Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Smålänningen Bredaryd!

Av Malin wiper - 24 september 2010 18:02

  


Vi åkte till Bredaryd och besökte ett lågprisvaruhus som heter "Smålänningen". Dit har vi inte varit på flera år trots att det bara ligger ca 4 mil från oss. Jag kollade på kläder och skor men inget föll mig i smaken. Det var billigt men jag måste ha kläder som sitter bra. Skor går inte att köpa där när man har ryggbesvär och annat för då måste man ha bra läster. Det var kul att gå runt och titta i alla fall. Klicka här för att komma in på Smålänningens hemsida

 

            

 

Den här snidade trägubben i naturlig storlek hittar man vid ingången.

 

     

Så här står det på skylten vid gubbens fötter. Jag hittar inget när jag söker på namnen på skylten. 

 

             

Så här ser det ut när man kommer in i varuhuset.

 

  

 

Vi var så kaffesugna så vi gick direkt till fiket...  Vi fick allt detta för 30:- så fikat var väldigt billigt.

 

             

Här sitter min gubbe som får stå ut att bli fotad än om han inte vill jämt...   

 

               

Det är inte så lätt att fota cafédelen för det sitter rätt mycket folk där men här är en liten del i alla fall.

 

             

Vi blev väldigt roade av hur dom hängt gardiner för uppvisning. Öljettsidan har dom placerat nertill som egentligen skall sitta på stången men det blir i alla fall lite tyngd och fall på gardinen...

         

 

            

Där man gick in sen till själva varuhuset stod denna korg med konstgjorda löv i.

 

     

Dom hade väldig mycket med konstgjorda blommor. Detta är bara en liten del.

 

              

Här en närbild på en gardin som var tjock som en filt och hade svart bakgrund på ena sidan och rosa på den andra.

 

             

Ett tyg med som har tryckta singelskivor som mönster.

 

            

En monter med lite gröna tygnyanser. Vi gick inte där så länge utan körde vidare för att kolla lite annat i Bredaryd.      

 

                  

Vi åkte in till centrum och kollade torget som hade en liten bassäng med fontän som var i full gång.

 

             

Stenstatyn var rätt läcker och ser ut så här på nära håll. Runtom är det som lite guldplätering utspridda och lite mönster.

 

        

 

Så här står det på en skylt som sitter på fontänkanten. Klicka här för att gå in och läsa om Rune Karlzon som jag tror har gjort skulpturen. 

  

 

Vi har plockat en hel påse full med äpplen som vi gett till våra snälla grannar som vi får kantareller av varje år.

 

Ha en lyckosam kväll...   

     

 
 
Monica

Monica

24 september 2010 21:50

Det kan man kalla billigt fika:)
Fick mig ett gott skratt när jag såg hur de hängt upp öljättgardinen, hihi. Ser lite lustigt ut:))
Ha en fortsatt fin fredagskväll!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 september 2010 22:15

Ja du det var nästan lika billigt som på second hand. Det såg verkligen lustigt ut med gardinerna ;)

Ha en fortsatt fin kväll själv
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

25 september 2010 09:33

Ojoj vilket varuhus. Jag har aldrig varit där men skulle nog trivas som fisken i vattnet. Mycket fina saker som du har fångat på bild. Lite kul med gardinen, något som jag hade kunnat göra :D
Vem skulle inte bli glad över en kasse med äpplen, bra byten tycker jag! VI ska själva bege oss ut i regnet idag och plocka lite svamp till våra äldre grannar :)
Hoppas ni får en fin lördag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

25 september 2010 10:01

Ja det är rätt behagligt där och inte så mycket folk som det brukade vara. Dom har allt från kläder till vitvaror. Vad gulligt av er att plocka svamp till grannarna. Dom skall få mer äpplen.

Ha en fin lördag sjäva

kramar

 
Annelie

Annelie

26 september 2010 17:40


Ha, Smålänningen var vi också till då o då när vi bodde i Hyltebruk. Vi åt även rätt som det var på Bambu, deras Mongoliska buffé.. *mums*

Roligt o se bilder därifrån,, känns såååå länge sedan vi var där.

Du vännen, vart hittar du alla dina animerade bilder..??

Ha det allra bäst.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

26 september 2010 17:50

Vad kul att ni har varit både till smålänningen och Mongoliska restaurangen.

Jag kommer in och berättar om ett av mina toppenställen där jag tar många bilder.

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Johan

24 oktober 2012 14:31

Smålänningen har numera en ny hemsida som är mycket informativ och visar deras breda utbud :-)
www.smålänningens-marknad.se

Malin wiper

24 oktober 2012 14:38

Tack för att du talade om detta. Då skall jag gå in och kolla och länka till sidan på menyavdelningar. Det var så länge sen vi var dit så det är på tiden ;)

Ha en skön dag
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards