Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Malin wiper - 3 augusti 2010 19:48

                 

 

Jag pratade med en ungdomsväninna i dag och hon sa att hon köpt The Baseballs nya cd och att dom uppträder på Allsång på skansen i kväll. Vi gillar ju sån här musik och killarna hade såna frisyrer när vi var tonåringar...  man var på stan och kollade raggarbilar och snygga killar titt som tätt.

 

             

 

Klicka här för att komma in på The Baseballs hemsida. Jag har haft en annan låt med dom inne förut. Vet ej om denna är på den nya cd:n.

 

                                 

 

The Baseballs är ett rock'n'roll-coverband från Tyskland, som bildades 2007 i Berlin. De blev populära med sina rockabillyversioner av pophits som Umbrella av Rihanna och Hot N Cold av Katy Perry.

 


Av Malin wiper - 3 augusti 2010 19:24

  


Nu har jag fållat upp mina sovrumsgardiner och som man ser på bilden så är det inte nåt lätt tyg att sy i och risk för att det bucklar och lägger sig dubbelt när man syr. Tack och lov så kunde man köpa med en overlocksfot till min symaskin trots att den är minst 12 år gammal. Med en sån så blir det inte över nåt tyg på slutet som sticker utanför. Jag gjorde en tjock fåll eftersom jag inte vet hur gardinlängderna blir när man tvättar dom.

 

        

 

Så här ser foten ut i närbild och jag har säkert visat den förut...  det blir lite repriser ibland när man haft två bloggar tidigare...  Som synes så ser den klumpig ut men man har den bara när man har tyg som är svåra att sy med vanlig fot. Det är roligt att se foten i arbete för det går så lätt och smidigt. Vet inte om det går att köpa till såna fötter nu eftersom det finns så fina overlocksmaskiner. Min maskin är en Husqvarna. Sen har jag som tur är en reservmaskin också.

 

  

 

Den här blusen köpte jag för ca 2 månader sen och det går inte att få fram riktigt hur den ser ut men jag passar tydligen inte så bra i kläder som går in under bysten och som är moderna nu. Tänkte ge mamma den man skall vänta och se om den sitter bättre när jag gått ner lite mer i vikt. Risken är att den då blir för stor upptill. Är det så skall mamma få den för än om vi har rätt lika kropp så är det nåt som inte stämmer ändå för hon passar bättre i såna kläder. 

      

 

nu är det verkligen operation utfyllnad för jag har inte varit ute och då har jag inte mycket att komma med. Orken tryter också när man håller på att gå ner i vikt. Har nyss ätit en Nutrilett men känner mig inte mätt ändå... . Fy sjutton vad svårt det är....  

 

 

 

 

 Nu får ni ha en fin kväll....   

Av Malin wiper - 3 augusti 2010 12:32

  


Mr T har varit på museieföreningen i dag. Han är webbansvarig och får sköta om datorer så dom funkar. Han trivs jättebra med uppgiften och folket i föreningen som är både trevliga och driftiga personer. Jag tog mig en fika hemma i lugn och ro och sorterade bort gamla tidningar under tiden. Min smörgås som är den andra och sista för dagen består av tunnskivad skinka, tomater och keso med en valnöt på toppen.

 

  

 

Pärsons tunnskivade skinka är jättegod och den använder dom sig av både på Ritz konditori och Café Lakatos. Den kokta skinkan över disk har blivit så salt så jag klarar inte av att äta den längre.  

 

 

Klicka här för att komma in på Pärsons hemsida. Jag äter inte så mycket skinka men när jag gör det så skall den smaka extra gott. Jag älskar ost men äter inget just nu när jag viktminskar.

 

  

 

Klicka här för att komma in på en sida med tips om mumsbitar med lite kalorier. En av dom äter jag redan och den består av en skinkskiva med keso i när suget sätter in. I tre skinkskivor med keso är det bara 100 kcal. 

      

 

Tyvärr har jag fått en mindre allergisk reaktion av nåt. Jag är ju lite allergisk mot för mycket c-vitaminer som jag är testad för. Nu när jag bantar så äter jag mer frukt än förut. Det jag äter mer av är melon och tomater. När jag läser om melon så består den mest av vatten och lite vitaminer. Nu skall jag testa att ta bort tomaterna och se om det blir nån förändring. Händer det inget och klådan fortsätter så tar jag även bort melonen. Tomater har jag reagerat på förut men inte alla sorter. Det blir en klåda i kroppen och irritation. Bara det nu inte är Nutrilettbarerna för då får jag skicka efter Cambridgebarer istället som jag vet att jag tål. Bananer är den frukt jag kan äta hur mycket som helst av utan att nåt händer, tur att det finns nån frukt man tål.

 

 

 

             

 

Egentligen borde man vara ute i dag för solen har kommit åter men jag har så mycket att göra inne och står här med strykjärnet och skall stryka kläder som mannen tvättat. Det går inte rymma från allt hemma hela tiden...    Nu blev det stopp i hjärnkontoret och kommer inte på nåt mer att skriva så jag går till mina göromål och återkommer. Ha en fortsatt fin dag kära bloggvänner och andra läsare...  

        

     

Av Malin wiper - 3 augusti 2010 08:42

     

 

Klicka här för att komma in på Ola Magnells hemsida. Ola är ute och spelar igen. Klicka här för att läsa

 

 

Ola Magnell, född 20 januari1946Skälby gård i Kalmar, Kalmar län, är en svensk sångare, låtskrivare och gitarrist.

Magnell brukar räknas till proggrörelsen även om han inte tillhörde denna rörelses mest politiska gren. Han tillhörde också ett kommersiellt skivbolag, Metronome, för vilket han kritiserades av proggrörelsen.

 

                           

 

Magnells sångtexter var heller inte tillräckligt "plakatpolitiska" som förväntades av musikrörelsens företrädare. Ordkonstnären Magnell drogs mer åt det existentiella och melankoliska hållet, men den vassa politiska kritiken var ändå närvarande. Några av hans kändare låtar är Påtalåten (1972), Kliff (1975) och Tomma tunnor (1981). 

 



Vi skall gå på en utställning nån dag framöver på Jönköpings Läns Museum som heter "Proggens affischer". Klicka här för att gå in och kolla. Utställningen håller på tills 22/8 2010.


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards