Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Ritz konditori och lite mera!

Av Malin wiper - 8 september 2010 19:25

         

Vi har inte varit in på Ritz konditori på ett tag nu så vi blev så sugna på deras currukycklingröra i bakad potatis. Deras äppelpaj som dom hade i dag såg helt underbar ut så det är synd att man inte kan ta sig en bit. Jag slarvade med en godispåse igen när jag blev sjuk så nu är det stopp igen...  Jag blir mer sugen och hungrig när jag blir sjuk. Andra tappar matlusten...  märkligt egentligen men jag tror att jag tröstar mig. 

 

  

Den här rätten var lika god som vanligt och vi njöt. 


   

Dom hade en jättefin chokladkaka...  

 

        

Utanför Ritz så stötte jag på denna fina lilla hund som låg och väntade på husse eller matte. Nu måste jag fråga er experter igen vad är detta för ras?.  

           

Dahlian jag köpte i somras hos Handelsträdgården var en riktig höjdare som fortfarande har massor av knoppar som snart spricker ut. 

  

 

Vi tog in lite äpplen i dag för jag hade tänkt göra en äppelkaka men orkade inte så jag får försöka i morgon istället eller också får mannen ställa sig vid bakbordet...  Denna äppelsort är lite syrlig och det skall dom vara i en äppelkaka.

 

       

Med denna roliga bild från Vickes hemsida önskar jag er en skön kväll   

 
 
Nena

Nena

8 september 2010 22:28

Jag blir väldigt gotte sugen då jag är sjuk men mat smakar inte alls lika bra då.

Allt såg så gott ut från Ritz så man blev ju sugen :)

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

8 september 2010 22:35

Jag blir också mer sugen på godis än mat.

Ja du Ritz har godaker

Hoppas din kväll varit bra

kram

 
Vicke

Vicke

9 september 2010 07:58

nu blev jag sugen på en räksmörgås

http://animeramedvicke.jimdo.com

Malin wiper

9 september 2010 08:31

:D det blev jag också när jag var där ;)

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards