Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Dan Reed!

Av Malin wiper - 22 september 2010 11:42

         


Nu funkar det igen men är fortfarande långsamt. Min man försvann ut en stund förut innan han skulle till museieföreningen. Fattade inte vad han sysslade med...  rena smusslet.

 

         

Han kom sen hem med detta vackert inslagna paket...  Nu är vi osedvanligt barnsliga...  

  

 

       

 

Det visade sig att han läst min blogg och kom hem med denna ljushållare från Mimmis Magasin som jag tyckte var så häftig...  Han valde en med dessa ord "Amor Vincit Omnia" som betyder: kärleken övervinner allt...  Jag blev jätteglad och skall nu hitta en passande plats för denna väggljushållare. Tack Paula som berättade för mig att det betyder: kärleken övervinner allt och inte som jag skrev (kärleken betyder allt). Nu har jag ändrat detta, typiskt mig att ha för bråttomt och läsa fel...  

 

   

 

Vi skall gå på en konsert på lördag och då får min man bjuda på sin utlovade middag. En av mina vänner rekommenderat oss att gå och se Dan Reed som  var jättestor på 80-90-talet och drog fulla hus. Han drog sig sen tillbaka och spelar nu bara på små ställen världen över. Mest på Yogacenter och denna gång blir det på John Bauer Hotel i Jönköping. Biljetterna kostar bara 150:-/st. Köpte dom för ett bra tag sedan.

 

                

  

Klicka här för att komma in på Dan Reeds hemsida.

 

  

 

Dan Reed, född 17 februari 1963 i Portland Oregon USA, är en amerikansk sångare och gitarrist, mest känd som medlem i rockbandet Dan Reed Network. Under 80 och 90-talet turnerade Dan med Network och nådde framgångar, bland annat med låten Rainbow Child som 1989 blev en hit på radio i USA och många europeiska länder. Under större delen av 90-talet och 00-talet levde han med munkar i Indien innan han 2009 återvände till musiken som soloartist

 

 

 
 
Paula

Paula

22 september 2010 12:33

"Amor vincit omnia" betyder "Kärleken övervinner allt"! Jag vet det för att det är mitt motto!
Ha en bra dag! Kram Paula.

http://fibroskanskan.blogspot.com

Malin wiper

22 september 2010 14:43

Tack snälla du för att du rättade mig. Jag hade för bråttomt som vanligt ;) kul att du har dessa ord till ditt motto.

Ha en bra dag
kram

 
Pisan

Pisan

22 september 2010 15:11

Vad ni är söta :-) Vilken fin present du fick! Vad bra att bredbandet funkar bra igen. Ha en fin onsdagseftermiddag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 september 2010 15:33

Tack snälla du ;) vi var nyförlovade ;) Ja jag är nöjd med presenten och sen väntar en innestående middag också ;)

Det är fortfarande lite långsamt men bättre

Ha en fin eftermiddag själv
kramar

 
Monica

Monica

22 september 2010 19:15

Vad roligt att du fick den fina ljushållaren som du önskat dig! Det är bra att blogga så männen håller sig ajour hihi:))
Grattis än en gång!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 september 2010 19:46

Ja det passade verkligen perfekt ;) Du har så rätt så om männen :)) bra att dom går in på våra bloggar ibland ;)

Tack för ditt grattis

Ha en fin kväll
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

23 september 2010 10:06

Ja se där, han hade inte alls glömt bort dig trots att det varit mycket för honom :) Och vilken bra smak han har, just den där fastnade jag för när du visade bilderna från affären. Skönt att du hittade en bra plats att hänga den på också (läste ovan). Kul att åka iväg på konsert, hoppas att den är riktigt bra.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

23 september 2010 10:11

Ja jag blev jätteglad och för det mesta så är det jag som glömmer såna här dagar ;) fast inte dom första åren. Kul att du också gillar denna ljushållare. Jag hoppas också att konserten blir bra men känner mig inte på humör så jag får peppa mig själv.

Ha en jättefin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards