Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Malin wiper - 25 augusti 2010 12:34

 

             HÖSTENS TYGNYHETER HOS MIMMIS MAGASIN

 


 

Det blev lite fel här, felvänt...    


  

Detta tyg är rena 70-talet och jag själv hade en blus i nåt liknande på den tiden.       

 

   

Detta tyg gillade min man och det finns gröna stora grodor i mönstret som man inte ser här. Klicka här för att komma in på Mimmis Magasin

 

   

Detta är inte höstens tyg men passar in ändå och dom hade inte så mycket kvar på tygrullen. 

 

   

Detta med lite fåglar i var färgstarkt och lite julinspirerat. 

 

 

PANELGARDINER

 

        

Dom hade tre olika panelgardiner i skylten bl.a detta. Det har liknande mönster som i gardiner min syster köpt till vardagsrummet men i gardinkappa.     

 

        

Sist detta som också är snyggt. Detta är bara ett litet axplock. Tack Mimmis dotter för att du la upp tygrullarna på bordet och visade mig...  

           

 

Av Malin wiper - 25 augusti 2010 11:18

       

 

Robyn hos Letterman.

 

Klicka här för att komma in på Robyns häftiga hemsida


Av Malin wiper - 25 augusti 2010 08:32

      

Jag var en sväng till Mimmis Magasin i går för att kolla in deras höstnyheter. Mimmis dotter guidade oss proffsigt runt i butiken. Vad jag kunde se så är färgskalan lila, vinrött, brunt, turkos, svart och vitt. 

 

  

 

Här ser ni den vinröda färgen på dessa ljuslyktor. Det verkar komma mycket mönster på glaset och porslinet också.

 

  

 

    

Här en kruka i mosaikbitar som också finns i mycket av det nya. Dom står i en stålställning som är ny för i år också och finns i svart och vitt.

 

         

Här ser ni att det även är mosaik i pumpflaskan som man kan ha till både tvål och diskmedel. Sen finns dom i många olika nyanser och här ser ni lite chokladbrunt. Dom kommer också från "Cult"

 

              

 

Vi köpte oss själva en sån flaska men min man ville ha i dessa färger istället och han måste ju också få bestämma lite...  Vi skall ha den till diskmedel och köpa saker till sen plus en ställning att sätta dom i. Vi hade köpt en pumpflaska på loppis men den höll inte måttet.         

 

    

Mimmis dotter visade upp dessa nyinkommna fat som är lite 50-talsretro. Jättesnygga.

 

  

Här ser man lite saker i gröna nyanser, plus ett inslag av rött.         

 

        

Såna här svarta snygga krukor kommer också från "Cult" det fiffiga är att det sitter en rund magnet på sidan om krukan och där kan man sätta på en vit magnet med text och den som sitter där nu skulle jag som är chokladälskare vilja ha.

 

    

Här ett bord fyllt med den turkosa färgskalan.          

 

  

Passa på nu att köp för dom har ett helt bord fullt med nedsatta saker och dom är jättefina och dom små kultljushållarna kostar bara 15:- nu. 

 

    

Dessa porslinsäppelskålar är jättefina i sin enkla form och fina glasyr.

 

    

I "Cult" designade grejer kan man sätta ihop saker i det oändliga. Här tillsatser i ljushållarformer med olika texter.   

      

Av Malin wiper - 25 augusti 2010 07:57

      
 
  



Nu har det verkligen regnat hela natten och man borde kanske gå ut och "Singin in the rain" det skulle nog hjälpa och kännas befriande. Den musicalen verkar aldrig gå ur tiden utan sätts upp ständigt men med nya rolltolkare och regissörer.

 

                                          

 

Klicka här för att komma in på Malmö operans hemsida där "Singin in the rain" sätts upp i höst.

 

                 

 

Filmen "Singin in the rain" är från 1952 och det är Gene Kelly som spelar huvudrollen. Klicka här för att läsa lite mer

 

       

 

Jag tror faktiskt att jag skall ta med mig paraplyet och slänga på mig regnjackan och gå ut i det uppfriskande regnet och sjunga för mig själv...  Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder som dom sa förr...Efter två nätter med fullmåne så behöver man all energipåfyllnad man kan få. I dag är det dessutom akupunkturdags igen.

 

   Hoppas er dag blir bra än om regnet öser ner

 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards