Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 september 2010

Av Malin wiper - 17 september 2010 13:43



                

 

Vilken artist kan detta vara:

 

                   

 

Personen är en sk fyrtitalist och föddes i London. Artisten har varit med i några grupper men är solosångare sedan många år. Artisten har en Engelsk mor. Personen var lite vildare förr men har lugnat ner sig dom senaste åren och har en hel hög med barn både små och vuxna i olika relationer. Personen har även sjungit många duetter med andra sångare. Artisten har gett sig på andra genrer i musiken på senare år som man inte trott personen om. När personen växte upp så hade dom sångkvällar hemma men personen höll hellre till under flygeln är att vara med och sjunga.

 

             

 

             

 

Den som först kommer med rätt svar i sin kommentar är vinnaren till detta fina halsband med tillhörande örhängen från Pisans smycken. Tävlingen avslutas 22/9 19.00

 

 

            

 

Här ser man det lite mer på nära håll. Det är jättesnyggt så jag var så frestad att behålla det själv men jag beställde det för att ha till denna tävling. Man kan ge Pisan fria händer och det blir jättelyckat. Färgen har lite mer av vinrött i sig än bilden visar.

 

Klicka här för att komma in på Pisans blogg

 

            

 

Här är örhängena som hör till halsbandet och ingår i priset.

 

           

 

            

 

Ett änglahänge som också kommer från Pisans smycken. Det går att haka fast på ett passande halsband. Detta änglahänge får den som kommer med rätt svar som nr 2         

 

Klicka här för att komma in på den häftiga bloggen "Femtiotalsjakten" som jag länkat till lite då och då för den är ofta uppdaterad och kul att både läsa och titta i.     

 

Av Malin wiper - 17 september 2010 12:47

           

 

Här ser man lite bättre hur det går till. Man är nog lite barnslig som roas av nåt sånt...     


Av Malin wiper - 17 september 2010 11:48

            


När min son var här så ville han även gå till Teknikmagasinet på A6 köpcenter för han skulle köpa lite grejer b.l.a denna lustiga sak ovan som är en hologramliknande grej och rätt kul. Han vet att jag gillar roliga grejer så han gav en sån till mig i present också.

 

   

Så här går det till: man lägger en liten sak i undre delen på den tefatsliknande grejen som är som en spegel. Det går att lägga en 10 krona också som syns bra men jag la ett litet sköldpaddsbrosch. Saken skall ligga precis i mitten av skålen.             

 

  

 

Sen lägger man på locket och det blir en illusion så det ser ut som om sköldpaddan ligger ovanpå men tar man på den så åker fingret bara rakt igenom och det känns jättekonstigt...              

 

  

 

Här ser ni på nära håll att det ser ut som om sköldpaddan ligger ovanpå men den finns egentligen inte där utan ligger långt ner i skålen.            

 

 

 

Hela dosan stå på denna fot eftersom den är lite rund och måste stå still.

 

Klicka här för att läsa lite mer om mirascope och dess effekt

 

 

  

 

Dom hade även såna här huvudkliare som var nedsatta från 69:- till 49:-. Jag testade och det var en märklig känsla som fick en att rysa. Den skall vara bra att massera huvudet med och lindrar bra. Den har ett lite ekivokt namn "Orgasmatron mini" Det var verkligen skönt och avslappnande. Dom har såna på hälsokostaffärerna men dom är dyrare och jag tror att dom även är dubbla och ger ännu bättre effekt.  


  


Här utsätter jag min man för huvudkliaren för att visa...  Det hade han inget emot...  

 

Av Malin wiper - 17 september 2010 09:52

   

   

Bilden kommer från Animated Wereld      

Ja då var det fredag igen och det känns tomt här nu när vi är 2 personer mindre och en liten söt hund som förgyllt tillvaron. Jag är ändå så trött och det blir en innedag med filmtittande och lite annat. Jag kommer ut sent i dag till bloggen för jag har varit ute och bloggvandrat för att se vad ni andra gjort dessa tre dagar. Min man har fullt upp med sitt projekt i dag så han har hemarbete vid datan. Det regnar inte i dag men dessa 3 dagar dom var här så regnade det nästan hela tiden tyvärr så det var en del saker vi inte kunde göra. Jag saknar min son jättemycket och vi skall åka till honom när tillfälle ges.

 

         

 

Vi har fått en hel plastlåda med kantareller av ett jättegulligt och snällt grannpar. Hon brukar plocka varje år och vi har fått varenda gång och är så tacksamma för detta. Vi var inte hemma just då så burken stod på bron och väntadepå oss...  

 

            

 

Min man satt sig direkt och rensade och har sen stekt upp dom så vi skall göra sås av dom sen som vi brukar. Det är min man som är bäst på detta och jag har inget att tillföra...  Kantareller är verkligen skogens guld. 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards