Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Nellie McKay!

Av Malin wiper - 16 september 2010 21:46

  

Bilden kommer från Animated Wereld

 

Nellie McKay (född Nell Marie McKay den 13 April 1982 är en engelsk-amerikansk singer-songwriter , skådespelerska och fd stand-up komiker , känd för sin kritikerrosade debutalbum komma bort från mig och för henne Broadway debut i Tolvskillingsoperan (2006), för vilken hon vann en Theatre World Award


Klicka här för att komma in på Nellie MCKays hemsida



               


Min man har hand om Mr A:s hund när vi gick omkring i vår fina stadspark i Jönköping i går. Här har han satt sig för att vila lite. Vi har verkligen njutit av att ha Titti hos oss dom här dagarna för hon är en helt underbar hund som är så behaglig snäll och tillgiven. Vi saknar henne redan och jag skämde bort henne med leverpastejbitar...  

 

Klicka här för att komma in på stadsparkens hemsida

 

   

Här fotar jag dom tre männen och lilla Titti...  Vi gick omkring och myste ett tag i stadspaken men sen började det regna igen och då blir det för jobbigt för hunden för hon fryser så hon darrar.

 

 

 

          

 

Här står min son och fotar med sin 3D kamera, det blir toppenkort. 

 

   

 

Det är en härlig utsikt från Stadsparkens utsiktsplats.

 

            

              

Här ser ni Världshuset Stugan som ligger alldeles vid bergkanten.

 

              

Går man uppför denna trapp så får man ännu bättre utsikt.         



 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

16 september 2010 22:25

Åh ni hann med stadsparken också! Nu blir jag riktigt avundsjuk! Jag brukade alltid be om att bli avsläppt där när familjen skulle till jkpg så jag kunde gå i parken och framför allt upp till getterna. Där kunde jag och Liza sitta i flera timmar :)
Det måste bli tomt nu när ni har haft gäster och en jättesöt Titti.
Jag har nog faktiskt inte sett en 3D kamera, måste jag hålla utkik efter.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

17 september 2010 09:45

Ja du vi hann med ännu mer ;) så det är inte undra på att jag är helt slut nu och blir inne i dag. Ja du det är jättefint med alla djur både fåglar och getter som dom har där i parken. Tyvärr så regnade det så hemskt så vi hann inte gå ner till djuren. Ja du det är så tomt och konstigt nu att jag var så ledsen i går och saknar min son. Det finns bara ett märke i 3D kamera just nu men det kommer fler framöver.

Ha en fin fredag goa du
varm kram

 
Berith

Berith

17 september 2010 08:15

Godmorgon vännen =))
Det är alltid lika underbart att titta
in här hos dig , du bjuder alltid på sådana
underbara och vackra bilder !! :))
Vilken underbar dag ni ser ut att ha haft :))
Önskar dig en bra dag och en trevlig helg , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 september 2010 09:43

Tack snälla du för dom gulliga vänliga orden ;) Vi har haft det så bra att saknaden och tomheten är stor nu. Än om jag är supertrött så känns det tomt efter 2 personer och en hund.

Ha en jättefin och bra helg själv kära du
varm kram

 
Helene

Helene

19 september 2010 17:17

Underbara bilder från parken och vilken utsikt!! Förstår att det är tomt och att saknaden är stor. Det är alltid kul med besök och det är så mycket man vill göra ju......nu en liten fråga, är det OK om jag skulle vilja använda din nypon bild? Givetvis så ger jag dig kredit och länkar tillbaka till, let me know!!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

19 september 2010 20:24

Kul att du gillar bilderna. Du får gärna ta bilden det är bara roligt. Ja du saknaden är stor när ens son gett sig av efter att vi haft det så trevligt

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards