Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Allérgi!

Av Malin wiper - 3 augusti 2010 12:32

  


Mr T har varit på museieföreningen i dag. Han är webbansvarig och får sköta om datorer så dom funkar. Han trivs jättebra med uppgiften och folket i föreningen som är både trevliga och driftiga personer. Jag tog mig en fika hemma i lugn och ro och sorterade bort gamla tidningar under tiden. Min smörgås som är den andra och sista för dagen består av tunnskivad skinka, tomater och keso med en valnöt på toppen.

 

  

 

Pärsons tunnskivade skinka är jättegod och den använder dom sig av både på Ritz konditori och Café Lakatos. Den kokta skinkan över disk har blivit så salt så jag klarar inte av att äta den längre.  

 

 

Klicka här för att komma in på Pärsons hemsida. Jag äter inte så mycket skinka men när jag gör det så skall den smaka extra gott. Jag älskar ost men äter inget just nu när jag viktminskar.

 

  

 

Klicka här för att komma in på en sida med tips om mumsbitar med lite kalorier. En av dom äter jag redan och den består av en skinkskiva med keso i när suget sätter in. I tre skinkskivor med keso är det bara 100 kcal. 

      

 

Tyvärr har jag fått en mindre allergisk reaktion av nåt. Jag är ju lite allergisk mot för mycket c-vitaminer som jag är testad för. Nu när jag bantar så äter jag mer frukt än förut. Det jag äter mer av är melon och tomater. När jag läser om melon så består den mest av vatten och lite vitaminer. Nu skall jag testa att ta bort tomaterna och se om det blir nån förändring. Händer det inget och klådan fortsätter så tar jag även bort melonen. Tomater har jag reagerat på förut men inte alla sorter. Det blir en klåda i kroppen och irritation. Bara det nu inte är Nutrilettbarerna för då får jag skicka efter Cambridgebarer istället som jag vet att jag tål. Bananer är den frukt jag kan äta hur mycket som helst av utan att nåt händer, tur att det finns nån frukt man tål.

 

 

 

             

 

Egentligen borde man vara ute i dag för solen har kommit åter men jag har så mycket att göra inne och står här med strykjärnet och skall stryka kläder som mannen tvättat. Det går inte rymma från allt hemma hela tiden...    Nu blev det stopp i hjärnkontoret och kommer inte på nåt mer att skriva så jag går till mina göromål och återkommer. Ha en fortsatt fin dag kära bloggvänner och andra läsare...  

        

     

 
 
Helene

Helene

3 augusti 2010 15:53

Vad tråkigt det är med allergier, hoppas att det bara är nåt tillfälligt...Själv kan jag inte äta några skaldjur och det som är så gott med räkor, kräftor mm. Lycka till med viktminskningen, vi måste oxå ta oss i kragen snart.
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

 
wiper

wiper

3 augusti 2010 16:22

Helene: Jag har ändå haft tur som inte fått nån allergischock som en del andra får. Tråkigt att du inte kan äta skaldjur som är både gott och nyttigt. Ja du alla har vi vårt lass att bära. Det är jobbigt med bantning för man blir trött och irriterad :(

Ha en fin dag eller natt :D over there
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards