Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Mikael Wiehe!

Av Malin wiper - 23 augusti 2010 10:30

  

Konserten med Mikael Wiehe var helt suverän och han var mycket bättre live. Sen var han en otroligt bra gitarrist och rockade loss ordentligt på gitarren emellanåt. Han har ett mellansnack som var nåt av det bästa jag hört. Han kan verkligen få fram sitt budskap på ett intressant sätt och hålla lyssnarna i sitt grepp. Att han dessutom är en trevlig prick gör ju inte saken sämre.

 

   

Här har han kommit in på scenen och fixar med mikrofonstativet medans han skämtar med publiken. Det var så mycket folk så flera fick sitta på trappor och stå längst bak. 

   

Här ser man en lite av lokalen som var rätt stor. På höger sida så har dom ett café med massor av bord och stolar. Det är nog i denna lokalen dom har danstillställningar. På bilden är klockan så lite så det inte blivit fullt med folk än. Som förband fick vi höra två män en på el-bas och den andra på akustisk gitarr och sång. Tyvärr glömde jag att fråga vad dom hette och det står inget på hemsidan. Killen på sång sjöng hur bra som helst. Det var en massa gamla låtar som man inte hört på länge bl.a "Joe Hill" och Cornelis mfl.

 

 

Så här såg förbandet ut lite mer på nära håll. 

 

   

Här har Mikael en ros efter föreställningen      

 

          

Han spelade 3 extranummer för publiken var i extas och sjöng med på nästan alla låtar. När han började berätta om sin vän Björn Afzelius så hade jag svårt att hålla tårarna tillbaka. Dom var inte bara musikervänner utan umgicks privat också. Dom har åkt på semestrar till utlandet med sina respektive och barn så dom har umgåtts mycket. Även deras barn har varit goda vänner ända från barndomen. 


 

Den gitarren han spelade på i kväll har han fått ärva av Björn Afzelius och han berättade en rolig grej som jag inte kom ihåg riktigt nu...  Dom hade i alla fall tävlat om vem som hade bästa gitarren och båda var tjuriga men sen när han ärvde gitarren så måste Mikael erkänna att Björns var mycket bättre.

 

          

Här har han sjungit sin sista låt och fått ett fång blommor. Sen bar det av ner till skivbordet för att sälja och signera skivor.

 

         

Tack och lov så satt jag längst fram så jag slapp stå i den långa kön av minst 100 personer. Här säljer han skivor som bara den och får signera dom också. Han ser väldigt pojkaktig ut fortfarande.

  

    

Tyvärr så var det sån kaos och jag ville ha två autografer, den ena till min väninna ia så det blev ingen tid för honom att skriva en personlig hälsning. Här ser ni i alla fall hans autograf. Jag kom honom så pass nära att jag fick säga några väl valda ord...         

  

    

Här en liten del av bordet med både skivor böcker och annat.

 

         

Han är en man som rör sig mycket så det var svårt att få en bild utan miner...  

 

    

Jag köpte en dvd box med flera skivor, bl.a en dokumentär och alla texter i en bok.

 

    

Så här mycket låg det i boxen. Ute har den kostat över 400:- men nu 250:-.

 

   

Jag hann få boxen signerad också. Det gäller att lite armbåga sig fram när man är autografjägare...  takterna börjar komma tillbaka från förr. Skall jag vara ute och fota på detta vis så måste jag nog skaffa en systemkamera så småningom. Det blir ju så mycket bättre foton.

 

 
 
helga

helga

23 augusti 2010 12:09

Det verkar som att det blev en lyckad kväll!!

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 augusti 2010 12:38

Det var verkligen en lyckad kväll
ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards