Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Malin wiper - 4 september 2010 08:10

                   


Jag var bara tvungen att låna med mig denna bild från Vickes animeringar. Han är så påhittig och duktig...  Tack Vicke för att du låter oss låna av din animeringsskatt...    Jag kom ihåg i början när jag bloggade och du hade din stora animeringssajt som var en guldgruva för mig. 


MySpaceAnimations.com

Elvis Graphics provided by
MySpaceAnimations.com


Jag vet att du gillar Elvis så här kommer en låt...   


Klicka här för att komma in på Elvis hemsida


Av Malin wiper - 4 september 2010 06:56

  


I dag skulle vi ha åkt till min mamma och även vara med på festligheter där Tommy Nilsson inviger en ny scen på Skrädderiets café. I går såg jag i en tidning att det är Bergets dag i Taberg och där uppträder bl.a mina ungdomsidoler Hep Stars. På bilden ser ni bergstoppen och och lite av

restaurangstugan som finns där.

 

  

 

Klicka här för att läsa om Taberg ett litet fint samhälle som vi ofta åker igenom. 

 

         

 

Svennes fru Lotta är ju också med i bandet numera. Jag har sett dom på 60-talet i Sunsvalls Folkets Park då jag dansade till gruppen. Då var ABBAS Benny Andrsson med också, han spelade hammondorgel. Jag har ställt in resan för att gå på detta istället som ligger mellan Vaggeryd och Jönköping. Vi åker ofta igenom där och stannar ibland och besöker Tabergstoppen. Vi får åka till mamma till veckan eller nästa helg för Hep Stars intresserar mig mer än Tommy Nilsson. Det är klart jag vill träffa min mamma men hon lider inte av att jag kommer några dagar senare för hon vet ju ändå inte vem jag är. Min man har sett Svenne Hedlund live för några år sedan med Robert Wells. Dom var bjudna från jobbet att gå gratis. Jag har också varit med gången före men då var det andra gästartister.        

                                                  
                      

 

Klicka här för att komma in på Bergets dags hemsida och se hela programmet som börjar 10.00 och håller på till 15.00

 

               

Här är Hep Stars orginaluppsättning. Klicka här för att läsa hela historien om bandet.

 

                   

Klicka här för att komma in på nya Hep Stars med Lottas hemsida. Jag bodde iGöteborg från 1995-1980, 1985-1989. En kväll då vi var ett gäng som varit ute och roat oss var på väg hem genom stan så träffade vi på Svenne & Lotta som var på väg till sitt hotell efter ett uppträdande. Hade inte nåt autografblock med mig då men nu är jag välförsedd med mitt nyinköpta block och en höjdarpenna...  

 

  Hoppas ni får en underhållande dag...    

 

          

 

Klicka här för att komma in på en sida med Caddillackbilar. Jag tänker naturligtvis på deras hit "Cadillac". Alla tjejer var smått förälskade i Svenne Hedlund som hade bruna sammetsögon. Jag hade samma frisyr som honom ett tag men för det mesta längre hår...   Nu blir man lite som en ung tjej igen (patetiskt) men jag måste tillstå att det pirrar lite i magen för jag har velat återse dom ...     

  

 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards