Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Ritz konditori, torghandel och lite till!

Av Malin wiper - 20 augusti 2010 16:07

  

Jag var så tidigt ute så innan frissan så bjöd jag min man på fika på Ritz konditori....  vilken överraskning! där var det länge sen vi var...    

Vi delade på en smörgås och det fick bli deras nya med aprikos i som är jättegod och när dom inte har färdiga med skinka så gör dom smörgåsen medans man väntar, det kan man kalla för service. Vi tog varsin cappuccino och dom hade en mall så det blev hjärtan ovanpå med kanel...   

 

        

 

  

Denna tårtan gick inte av för hackor heller...         

 

   

 

Dom hade bakat ett bröd som måste ses i verkligheten. Det hade om gälar som stack ut. Såg ut som ett bältdjur...  

 

   

 

   

 

Mr T hittade lite små selleri och jättefina palsternackor på torghandeln. Dessutom lite stenfrukter.

 

    

Jag hörde musik från torget och det lät som frälsningsarmen först för dom sjöng och splade så bra, dessutom hade dom en saxofonist med som drog av ett solo. Sen började en man att predika och då kändes det lite domedag och jag gick därifrån...  Det blir tydligen tältmöte i Hook i kväll.        

 

 

Jag blev bättre i nacken efter denna behandling och det betyder att det börjar gå framåt men jag skall gå 2 gånger/vecka ett tag till sen blir det en gång/vecka. Han är så skicklig och erfaren min sjukgymnast och vet vad han gör. Känner mig trygg att få gå hos honom och har gjort det nu i flera år.

 

  

 

Detta program fick jag av honom för att stärka nackmusklerna och armarna. Får inte ha några tunga tyngder från början och jag skall bara göra detta i 6 månader innan jag kan gå på nåt mer avancerat. Jag måste vara jätteförsiktig och inte ta i för mycket.

    

        

 
 
-Nena-

-Nena-

21 augusti 2010 00:11

Vilken kul brödlåda men oj så dyr.
Massa godsaker du visar på foto ;)

Ha en skön helg!

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

21 augusti 2010 07:33

-Nena- Ja du jag skulle vilja ha den brödlådan men som du säger är den på tok för dyr. Hoppas jag inte frestar för mycket med brödet men du är en smal person så du kan unna dig.

Ha en skön helg själv
kram

 
Helene

Helene

21 augusti 2010 06:31

Du vet verkligen hur du ska locka in mig!! Gott fika och bröd, det allt jag begär!! Allt ser så läckert ut coh hundan vilka wienerbröd. Tack snälla du för att du kollar efter vaxduk, gör dig bara inte för mycket besvär, OK?!
♥♥♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

21 augusti 2010 07:31

Vad bra att du gillar gott fikabröd och är man inte överviktig så går det ju bra. När jag gått ner till den vikten jag vill ha så kan jag unna mig nån gång att äta lite kaffebröd. Inte anstränger jag mig nåt för att leta vaxduk, det är bara roligt och företaget som som säljer dalahästar blev själv frestade att få tag på en sån.

Kram

 
Annelie

Annelie

21 augusti 2010 07:16


Hahahaha,, ja du är lite småkomisk att du går och frestar dig själv med alla gosaker som finns på ett kondis.
Sist jag var på ett kondis så beställde jag min halva fralla med skinka på,, gosakerna tittade jag inte ens åt.
För äré nåt som ÄR gött så äré underbart gött kaffebröd & godis.

Men, det är helt otroligt,, det är sååå sällan jag är sugen. Tror jag har varit lite småsugen 2 ggr på dessa veckor jag har tänkt mig för nu.
Å då ska du veta att jag åt mycké sött förut,, både i godis & kaffebröd.

Ha en underbar fortsättning på helgen.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

21 augusti 2010 07:28

Jag är inte heller lika sugen som förut men det kommer toppar då det är svårt på kvällen. Vad skönt att du kommit över suget. Då har vi nog båda varit rikgita godisråttor :D

Ha en underbar fortsättning själv på helgen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards