Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Anna Elzer Oscarsson!

Av Malin wiper - 28 september 2010 18:06

             


Jag var så rastlös i dag efter nattens mardrömmar så vi åkte ut med bilen och hamnade i Jönköping igen...  Jag hade några ärenden så det passade bra. Nu känner jag mig mycket bättre och det gör gott att bara vara. Det var så kallt i början av dan men sen blev det varmare och solen har varit framme i flera timmar. 

 

   


Vi åkte en vända till Röda korsets second också där jag hittade dessa kraftfulla glaskrukor som hör ihop eller kan ställas var för sig. 30:- för båda och jag tyckte dom var lite speciella så jag kollade under krukorna.


   


Där står det att dom är designade av Anna Elzer Oscarsson  


  


Även detta märke märke satt på krukan Twins home

  

  

 

När vi åkte hem så ville jag fylla dessa glaskrukor med snygga kaktusar så vi åkte in på Råslätt centrum och besökte denna blomsteraffär som har både blommor och presenter. Jag gillar den affären för den är lite annorlunda.

 

  

 

Så är blev det när allt var klart. Kaktusen heter "Haworthia". Det går inte att få fram riktigt hur det ser ut. 

 

Haworthia är ett släkte av blommande växter i familjen Asphodelaceae . De är små (normalt 20 cm hög) ensamma eller klump-formning och endemisk för Sydafrika . Vissa arter har bestämda, tuffa blad, vanligen mörkt grön färg, medan andra är mjuka och halv-genomskinlig. Deras blommor är små, vita och väldigt lika mellan arter. Men bladen visar stora variationer även inom en art

 

           

 

Jag fick även tag på kraftfulla blåa höga stearinljus till mina ljusstakar på rumsbordet. Dom går i samma färg som gardinen så det blev ett lyft. Dom kostade 5:-/st. 

 

 
 
Monica

Monica

28 september 2010 19:18

Blev jättefint med blommorna i krukorna du fyndat:)
Har själv denna blomma och den pryder verkligen fint.
Det var synd att ni inte fick användning för speglarna för de är verkligen snygga:
Hoppas din syrra behöver dom istället, så de kommer till användning:))
Ha en fortsatt fin kväll och hoppas på att du får sova gott inatt utan mardrömmar:)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 september 2010 20:33

Kul att du tycker det ;) jag är nöjd och det är kul att göra bra fynd. Roligt att du också har denna blomsort också. Den skall vara hållbar. Ja du men vi köpte speglarna på vinst och förlust för dom var superbilliga. Dom funkar nog inte hos syrran heller men det finns alltid nån som kanske vill ha dom.

Ha en fin kväll själv
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

28 september 2010 22:10

Men vilka fynd du gör! Jag blir ju avis på allt :) Glaskrukorna var verkligen läckra och ljusen tyckte jag var jättefina, de matchade löparen också. Jättesöta kaktusar, om jag inte är helt fel ute så brukar min pappa ofta få sådana i olika blomgrupper men jag brukar inte lyckas med dem. Andra växter lyckas jag ju lite för bra med istället. Ingen balans där inte. Hoppas att du får må lite bättre imorgon också.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

29 september 2010 09:00

Kul att du gillar krukgruppen. Denna kaktusstort skall vara lättskött sa hon som jag köpte dom av. Det var fullmåne i natt också men inga mardrömmar

Ha en fin dag
kram

 
Helga

Helga

29 september 2010 09:52

Vilka fynd! Det blev verkligen ett läckert arrangemang...

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 september 2010 09:54

Kul att du tycker det ;)

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards