Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Malin wiper - 21 september 2010 18:35

  


Jag kände mig så ensam och kymig i dag så jag cyklade ner till byn för att plåga mig med att kolla på bakelser...    Tyvärr så blev det lite slarv när min son var här så jag har fått startat om min viktminskning och det är inte lätt...  

 

                

Här satt jag och läste en tidning och avnjöt min bakade potatis med kycklingcurry.

 

  

 

Jag tog en tur till Mimmis Magasin också för att kolla om dom fått hem nåt nytt. Passade på att köpa en grej till min hjärtformade ask också. Här ett helt bord med både böcker, almanackor mm.

 

  

 

Mimmi höll på att packa upp en massa nya garner som såg jättesnygga ut.

 

  

 

Här ett jättefint gardintyg.

 

  

 

Dom här ljushållarna har jag inte sett förut och det står lite visdomsord upptill. Dom är jättefina.

 

  

 

Lite glas att ha ljus i eller nåt annat. Den röda duken under glasen var jättesnygg och färgstark.  

 

           

Dom hade fått in två höga handmålade tavlor. Den ena som på bilden i starka färger och en annan som var lite ljusare.

 

     

 

Denna värmeljuskombination stod i skylten och man känner lite förjulstämning sprida sig i kroppen.

 

    

Jag tror detta är doftljus och jättefina med sin lite avlånga form.    

 

Av Malin wiper - 21 september 2010 12:22

      

Det är svårt att blogga när det tar sån tid så jag har dekorerat en hjärtformad ask som jag köpte i går på vår Scrapbookbutik i Jönköping. Jag skall lägga nåt fint i asken och ge min man i morgon när vi firar 20 år sen vi blev ihop.              

 

Klicka här för att komma in på Westers artistmaterial där jag köpt både asken och dekorationssakerna

 

          

Dom reade ut såna här förpackningar för 39:- med en massa dekorationspapper och annat. Jag brukar annars ta sånt jag har hemma och klipp från tidningar mm. Fick sån lust att prova på i alla fall.

 

   

Jag började med att göra locket färdigt och det blev så här.              

 

   

Sen klippte jag ut en remsa av ett annat papper i rutigt mönster men samma nyans och klistrade fast på lockkanten.

 

   

Jag använder mig av Karlsons klister. Klicka här för att läsa dess långa historia. Det har funnits så länge jag levat i alla fall.

 

   

Sen var det underdelens tur att få nåt snyggt på sidorna. Detta är ett lite ljusturkos stadigt papper med en struktur i.

 

   

Här är nu det färdiga resutltatet. Inget mästerverk men det var inte så lätt och jag ville inte göra det för gulligt...  och sockersött...  Detta var rätt kul och inte så påfrestande för nacken utan det gick rätt fort att få till asken. Det finns massor av papper kvar i den varierande förpackningen.

 

           

 

Det är inte bara här som det är segt och långsamt utan på hela nätet så det kan var nåt med vårt bredbandsbolag. Jag har blivit bortskämd nu ett tag med att det fungerat så bra. Nån musik kan jag inte bjuda på så länge det inte laddar in ordentligt.

Av Malin wiper - 21 september 2010 08:38

               

Bilden kommer från Animated Wereld


Jag är lite sent ute i dag för jag har varit på bloggvandring och är inte klar än. Sen är det segt på nätet och går rätt sakta modför det brukar göra. Min man åkte tidigt i morse med sina kompisar från sociala projektet till Jönköping och en mässa som hålls i dag på Elmia. Dom skall ha en monter där dom presenterar sitt projekt. Han lovade att ringa när han kom fram till Jönköping men har inte gjort så och det är ovanligt. Jag är lite orolig för han svarar inte. Precis när jag sa det så ringde han. Mobilen var glömd i bilen och sen har han så mycket att tänka på och då funkar inte minnet. Jag skall själv ta mig en längre promenad än om det regnar.

 

Glöm inte min tävling som avslutas på onsdag 19.00 Se kategorier "gissningstävlingar" eller scrolla ner en bit på sidan.

 

  

 

Här är några av vykorten jag köpte på tändsticksmuseet vi var på när min son och hans pappa var här. Dom hade även snygga förpackningar med olika tänstickor och samlingsupplagor men jag köpte inget sånt eftersom mitt tändarskåp är överfullt.

 

  

 

Min son hade köpt en keps när han var på en flygshow i Stockholm där dom firade att flyget fyller 100 år i år.

 

  

 

En bild på hans pappas hund Titti som inte kom med sist. Hon låg rätt ofta i sin egen korg också och inte bara i soffan...  Hon ser ut som en hårig boll ibland och man vet knappt vart huvudet är.

 

       

  

Nu har jag tyvärr fått nåt fel på nätet så allt går så långsamt och det går heller inte att ta in nån musik för det står bara och laddar. Har suttit här alldeles för länge så jag får återkomma när det fungerar bättre. Från att ha gått jättesnabbt tar det nu en halv minut mellan varje klick.

 

   Ha en fin dag därute gott folk....   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards