Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Källarröjning!

Av Malin wiper - 15 augusti 2010 14:07


     


      


Här har det blivit lite gjort för min man har kommit upp med lådor och påsar från källaren som jag fått rensa och nästan allt går till second hand.

 

        

 

Här håller min man upp en kökslampa vi haft förut. Nu har vi en spotlightskena som böjer sig som ett "S" taket i köket. Denna är fortfarande en aktuell lampa men då i lite större storlek.

 

         

 

Denna kylskåpsmagnet låg underst i en påse...  Detta ordspråk stämmer verkligen på mig för visst har man hoppat i galen tunna några gånger i livet...    

 

         

 

Tyvärr så råkade jag ta bort en påse som en spegelklocka stod lutad mot så nu är det risk för 7 års olycka...  jag som är så skrockfull också...   Jag tror det var 8 år sedan jag tappade en spegel sist.

 

 

             

 

Apropå speglar så hittade jag denna second handspegel i källaren och den är aldrig använd och jag undrar om den är till för ett barnrum?. Det går att hänga ett plagg på den och även häga nåt under.

 

          

 

Denna telefon fanns också i källaren. En kopia av en gammal i ny version. Jag samlade på telefoner ett tag men det funkar inte för dom tog sån plats så nu har jag bara denna och min "Diabelle" kvar.

 

    

 

Den här takplafonden köpte vi när vi flyttade hit till Vaggeryd. Då hade dom en heminredningsaffär i ett boningshus som låg en bit från ICA.   

 

      

Visste inte att jag sparat krukor som vi haft i köksfönstret förut. Det finns bara tre kvar av dessa och dom är i en trekantig form. Jag är inne på tredja eller fjärde omgången krukor i köket sen vi flyttade hit.   

 

  

Här ett halsband som jag köpte när jag arbetstränade på en Stiftsgård. Där hade dom rättvisemärkta saker.  

 

  

Till det ett armband i samma. Innan denna rensning är klar så kommer det att bli mycket mer. På altan så står just nu 4 kassar och en kartong som skall till second hand....  

 

        

 

Animeringsbilden kommer från Vicke och passar bra just nu för vi får ju städat också så sop, dammsugare och mopp går heta i källaren... 

 

Nu blir det en liten kaffepaus och jag skall kolla en stund på serien "The Eliott house" som gick på tv för ett antal år sedan. Har skrivit om serien lite längre ner i bloggen. Hoppas ni har det bra och njuter av söndagen...  

 

 
 
Helga

Helga

15 augusti 2010 16:35

Det var mycket smått o gott du har i förråden... En del kan man ju nästan vilja återanvända. Synd på spegeln - men jag är inte skrockfull ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

15 augusti 2010 16:59

Vad flitiga ni har vart, jag hoppas att du får en fin kväll nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

15 augusti 2010 17:12

Helga: Ja du och det är inte slut än ;). Skönt att du inte är skrockfull. Jag fick med mig en dos hemifrån ;)

Ha en fin kväll
kram

Vicke: Ja du det känns skönt och lättande.

Ha en fin kväll själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

15 augusti 2010 19:26

Visst är det en befrielse att få bort en massa som man samlat på sig.
Kul också att titta på det man hade innan =)

Ha en fin fortsättning på söndagen.
Kram

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

15 augusti 2010 19:50

-Nena- Ja verkligen ;) och som du säger så är det kul att kolla det man haft före.

Hoppas din helg varit bra. Tittar in till dig i morgon.

Ha en fin kväll kära du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards