Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Åtta 8 glas!

Av Malin wiper - 23 augusti 2010 07:19

   

Jag har varit ute på så mycket så jag kommer efter med att skriva om allt. Killarna på bilden är servitörer (hovmästare) på "Restaurang åtta 8 glas". Dom är otroligt proffsiga och har ett sätt mot sina gäster så man känner sig välkommen och omhuldad. Dom kan verkligen sitt jobb och är skärpta och stolta. Vi har återkommit dit för att äta flera gånger för dom har samma goda kvalitet på maten både i lunch och a´la carte. Det är prima råvaror och smakerna gör att man njuter och mår bra. Kocken kan känna sig stolt i sitt kök och även hans medarbetare. 

            

 

En stor eloge och ros till er alla på restaurangen. Det gör ju inte saken sämre att det är en stilfull och häftig inredning. Jag har skrivit om restaurangen förut också så vill ni läsa och se mer så gå in under kategorier: Café och restaurang.

 

Klicka här för att komma in på Restaurang åtta 8 glas

 

         

Den här gången satt vi i deras långa vita snygga lädersoffa där man har fin utsikt över restaurangen. Jag har inte varit sugen på en drink på år och dag men när man ser deras fina ovanliga bar med dess häftiga ljussättning så skulle jag bara vilja sätta mig på en stol i baren och beställa in en läskande drink...  

 

   

Vi fick in den goda tapernaden och rostade varma smörgåssnittar som doftade av vitlök. Den tapernaden är den godaste vi någonsin ätit.

 

   

Jag tog laxkotlett med pressad potatis som hade en sås på sidorna av kronärtskocka. Sen strimlade grönsaker med lagomt tuggmotstånd. Det var himmelskt gott men tyvärr så kan jag ju inte få i mig så mycket mat nu när magsäcken är lite hopkrymt så jag fick nöja mig med hälften men man får ju njuta i det lilla när fläsket skall bort....    

 

   

Mr T tog lammkött med kotlett och filé. Tre inte allt för stora bitar men väldigt smakrikt och gott. Såsen var en rödvinssås med balsamico men han är inte riktigt säker men gott var det. Till detta goda grönsaker och klyftpotatis.

 

 

Den här limousinen stod på en gård mitt ute på landet samma dag. Vi var ute på landet och åkte i förrgår också.      

 

   

På en bensinstation i Tenhult så råkade vi på denna skönhet till bil en "Chevrole bel air". Dom hade inget emot att jag fotade bilen.

      

 

Chevrolet Bel Air är en bilmodell som tillverkades av Chevrolet åren 1953-1976. Från och med årsmodell 1955 fanns den att köpa med V8.

Namnet kommer från Bel Air, en stadsdel i västra Los Angeles 

 

 
 
Lena

Lena

23 augusti 2010 08:27

Ha en bra dag, hoppas att det inte blir regn idag. ser lite mörkt ut här.

Kram

Lena

http://wilenas.blogg.se

Malin wiper

23 augusti 2010 08:34

Det är verkligen ostadigt väder ser det ut som.

Ha en fin dag
kram

 
Lisa

Lisa

23 augusti 2010 11:39

Oj sååå Mycket go mat du bjuder på här,,Man blir ju RIKTIGT suuugen!
Och Amerikanska bilar ligger ju mej också varmt om hjärtat,,Särskilt den du fotat chevrolet bel air och färgen är såå snygg!
Mikael Wiehe är också en av mina favoriter skoj att gå på konsert med honom förstår att det var en upplevelse!

fina pudlisar du fotat här längre ner också,,Ja som sagt det ska bli skoj att få ha den tösen som Dagvovve!
Ha en fortsatt fin måndag!
här skiner solen och det är Härligt hög höstluft
Jag ÄLSKAR ju hösten så nu mår jag bra!
Kram kram!

http://dagslandan.bloggagratis.se

Malin wiper

23 augusti 2010 12:40

Kul att du tycker det ;) Ja jag har sett att du gillar dessa snygga bilar. Ja du en turkosa chevan är ursnygg. Roligt att du också gillar Mikael. Ja du är ju en pudeltjej ;) dom var så härliga och fina.

Ha en jättefin måndag själv
kramar

 
fru-glad

fru-glad

23 augusti 2010 14:05

Tackar för så många härliga bilder du bjuder på.Jag o guben var också ute på lite galej i helgen.Vi brukar dela på en portion mat det blev också lax men med pommes, jag tycker det är så gott.Men vi dricker lite till då blir det lagom med mat.Annars kan jag rekomendera be om en doggy bag så har man en munsbit hemma när man blir sugen. Det är ingenting att skämmas för man har ju själv betalat för den, det är helt aceptabelt nu för tiden.Annars 20gr varmt här o sol.Kram från fru glad till dig.

http://fru-glad.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 augusti 2010 17:55

Vad roligt att ni varit ute på galej ;) Det lät bra detta med att kunna dela på portion och även då få dricka lite. Tack för tipset om doggy bag. Här har vi haft sol också

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards