Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Gissningstävling!

Av Malin wiper - 17 september 2010 13:43



                

 

Vilken artist kan detta vara:

 

                   

 

Personen är en sk fyrtitalist och föddes i London. Artisten har varit med i några grupper men är solosångare sedan många år. Artisten har en Engelsk mor. Personen var lite vildare förr men har lugnat ner sig dom senaste åren och har en hel hög med barn både små och vuxna i olika relationer. Personen har även sjungit många duetter med andra sångare. Artisten har gett sig på andra genrer i musiken på senare år som man inte trott personen om. När personen växte upp så hade dom sångkvällar hemma men personen höll hellre till under flygeln är att vara med och sjunga.

 

             

 

             

 

Den som först kommer med rätt svar i sin kommentar är vinnaren till detta fina halsband med tillhörande örhängen från Pisans smycken. Tävlingen avslutas 22/9 19.00

 

 

            

 

Här ser man det lite mer på nära håll. Det är jättesnyggt så jag var så frestad att behålla det själv men jag beställde det för att ha till denna tävling. Man kan ge Pisan fria händer och det blir jättelyckat. Färgen har lite mer av vinrött i sig än bilden visar.

 

Klicka här för att komma in på Pisans blogg

 

            

 

Här är örhängena som hör till halsbandet och ingår i priset.

 

           

 

            

 

Ett änglahänge som också kommer från Pisans smycken. Det går att haka fast på ett passande halsband. Detta änglahänge får den som kommer med rätt svar som nr 2         

 

Klicka här för att komma in på den häftiga bloggen "Femtiotalsjakten" som jag länkat till lite då och då för den är ofta uppdaterad och kul att både läsa och titta i.     

 

 
 
Maria

Maria

17 september 2010 14:33

Jag gissar på Rod Stewart

http://mariaslekrum.bloggagratis.se

Malin wiper

17 september 2010 14:48

Kul att du vill vara med i tävlingen. Jag noterar din gissning. Svaret kommer som sagt på onsdag

Ha en fin dag
kram

 
maria

maria

17 september 2010 14:39

Haha, tävlingsjäveln är i mig, så jag skriver bara svaret och avslutar inte ens med kram eller något annat. Snabbt nerskrivet och sen klicka iväg det, blev det. Jag är en sån tävlingsinriktat person så när det är tävling på gång så existerar inget annat.

Jag har varit in på Pisan blogg och är så sugen på
de där ryska dockorna i örhängen och halsband.
Kommer nog att ta kontakt med henne snart.

Men här ska det bli ett riktigt avslut iallafall.

Kram på dig Wiper och ha en trevlig helg och kväll.

//Maria.

http://mariaslekrum.bloggagratis.se

Malin wiper

17 september 2010 14:50

Det är ingen fara kära du ;) sånt händer mig också. Jättekul att du vill tävla och gillar tävlingar. Jag har köpt ett sånt halsband med Rysk docka för ett tag sen.

Kram till dig också Maria
Ha en fin dag

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

17 september 2010 15:04

Den första som slog mig var Roddan också men det är ju redan svarat. Tyvärr så är det den enda jag kan gissa på som jag tycker det stämmer in på. Jaja.. bättre lycka för mig nästa gång :)

Ang skivan så var det mer att jag bara tyckte det var kul att se min kompis från Norr på omslaget i någon annan bloggkompis blogg :) Jag älskar också de där bilderna! Min blogg är fortfarande låst så det var nog att du bara var inloggad på google.
Hoppas ni får en fin kväll. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

17 september 2010 17:07

Då noterar jag din gissning Sanna. Kul att du vill vara med i tävlingen. Ja det var festligt att din kompis från Norr är på min sons skivomslag ;) Det är verkligen en toppenbild. Ja du jag var inloggad på google ;)

Ha en fin kväll själv
kram

 
Pisan

Pisan

17 september 2010 15:14

Jahaja! Ser att jag förmodligen får fylla på förrådet med ryska dockor :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 september 2010 17:06

Ja jag såg att Maria var intresserad av Ryska dockansmyckena. Dom är fina och jag har mitt halsband ofta.

kram

 
Pisan

Pisan

17 september 2010 15:15

Du får ordna en annan tävling snart så jag också kan vara med! :-) Kram på dig goa du! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 september 2010 17:05

Ja du det kommer fler tillfällen senare :D

Kram själv goa du

 
Helene

Helene

17 september 2010 15:58

Gissar på Rod Stewart oxå! Hörde igår på radion att han och hans gravida fru ska flytta tillbaka till England men att dom ska ha kvar sitt hus här i Los Angeles. Ha en go fredag kväll!! Time for work!
♥ Helene
ps. tack för din goa hälsning!! Kommer och besöker dig över helgen när jag har mer tid

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

17 september 2010 17:03

Vad kul att du vill vara med i min tävling ;) Du är så välkommen in på besök när du så önskar.

Ha en fin arbetsdag goa du

kramar

 
Petra

Petra

18 september 2010 12:37

Rod Stewart!! :) Jag har det bra Wiper och jag hoppas du också har det bra..Jag kommer in på din blogg på engång inga problem... En stor kram till dej från mej!!!

http://petrano1.bloggspace.se

Malin wiper

18 september 2010 12:56

Vad härligt att höra ifrån dig Petra. Du min kära vän. Skönt att höra att allt är bra och att du även kommer in på min blogg hur lätt som helst. Jag har det också rätt bra men det går lite upp och ner och det ingår i min sjukdom.

En stor kram till dig också kära du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards