårt att få fram på bild riktigt hur den ser ut. På nära håll så ser ni att dom urklippta rundlarna har ett genomskinligt hjärta hängande i mitten.

 

                

         

 

Detta var verkligen ett fynd. En 3-4 m lång hemvävd matta med lite plastinslag i. Den är helt oanvänd och vi skall ha den i hallen när vi tvättar den andra mattan.

 

  

 

Klicka här för att komma in på Justin Haywards hemsida

 

 

Fortsättning följer..............

 

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards