Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Malin wiper - 18 augusti 2010 17:44

            

 
Gör som jag och SMS:a 50 kr till Läkare utan gränser genom att sända ordet LIV till 72990.
 
Pengarna går till de drabbade i Pakistan
 
Klicka här för att läsa lite mer om detta 
 
Ramen runt presentationsfotot kommer från Lillemors hemsida
 

Av Malin wiper - 18 augusti 2010 17:16

         

 

Klicka här för att komma in på David Garretts hemsida.

 

             

 

David Garrett (född 4 september 1981 i Aachenär en tysk klassisk violinist. Han föddes som David Bongartz i Tyskland. Hans mor var från USA och hans far från Tyskland

 



     
Music
Music Comments

Av Malin wiper - 18 augusti 2010 16:23


         

Bilden kommer från Vicke   

 

Istället för akupunktur så hamnade jag i sängen. Kände mig lite trött och håglös i morse och trodde jag sovit dåligt. Sen blev jag mer och mer illamånende och kände mig upsvullen. jag började tänka efter vad som förändrat eftersom magen reagerat så kraftigt. Då började jag förstå att det kan vara dessa barer jag äter till middag. Dom är rätt pumpade med alla näringsämnen så man får dricka mycket vatten till baren. Det kan bero på att magen inte tål en hel bar på en gång. Jag skall testa att dela den i 2 eller 4 delar och ta en bit isänder med nån timmes mellanrum istället. Som det är nu så är det helt stopp i magen. Jag fick en ny tid till akupunktören på fredag istället.

 

             

 

Min väninna ia är på hälsohem som gör att  hon är med på en massa föreläsningar och en dag handlade det om IBS (Colon irritable). Har man sån mage så skall man äta mjölksyrade grönsaker och helst också en kur med antibiotika i 7 dagar för att slå ut bakterier men då måste man rådfråga en läkare. Nu finns mjölksyra även i tablettform. Funderar på att testa detta men först bara tabletter och blir det inte bra av det så får jag lägga till en antibiotikakur. Det skall sägas att IBS förvärras av stress

 

Klicka här för att läsa om mjölksyrade grönsaker

 

                

 

Nu känns det lite bättre så man får väl skämta lite mitt i allt elände. Man skulle ha en toalettstol som livade upp lite mer istället för dom vanliga tråkiga. Det har inte hänt mycket när det gäller toastolarnas färg på många år. En tidsperiod fanns dom i babyrosa och blått...  På 70-talet kunde man se dom i orange eller gult. 

 

                   

 

Denna har jag haft med i min förra blogg. Gå in här och kolla mer roliga grejer.

 

                    

Av Malin wiper - 18 augusti 2010 07:22

    


                 

  

Anne-Marie David, född 23 maj 1952, är en fransk sångerska. Hon började sin karriär i rollen som Maria Magdalena i den franska versionen av Jesus Christ Superstar.

1973 valdes hon att representera Luxemburg i Eurovision Song Contest, med låten Tu Te Reconnaîtras, med vilken hon vann tävlingen

 

 





       

 

Klicka här för att komma in på en häftig museum tekniksida.

 

  

 

Bilden kommer från Kew Grafik 


I dag är det akupunktur igen så vi ses lite senare...    

Av Malin wiper - 18 augusti 2010 06:38

  


Sussi har en tävling på sin blogg och man kan vinna dessa fina ljushållare med medföljande värmeljus. Jag har anmält mig, tävlingen håller på tills 26/8 19.00 Vill ni också vara med så klickar ni här för att komma in på hennes blogg.

 

   Nu önskar jag er alla en höjdardag...  

Av Malin wiper - 18 augusti 2010 06:04

     
Happy Birthday
Happy Birthday Comments

 

I dag börjar jag med att gratulera min svägerska som fyller jämna år i dag. Det är hon som gör så fina keramiksaker. Hon och brorsan  har rest bort till ett idylliskt ställe för att bara njuta i en veckas tid.

 

            

Jag och Mr T  utbringar ett stort Grattis! Hurra, hurra, hurra....    Hoppas du får en minnesrik födelsedag, skål...  

 

              

 

 

Klicka här för att komma in på en bra sida med allt om The Beatles 

       

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards