Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Butik Ingelund och Ritz konditori mm

Av Malin wiper - 31 juli 2010 14:48


   

Syrran mejlade en bild på deras katt Nisse som var otroligt trött i går och låg mest och snusade....  bilden är så charmig...  

 

  

Vi åkte ner till samhället och blev så sugen på Ritz konditoris bakade potatis med kycklingkurryröra. Vi har testat att äta nåt likande på andra ställen men deras är godast och jag fattar inte hur dom kan få det så extra gott och smakrikt. Även salladen är så fint kryddad med en urgod dressing. Dom har andra röror också såsom västkust och tonfisk och vi skall testa dom också så småningom.      

  

 

 

 

  

Sen tog vi en tur till Butik Ingelund för det var så länge sen vi var där. 

 

        

Dom hade fått in såna snygga jättestora koppar i benvitt så jag kunde inte motstå att köpa en. Nu har jag planterat 3 olika färger på roser i koppen och ställt den som prydnad på köksbordet. Blomsteraffären och handelsträdgården hade stängt så jag köpte på ICA men jag vill ha det lite annorlunda sen. Kopp med fat gick på 150:-. Den är mer som en buljonkopp eller soppkopp men går att använda till vad man vill även te.

 

   

Det fanns stora läckra fat till som ses på höger sida på bilden och dom kan man sätta under koppen eller ha som ett serveringsfat med kakor eller nåt annat. Koppen ser så liten ut på bild men är större än en tekopp.

 

   

Här ett kudde med motiv från en tavla som hänger på ett fint museum.

 

    

Dom hade fått in vita kuddar som var broderade med visdomsord. det är svårt att få fram på bild men det står: Följ dina drömmar det är ditt liv. Jag är lite allergisk mot visdomsord när det blir för mycket. Livet blir inte jämt som man tänkt sig hur man än gör. Sen har inte alla samma chans i livet som andra, nu trasslar jag in mig lite sorry!...     

 

    

Det är så fint väder nu så när vi kom hem så gick mannen ner och gjorde i ordning vid ån så vi kunde sitta och fika och njuta. Innan dess så var vi till en granne några hus bort från vårt på en sk "Öppen trädgård" det får jag skriva om sen för bilderna måste bearbetas och det tar ett tag.  

 

   

Det här är samma bil som våran en Suzuki wagon R+. Vi hajade till för vi hade en gul förut och vi saknar den så för det finns inte så många exemplar av den bilen i gult. Den stod på en gata i Borås när vi var där. Tyvärr så sprang ett djur ut i vägen och vi var tvungen att väja och körde in i ett räcke. Bilen blev så demolerad att den inte gick att rädda tyvärr men vi klarade oss helskinnade.

 

   

Den här tjusiga Cadillacen såg vi i samhället i dag och jag fick lov att fota den. Det är en cab.

 

Cadillac, etablerat 1903 och uppkallat efter den franske upptäcktsresanden Antoine de La Mothe, sieur de Cadillac, mannen som 1701 grundade Detroit, är ett amerikanskt bilmärke som sedan 1909 ingår i General Motors

 

          

 

När jag tänker på Cadillac så dyker alltid Hep Stars upp i huvudet med låten "Cadillac" Klicka här för att komma in på en sida där man kan läsa om detta 60-talsband. Jag har själv dansat loss till Hep Stars på 60-talet på Sundsvalls Folkets Park. Då var Benny Andersson med på orgel. Svenne Hedlund var som en torped på scenen och hade en sammetsblick som fick tjejerna att smälta...    

 

 

 
 
L&F

L&F

31 juli 2010 16:29

Besök vår blogg? :)

http://delcha.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

31 juli 2010 16:58

L&F: Kul att ni tittade in. Det skall jag göra
Ha en fin kväll

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards