Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Höststädning på gården!

Av Malin wiper - 29 september 2010 13:39

  

Jag är så glad att jag kan göra lite lättare utomhusjobb nu efter 2.5 månader med akutpunktur 2 gånger/vecka. Tyvärr så blir det inget denna veckan för sjukgymnasten är ledig men på måndag har jag en tid igen. Synd att man inte kunnat göra mer på huset, men vi blev sjuka bara ett tag efter vi köpte detta hus och då hade vi tänkt både dränera och måla det direkt. Vi jobbade och hade reserver men dom har gått åt till att fixa till inne. I Sommar skulle vi ha skrapat och målat runt fönstren men det orkade vi inte så nu tar vi ett fönster i taget så fort som möjligt. 

 

         

 

Jag sopar på och det känns så härligt för det är så varmt och fint ute. Mannen fick fota en liten bildserie på mig.

 

              

 

   

 

Så här fint och rensopat blev det på min mans egenhändigt byggda trappa. Vi måste nog skaffa nån blomma eller nåt som står på bron för detta kala gör ju ingen människa glad...  Vi hann inte olja in bron i år så vi får ta oss en funderare på om vi skall olja in eller måla.

 

             

 

En man som heter David Olschewski har gjort denna pall av fyra piasawakvastar...  aj! säger jag bara. Klicka här för att komma in på sidan där jag såg bilden. Klicka här för att komma in på Olscewski design

 

   

Bänken uppe vid huset skall vi bära ner i källaren.           

 

    

Möblerna nere vid ån skall också bort men vi har ändå tagit ner parasollen.

 

           

Här fick jag ett kort på mannen som är på väg ut för att rensa lite i bråten.

 

            

Jag har tagit in nästan alla blomprydnader för rengöring. Våra hägrar som vi köpte hos Mimmis Magasin har nu blivit lite fint rostiga.  

 

            

 
 
Ingen bild

Karin o svartnosarna

30 september 2010 02:06

Vinterstädning är snart klar här hemma,men imorrn så åker vi upp till stugan och myser o guben o svärfar ska jobba undan lite där,sedan blir det vintersömn för stugan tills vi åker upp i vår igen.
Var in och hälsade på en dag hos dig o läste men glömde bort att skriva komentar.kul med filminspelning i Uppsalao kul att din son var där,tänk om du varit med så hade vi kanske kunnat träffas:-)
Sonen vår hade sett o talat om för guben min när han kom hem från stan som vi säger att de höll på spela in filmen,sen när jag kikar in hos dig så hade du reportage om detta.Men det var jättefina bilder kul att se dem
Hägrarna fåglarna var jättesnygga,jobbigt när det blir så där med sjukdommar för det är ju inget man räknar med när man köper ett hus precis.
Vi har också bara rustat inni huset,vi fick riva ut allt.När det sedan var klart så orkade man inget men efter 11 år sa jag nu ska huset målas.
'Vi hann iallafall 2 sidor men ena sidan är nu full med blåsor,så nästa vår är det bara att skrapa hela långsidan igen:-(linoljan hade tydligen torkat för fort.Men man får ta det lite pö om pö.
Socker skålen med ängeln var ju bara så söt.
Men visst är det bra med akupunkturen,min ländrygg mår verkligen bra av det.
Ska också fortsätta nästa vecka o få lite nålar.
Ha det så gott vännen och önskar dig en skön Fredag o en go och härlig helg,kramiz Karin o svartnosarna.

Malin wiper

30 september 2010 10:02

Vad härligt att ni har klart med vinterstädningen. Jag håller på för fullt. Kul att ni har en stuga att åka till sånt är guld värt. Vad synd att jag inte var med för det hade varit kul att träffas men det går nog fler tåg ;) Jag köpte hägarna hos Mimmis Magasin och dom finns i två storlekar. Det har gått 10 år för oss och ingen målning är gjord men vi kanske också kan måla nästa år man vet aldrig. Ja du man får ta lite pö om pö som du säger. Vad bra att din kropp svarart på akupunktur också.

Ha det gott själv kära du
varm kram

 
wilma

wilma

30 september 2010 17:23

kul knappast dig

http://.se

Malin wiper

30 september 2010 17:27

Kul att du tittade in men jag förstår inte vad du menar?.

Ha en fin eftermiddag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards