Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

Ritz konditori och Audio video!

Av Malin wiper - 1 oktober 2010 17:00

  


I dag har det blivit lite för mycket för jag har fotat på 5 ställen och känner mig helt snurrig nu...  Vi åkte ner på Ritz för att ta oss nåt gott.

 

          

Det märks att tjejerna haft catering förut. Så här fint såg det ut när vi fick in smörgåsarna som visade sig vara en hel lunch. Dom hade skurit det fina goda brödet så snyggt och till en jättefin sallad. smörgåsarna var njutbart goda....            

 

         

Detta var extraerbjudandet för dagen.

 

        

Dessa läckra godsaker köpte vi allihopa för dom skall vara jättegoda. Jag skall ta med dessa till mamma i morgon när vi åker dit. Åsa sa att bröden heter "Skarpskytt" och är ett wienerbröd m vaniljkräm inuti. Dom kostar 13:-/st.

 

   

Dom här bakelserna ser så goda ut så tandvattnet rinner...  

 

   

Sen gick vi till andra sidan torget där vår "Audio Video" ligger. Min man har lämnat in moderkortet till min gamla data som han skall försöka laga åt oss men det var inte klart än.

 

       

 

Dom hade denna möbelgrupp med stolar som sitter fast vid varandra. En sån skulle man ju kunna ha till en enklare hemmabiograf. Dom var bekväma också. Tror inte att dom är till försäljning.                    

 

       

 

Jag längtar efter en stor platt tv i vardagsrummet och där har dom massor.

 

            

 

Mr T kollar efter ny mobil till mig så fort vi är inne på ett sånt här ställe. Jag har inte haft nån mobil så länge som den jag har nu och den börjar bli lite stenålders...  den är jobbig att sms:a med och kameran i den är inte mycket att hurra för så jag kan inte ta emot bilder för dom går inte att använda.

 

            

 
 
Annelie

Annelie

2 oktober 2010 08:03


TUR du har en kamera som funkar istället..
Jag tar aldrig bilder med min mobil, jag är liiite dålig på att även ta med kameran.
Fast jag har både en digitalsystemkanera och en digital kompaktkamera.
Men, jag MÅSTE få med mig den mer.

Tycker du inte det är skämmigt att ta bilder inohus i affärer, på kondis osv..??
Frågar du alltid personalen innan om du får ta bilder..??

MUMS.. vad go denna smörgås med räkor i lät, vilken åt ni..??

Ha en underbar fortsättning på helgen.. // Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

2 oktober 2010 08:52

Jag frågar alltid om jag får ta bilder när jag är i affärer och det är aldrig några problem utan dom tycker det är toppen. Nu förstår jag inte detta med skämmigt så du får förklara dig?. Shopping är ju ett av dom största nöjena folk har i dag så det finns inget fel att visa upp saker. Jag visar upp vad jag tycker är intressant och kul. Jag går själv in på olika ställen där dom visar varor från affärer. Jag använder inte mobilen till kamera utan har en helt ny. Då har du ju jättefina kameror som du borde använda.

Ha en fin dag
kram

 
Annelie

Annelie

3 oktober 2010 09:20


Nääee,, jag vet inte varför jag tycker det är skämmigt att fota i en butik.
Men, jag gillar att du gör det och sen lägger ut dina bilder,, så jag MÅSTE bli bättre på det jag också.

Jag gjorde ju det en gång, på två olika butiker i vår stad,, o då frågade ju jag också.
Men, det var nästan som om de tänkte "Jaha, varför detta då..??"
Efter det har jag inte gjort det nåt mer.. :o(

Ha en go fortsättning på helgen.. // Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

3 oktober 2010 10:17

Du säger bara att du har en blogg, då blir dom flesta eld och lågor ;) vill dom inte så säger dom till sen vänjer man sig och blir tuffare efter ett tag och sen är det lätt som en plätt :))

Ha en fortsatt fin helg själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards