Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Malin wiper - 16 juli 2010 19:08

  


Utslagen är bara förnamnet...    Egenligen så har jag gjort mina fyra inlägg för dagen men kan ändå inte låta bli att sätta in två bilder som min syster skickade till mig i dag på hennes katt Pip-Larsson...  Bilderna är så underbara så man smälter... .     

 

   

 

Jag önskar er alla en härlig och fartfylld fredagskväll...      

 

                

 

Jag är inget fan av Janet Jackson men denna låt passar så bra till detta inlägg eftersom den heter "Black cat" och är lite party nu när det är helg. 

             

 

Klicka här för att komma in på Janet Jackson hemsida

 

 

Av Malin wiper - 16 juli 2010 15:56

  


Utflykten i dag blev ett ställe som heter Linnesjön som ligger en halvmil öster om Skillingaryd.

 

  

 

Vi åkte ner med bilen till stranden där det var lika folktomt som den vi var på i går men skillnaden är att det låg flera båtar där och var öppnare. Det låg hus utefter vattnet på båda sidor där dom hade egna byrggor och stränder.          

 

  

 

Lite större sandstrand än där vi var i går. Det var lite mer vindstilla i dag och svalare.             

 

   

Vi sat ut stolarna på slutet av gräsmattan som sen utmynnar i sandstranden, den ligger lite högre så vi fick en fin utsikt över vattnet. Nästa år skall vi köpa bekvämare stolar och jag tror det blir regissörsstolar som det finns många bra sorter att välja på och dom går ju också att fälla ihop.      

 

   

En gammal sliten plastbåt låt på gräset och såg ut som en prydnad i sin knallröda färg.  

 

  

 

En bit därifrån står denna gulnade midsommarstång.

 

  

 

Ytterligare ett paradis tvärs över sjön.

 

  

 

Vi köpte smörgåsar på Ritz i dag också men nu har vi köpt hem bröd som vi fryst ner så vi kan göra egna för det blir lite dyrt i längden och vi har både skinka och grönsaker hemma nu. Fast goda är dom så det förslår och är man gourmé så är man...  

 

  

 

Hann ta ett närgånget foto på en spindel som hade satt sig på min mans byxor...    

 

 

   

Sen åkte vi runt lite och dessa bikupor och man kan köpa honung där också.   

 

  

 

Av Malin wiper - 16 juli 2010 09:18

         

 

Klicka här för att komma in på Westlifes hemsida. Dom sjunger bra men låten kan aldrig göras bättre än versionen med Frank Sinatra. Tycker ändå det är kul ibland att sätta in andra versioner av låtar än dom man är van att höra. Frank Sinatras version har mer själ, känsla och värme. Hans röst är ju outstanding.



  

Av Malin wiper - 16 juli 2010 07:50


      


Vädret håller i sig än om det är lite svalare och det känns härligt. Det har regnat lite på eftermiddagarna och det behövs för nu är det torrt. Enda fördelen är att man slipper klippa gräset, det växer ingenting just nu. Mr T ordnar fikat så jag får blogga lite...  Jag har haft lite mardrömmar i natt så 02.00 kunde jag inte sova för allt var så overkligt och jag fick inte bort olustkänslorna från drömmen. Jag borde ha lärt mig vid detta laget att inte kolla på otäcka filmer och andra program innan jag skall sova...  men det har jag inte....  

 

  

 

Nu får min cykel stå i cykelstället på obestämd tid. Jag hade blivit bättre i nacken efter mina tre akupunkturbehandlingar. Tyvärr så blev jag jättedålig när jag började cykla än om jag höjt upp styrstången på maxhöjd. När man cyklar och har en sån här skada så spänner man armarna och nacken blir påverkad, ännu mer nu när jag påbörjat min behandling. Så fort semestrarna är över så skall jag ta kontakt med sjukgymnastiken på vårdcentralen för lite konsultation och få rörelser för nacke och armar som gör att jag får tillbaka lite muskler som gör att jag tål mer.

 

Mr T har fått gjort en lätt stretscing på min nacke och jag har smort in mig 3 gånger/dag med Voltarensalva som är väldigt effektiv om man använder den ett antal dagar. 

 

                   

 

Bilden kommer från Evan design  

 

Jag älskar att cykla så det känns lite sorgligt. Att vi åkte så hastigt och lustigt på utflykt i går var att jag var tvungen att komma bort och att se vatten och uppleva fina miljöer kan göra att man slappnar av mer och då blir det också bättre i nacken. Det hjälpte lite och jag kände mig mer positiv efteråt och i dag är det inte lika allvarligt. Sen har jag begränsat mig till 4 inlägg/dag och det gör sitt till. Nu nog om mitt tjat om nacken som kan bli tröttande att läsa om.

 

Här följer lite mer bilder från vår utflykt i går.

 

   


Det är otroligt vackert och iddyliskt hela den vägen.

   


Här ett vackert lusthus vid vattnet med en liten veranda på framsidan. Jag fick zooma rätt rejält.

 

   


Den här gamla jordkällaren såg lite spöklik och gammal ut.         

 

   


Vi åkte förbi ett jordbruk där det fanns en uppställningsplats för hur många jordbruksmaskiner som helst och många var jättegamla. 

             

 

  

 

Här ett armefordon. 

 

  

 

Ännu ett hjälpmedel till jordbruket.

 

   

Jag zoomade in ett riktigt paradis som läg på andra sidan sjön.

 

  

 

Från vägen så syns bara taket på detta hus men det är som ett lägre höghus och fortsätter ner till vattnet. Vilket drömläge, synd att jag inte kunde gå in och fota rätt ner för att visa huset men det stod en bil på gården.              

 

   

     

Här är vi nu i naturreservatsområdet där det går en vattenturbin. Där har det förut varit en bäck och där bäcken varit ser det så spöklikt ut och lite mörkt in mot skogen men det var jättesvårt att fånga med kameran. 

 

    

Så här såg det ut på andra sidan vägen och där fanns lite vatten.  

 

       

nu åker vi ifrån röran hemma som jag ändå inte orkar ta nu, det gjorde så gott med utflykten i går så det blir en repris i dag. Ha en fin dag alla ni gulliga bloggvänner och andra läsare...  simma lugnt och sköt om er...   

 

                 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards