Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Second hand, temadag forts.............

Av Malin wiper - 21 augusti 2010 18:07

     


Detta är en Opel Rekord som stod på området men den kunde man inte rösta på.

 

Klicka här för att komma in på en sida med Opel Rekordbilar.

 

  

 

Vi köpte en del grejer vid detta bord och jag fick en bild på killen som stod där men inte tjejen. Dom hade toppengrejer och hade satt väldigt låga priser på sina saker.

 

        

 

Jag köpte en helt ny ljuslykta "shine" för 30:- som var designad av Marie Olofsson. Klicka här för att kolla en sida där dom säljer dessa lyktor. Den kostar 149:- och jag köpte den för 20:- så jag gjorde ett fynd.

 

           

 

Jag satt lyktan i köksfönstret tills jag hittar en bättre plats. denna är vinröd och gul. Den är i två delar.     

 

Klicka här för att se Marie Olofssons designprodukter 

         

 

Den här tvålpumpen i porslin köpte jag för 10:- den har jag nu diskmedel i.

 

         

 

Min man köpte denna spegel som inte bara är en spegel utan när det mörknar inne så sätter man i kontakten eller sätter i batteri så blir det ett djup i spegeln och en ljusorgel av nåt slag börjar röra sig och man kan välja hur fort och vilka ljuseffekter den skall visa. Vi har testat och det är jättehäftigt. Han fick den för 40:-        

 

          

Det går inte att få fram på bild hur häftig den är. Vi har satt den på en hylla i rummet för att få lite kul effekt på kvällarna.        

 

  

 

Dom hade ett bord fullt med bröd. Vi hade inget val annat än att ta en smörgås och eftersom dom var lite stora så delade vi på en och tog till det kaffe.

 

   

 

Så här ser lokalen ut och det kom folk hela tiden in för att fika.

 

         

 

Det var pannbiff och rödbetssallad på smörgåsen, plus lite grönsaker. Den var jättegod. Hon som skötte om kaffeserveringen var så härlig och kul. Hon hade ett barnbarn med sig som hjälpte till och han var så fin och duktig.

 

 

  

 

Här ser man en liten överblick.  

 

     

 
 
Lena

Lena

21 augusti 2010 20:13

Hej igen:)

Vi var förbi vid loppisen men det var inget där, två gröna bilar var allt som stod där. Kanske vi var försent(14.45) men jag kom inte iväg tidigare, min kusin med fru var här idag.

Ha en skön kväll!


Kram
lena

http://wilenas.blogg.se

Malin wiper

21 augusti 2010 22:27

Dom skulle ha öppet till 16.00 så det var konstigt. Det är inte så att ni hamnade på fel loppis?. Efter 14.00 så skulle det bli dragning på tävlingen.

Hoppas du har en fin kväll
kram

 
Helene

Helene

21 augusti 2010 20:31

Vilken fin Opel Rekord, synd att ni inte kunde rösta på den.....gillar gamla bilar bättre än dom nya även om dom lägger ner mycket tid och pengar på dom nyare så är det inte rikitigr samma sak ;0)....Nu ska vi åka till våra vänner och hjälpa dom med deras plumbing.....sen blir det lite grillat. Have a great evening!!
♥♥♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

21 augusti 2010 22:26

Helene: Jag gillar också dom gamla bilarna bättre dom är som konstverk. Vad kul att ni skall grilla i kväll. Hoppas ni har det toppen.

kram

 
Vicke

Vicke

22 augusti 2010 06:11

det var synd att du inte fick rösta på opeln, den var fin

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 augusti 2010 09:55

Ja du Opeln var så fin och välskött så det var synd.

Ha en fin födelsedag
kram

 
Annelie

Annelie

22 augusti 2010 07:56


Hmm.. jag MÅSTE börja och åka på loppis. Verkar ju som man kan göra en otroliga massa fynd på dessa ställena.
Men, tyvärr har jag svårt aff å med mig gubben.
:o((
Han måste i alla fall följa för att köra mig runt på hojjen till de olika loppisarna.. *L*

Ha en underbar söndag.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

22 augusti 2010 09:54

Det är inte alltid man får tag på så mycket bra men det är kul att bara gå runt och kolla också. Det kan ju dyka upp ett fynd :D

Min gubbe gillar att gå på second hand ;)

Ha en underbar söndag själv
kramar

 
Cattis

Cattis

22 augusti 2010 10:16

Godmorgon! Loppisar är verkligen jättekul att gå på. Nisse tycker faktiskt också det. Men här finns inte så många och de som finns är jättedyra. Det är stora loppisar och de har nog följt antikrundan och satt priset på allt som antikt. Allt gammalt är ju inte "gammalt"
Någon som de har vid en affär här är "bakluckeloppis" Har bara sett skylten men aldrig kollat. De kanske har jättefina saker till en billig peng.
Men nu kommer regnet så det får nog bli lite bullbak idag istället.
Kram och ha en bra dag.

http://www.bergbrink.blogg.se

Malin wiper

22 augusti 2010 11:19

Ja du bara att gå runt och kolla på alla grejer och se folk är ett nöje i sig. Vad kul att Nisse också gillar loppis. Det verkar som du säger att priserna höjts på många loppisar. Bakluckeloppis har jag aldrig varit på.

Ha en fin söndag
kramar

 
Lina Holm

Lina Holm

30 augusti 2010 01:46

Hej där!!!!
Vad roligt att få läsa om vår loppis,café och tema-verksamhet.
Tackar för er insats också =). Det var gulligt av er att ta med er saker till oss, sådant uppskattar vi verkligen!!!

Tack för alla vänliga ord härinne, vi ska länka din blogg på vår hemsida.

OBS! Numera har vi flyttat hemsideverksamheten till: www.linasartandbeauty.com.
Du får gärna maila oss om du vill. Alltid kul med glada trevliga människor som ni!!!
Kramar från Loppisen på Tallvägen =)

http://www.linasartandbeauty.com

Malin wiper

30 augusti 2010 07:55

Vad kul att du tittar in ;)Ja men det var så givande på er temadag och ni är dessutom så trevliga allihopa. Vi trivdes som fisken i vattnet. Jag har nu länkat till er sida. Kul att ni länkar till mig ;) Vi kommer tillbaka till er när loppisen är öppen och när ni har era temadagar. Tack för dom gulliga orden, dom värmde. Jag skall mejla er så fort som möjligt.

Ha en fin dag gulliga ni

varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards