Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Elvis Presley och high chaparral!

Av Malin wiper - 4 augusti 2010 07:39

  


Det känns lite så här i dag så det skall jag försöka råda bot på genom att gå på museum i Jönköping. Utställningen om proggens affischer som jag skrev om i går. Dom har öppet mellan 11-17 och det kostar 40:-/person. Ute ser det ut att bli en solig dag men i går var det rena busvädret och regnet stod som spön i backen som dom sa förr. Tråkigt att man inte kunnat sitta ute nu när man har så många uteplatser att njuta av men enligt väderleken så kommer det fina vädret tillbaka. Vädret går inte att råda bot på så det är bara att gilla läget.

 

         

 

Kom på en sak i går att vi i sommar inte än varit till High Chaparral men det är inte för sent än och i fjol hade vi det hur kul som helst där. Jag behöver nog köpa mig en ny drömfångare också för den jag köpte förra året börjar bli lite luggliten av alla mardrömmar som fastnat i den...   Indianshowen vi såg förra året var helt fantastisk och maten vi åt sen på krogen med cowboyklädda män var hur god som helst.

 

                                  

 

Jag minns besöket med glädje och sen fick jag ju träffa månadens cheriff William Claussen som är en känd sångare från min uppväxt. Fick både autografen och en musikstund med honom. Vi har dessutom gratis inträde och det gör mycket för det är inte inget billigt nöje. Alla i kommunen behöver bara visa upp sin patientbricka så kommer man in, inte illa...  

 

Klicka här för att komma in på High Chaparral.

 

       

 

       


 Hoppas ni får en skön och svängig dag...         

 

 
 
Daniel

Daniel

4 augusti 2010 09:26

Vilka minnen!! Oj så det svänger! Må alla hemsla drömma försvinna med nya fjädern!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Sussi

Sussi

4 augusti 2010 09:58

Hoppas museumet hjälpte för humöret. Är det regnigt så är det lätt hänt att humöret följer med i det gråa..

High Chaparall har jag aldrig varit på. En variant av det fast på Gran Canaria har besökts fast det är ju inte riktigt samma sak. Som du skriver.. än är det inte försent..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

4 augusti 2010 21:14

Daniel: Ja du ;) Tron kan försätta berg, vet du!

Kram

Sussi: Det hjälpte lite. Ja du det är mycket som kan påverka en sliten kropp ;) Du har tiden för dig så du kommer nog nån gång att besöka Småland och denna sevärdhet
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards