Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Musikbörsen och Café Lakatos mm.....

Av Malin wiper - 16 september 2010 14:01

               

I går följde alla mig in till Jönköping eftersom jag skulle på min akupunktur. Vi besökte naturligtvis Café Lakatos och Mr A propsade på att få bjuda oss på förtäringen.  Det har varit så milt väder så utemöblerna står kvar ute än om det kommit en del regnskurar dom sista dagarna. Just nu skiner solen för fullt.

 

          

Här sitter min son och jag och väntar på vårt fika. 

 

   

 

    

Sen promenerade vi ner mot Musikaffären "Musikbörsen" som både min son och hans pappa ville besöka. Dom var ute efter lite instrument.

 

             

Mitt emot Musikbörsen så står denna stenmur som har som en vattenspegel ovanpå och sen rinner vattnet ner mot en brunn. Det såg häftigt ut.       

 

             

Här testar min son ett klviatur som man kan hänga på sig med en rem.

 

           

Här spelar han på ett minipiano som stod på en ställning och hade även en mikrofon så man kunde sjunga till.       

 

              

Detta är en gitarr i rostfritt stål. 

 

             

Den rosa gitarren i mitten var jättefin och skarpare i färgen i verklighenten.          

 

  

 

          

Vi åkte vidare till A6 köpcenter där dom skulle handla lite. Min son skulle till "Teknikmagasinet" och Mr A skulle till hälsokost och lite andra ställen. Här står Mr A och min man i samspråk.

 

         

Här har min son handlat lite och Mr T skymtar bakom honom. 

  

 

Fortsättning följer............

           

 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

16 september 2010 15:33

Vad mysigt ni verkar ha haft det. Kul med bilder från tändsticksmuseet. Har inte varit där på en herrans massa år. Det såg ut att vara rätt lugnt på a6, rätt skönt för det brukar ju kunna vara riktigt trångt där. Min bror brukar alltid vilja gå in i musikaffärerna också, han är helt tokig :)
Hoppas att ni får en fin helg. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

16 september 2010 21:16

Ja vi har haft det toppen. Tändsticksmuseet är verkligen sevärt. A6 var verkligen lugnt den dagen och det är ovanligt. Kul att du har en bror som gillar musikaffärer också

Hoppas din dag varit bra och att även helgen bjuder på fina dagar
kramar

 
Monica

Monica

16 september 2010 15:43

Vad trevligt ni verkar ha haft det med besöket:)
Kul att du fått träffa din son igen:))
Önskar dig en fin kväll...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 september 2010 21:13

Ja vi har haft det toppen. Ja det är skönt att få träffa sin son igen.

Hoppas du har en fin kväll också
kram

 
Pisan

Pisan

16 september 2010 18:53

Oj vad mycket ni hunnit med! Förstår att ni haft trevligt. Antar att du är trött nu efter några intensiva dagar. Har du fått paket idag? KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 september 2010 21:14

Vi var så trötta när dom hade åkt att vi helt enkelt glömde att kolla posten. Jag återkommer till dig i morgon bitti då vi kollat brevlådan ;)

Vi har haft det bra

Hoppas din dag varit bra också
kram

 
fru-glad

fru-glad

16 september 2010 21:41

Go kväll i stugan nu får du vila fötterna lite när du varit ute så mycket.Visst är det roligt att träffa sina vuxna barn, jag blir lika förundrad varje gång att se att de blivit så fina.Din grabb ser lugn o trygg ut tycker jag, det måste vara så roligt att gå ut o äta och fika med honom.Du får vällan varva ner och ta det lite lungt i helgen.Kramar till dig från fru glad

http://fru-glad.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 september 2010 22:20

Ja du nu har jag vilat hela dan ;) Verkligen kul att få träffa sin vuxna son. Ja man får vara glad att man har fina och bra barn. Ser att du också är glad för dina vuxna barn och att dom artat sig väl. Ja du vi har bara njutit.

Hoppas din dag varit bra
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards