Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Valrhona!

Av Malin wiper - 9 september 2010 16:43

          

Den här virusen gör att man helt plötsligt tappar orken helt och jag har hört att det är massor av folk som fått den här konstiga virusen. Jag har legat i sängen och tittat på filmen "The Red Baron". Jag har inte sett färdigt den än för den är jättelång. Virusen ger också frossa helt plötsligt så jag har frusit som en galning. Min man har fått bre på mig med dubbla filtar. Ute har jag inte varit på hela dan och det känns konstigt men jag tror man skall lyssna på kroppen när det känns så här.

 

       

Jag fick lite chokladsug och vi hade denna 64%-iga "Valrhona" Tainori choklad hemma som vi köpte på Café Lakatos sist då dom sålde ut massor av godsaker för halva priset. Det räcker att man tar en rad av denna choklad och suger på så är man nöjd och tillfreds. Denna smak har jag inte testat förut av Valrhona och den var faktiskt jättegod och lite krämigt fruktig. Den är lite mildare än dom jag är van vid. Jag har ju varit på chokladprovning hos Lakatos och då fick man lära sig att ta en liten bit och lägga på tungan och sen trycka upp den mot gommen så den smälter sakta och man känner riktigt smakerna och det blir ännu godare och njutbarare.                

 

klicka här för att komma in på Valrhonas hemsida. Chokladen passar även bra att avnjuta till kaffe av alla de sorter. Klicka här för att även läsa om kombinationen choklad och vin. 

 

    

 

 
 
Kerstin

Kerstin

9 september 2010 18:30

Oj vilka läckra kläder, verkligen! Tänk att ha en bh i choklad, hur går det om solen skiner? Måste man vara i kylskåpsmiljö mån tro -:)

http://farna.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 september 2010 19:11

Ja du jag tänkte så också ;) det blir ju varmt av alla kameror och strålkastare.

Ha en bra kväll
kram

 
Vicke

Vicke

10 september 2010 07:04

krya på dig fort nu

http://animeramedvicke.jimdo.com

Malin wiper

10 september 2010 09:47

Tack snälla Vicke

Ha en fin fredag
kram

 
Helene

Helene

10 september 2010 07:06

Hoppas att du känner dig lite bättre, nu när det är fredag och allt och lite choklad piggar alltid upp! Har aldrig varit på choklad provning, låter skoj! Vi har kaffeprovningar på jobbet hela tiden, måste ju testa allt kaffe som kommer in.
♥♥♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

10 september 2010 09:46

Jag är mycket bättre i dag så det var rätt att vila i går. Det är jättekul och lärorikt med chokladprovning om man går hos Lakatos för där fick man extra mycket godsaker även mat. Jag skulle kunna tänka mig att gå på kaffeprovning. Lyckost dig som har det som jobb ;)

Ha en fin fredag
kram

 
Berith

Berith

10 september 2010 07:39

Godmorgon vännen :)
Uch då , var och varannan ligger just nu , detta virus sprider sig som en löpeld ...
Helt rätt och riktigt , man ska lyssna på kroppen :)
Denna choklad säljer även våran Ängel på Cafe´33 här i Boliden också , den är god , det tycker även jag , fast jag inte är någon chokladälskare :))
Krya på dig vännen !!
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 september 2010 09:45

Det verkar sprida sig som en löpeld. Kul att ni har chokladen också på Café 33. Härligt att slippa vara besatt av choklad än om denna är nyttigare än dom ljusa.

Ha en jättefin fredag
kramar

 
Helga

Helga

10 september 2010 08:55

Din stackare - Krya på dig! Mys ordentligt där i sängen med filmer och annat så ska du se att du snart är på benen igen...

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 september 2010 09:43

Tack snälla du ;) det gjorde susen att vila i går och i dag känns det bättre.

Ha en fin fredag
kram

 
Pisan

Pisan

10 september 2010 11:21

Då är det samma virus som jag har/haft. Vet inte riktigt om det är borta än, blir så där trött och frusen helt plötsligt fortfarande och har fortfarande ont i halsen men näsan är bra nu.
Hoppas du orkar åka till mor i morgon. Låter gott med de där äpplekakorna. Kramar från mej till er!!! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 september 2010 13:12

Det är säkert samma virus. Nu när jag varit ute lite så känner jag mig tröttare igen. Ja jag hoppas verkligen att jag kommer iväg till lilla mor äntligen.

Kramar från oss till er också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards