Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Malin wiper - 26 juli 2010 17:55

               

 

Klicka här för att komma in på Francoise Hardys hemsida.

 

               

 

          Så här såg hon ut som ung.          

 

Hon är född 1944 hon var Frankrikes populäraste popartister under 1960-talet. Hon deltog i Eurovision Song Contest 1963 med låten L´amour s´en va och kom på delad femteplats. Hardy kännetecknas av sina minimalistiska arrangeman och sitt Shangri-La liknande sound. En av hennes största hits i Frankrike blev "Tous les garcons et les filles" från 1962.


              



Av Malin wiper - 26 juli 2010 13:48

  


Vi har flyttat ner våra gamla trädgårdsmöbler ner till ån och skall även sätta nån blomkruka där men nu är det sånt ostabilt väder så det känns inte som man vill sitta där just nu. När vi har målat vår gamla bänk så skall den få stå där också.

 

 

 

Dessa polkagrismaränger fanns hos Ritz och i verkligheten ser dom mycket större ut.

 

Vi var ner till Ritz konditori och åt deras underbart goda currykyckling, bakad potatis och en härlig sallad. Vi har inte varit där på  ett tag. Jag fick sånt dåligt samvete när jag tog bort brödbiten från Mr T...  som följde med salladen. Vi har ju bestämt att inte äta bröd till maten nu när vi skall gå ner i vikt. Han såg så ställd ut stackarn...  men det är ju för hans eget bästa. Vi äter nu lite men ofta och det har nu gått bra i 5  dagar och man känner att en del vätska lämnat kroppen och det känns skönt. Hoppas vi klarar detta för i vår ålder är det inte bra att vara överviktig, det är så mycket man kan drabbas av.

 

           Klicka här för att komma in på sidan där denna polkagrisrandiga slips finns. Det finns andra roliga slipsar där också.  

 

   

Jag köpte en ny blus för ett tag sen men kan inte bestämma mig om jag är snygg i den eller inte, brukar annars se vad jag passar i men på sista tiden har jag köpt en del kläder som såg snyggare ut i provhytten. Ärmen ser hellång ut men går nedanför armbågen och blusen är så tunn så jag får ha en hudfärgad BH under. Den satt lite snyggare nu när jag provade den än när jag köpte den.  

 

  

 

Den här fotöljen gillade min man som fanns både i ljust tyg och svart skinn. Den går att fälla ut en fotpall och man kan sen ligga i den genom att trycka ner bakstödet. Den var tillräckligt stor för en lång person. Det är en snygg formad slimmad fotölj som inte tar sån stor plats som den gamla typen gör. 

 

  

 

Här ett praktiskt bord med 4 pallar som extraplatser.

 

  

 

Dessa vita skinnstolar skulle jag vilja ha runt mitt vardagsrumsbord. Dom är både bekväma och snygga.

 

  

 

Alla dom gamla fotöljeran från 40-60-talet börjar komma tillbaka i ny tappning och denna var så fin och i ett blankt grått tyg, men nästan 12.000:- på rea...  

 

  

 

Såna här nätta soffor såg man ofta när man var liten och var hos släktingar, nu är dom också tillbaka i ny design.

 

       

 

Jag är inte så förtjust i dom här nya trädgårdsmöblerna i flätad plast men har dom lite form som denna och ljusare som här då är dom snyggare tycker jag. Dom som är helt fyrkantiga faller inte mig i smaken. 

 

   

 

Eller varför inte dessa färgstarka lampor som jag inte sett förut där. Känns lite neon. 

  

 

Detta är stora ljushållare i nåt slags trä som man kan sätta ut vart man vill ex matbord.       

 

         

 

Vilken läckerbit till fotölj...   

  

 

       

 

Jag får hålla mig till min egen budgetvariant från IKEA   som jag fick jättebilligt för den var ett skyltexemplar som såldes ut på fyndlagret...  Jag skall göra en ny kudde till den för denna har nästan samma färg som på fotöljen så den syns dåligt.       

 

   

 

Vårt vardagsrum är så svårmöblerat för det är dörrar och fönster överallt. Här hade vi en fotölj men det funkade inte till slut för den var i vägen när man skulle ut på altanen.        

 

  

 

Nu står den här på altanen tillfälligt tills vi fått ordning i källaren för då ställer vi ner den där om vi inte gör oss av med den. Vi köpte den för ca: 13 år sedan när vi bodde i Katrineholm. Det är en toppenkvalitet som hållit sig fin genom åren och den har en gunga i sig så när man lutar sig bakåt en bit så kan man gunga fotöljen sen är det en fotpall med också. På bilden ser den helgrön ut men den är lite småmönstrad. Känns lite som den har gjort sitt. Hoppas vi kan islolera altanen nästa år så den blir varmbonad för då har vi ett extra rum. Det skall inte var så svårt säger min man.

 

           Eller varför inte denna variant som ställs direkt på golvet och sen gungar man som i en gungstol...  Hittade den i en blogg men det stod inte vart den gick att köpa. 

 

Av Malin wiper - 26 juli 2010 09:24

           

 

Detta är en regnmätare. Gå in här för att kolla sidan där det finns mer grejer.  

 

Det var länge sen man hörde nåt om Monica Törnell. Hon har en sån bra och personlig röst. Tyvärr finns det inte många musikklipp på Youtube med henne och det är synd för hon har gjort så mycket bra musik. Här en låt med en bra text.

 

Klicka här för att komma in på Monica Törnells hemsida.

 

         

 

Klicka här för att kolla in olika råa ädelstenar



   Hoppas ni får en skön och bekymmersfri måndag...  sköt om er....  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards