Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Wiper is back in town!

Av Malin wiper - 13 juli 2010 21:00

              


Grafikbilden kommer från Evan design


Hej allihopa! nu är det wiper som är här och bloggar igen... . Jag klarar inte av detta med att ha en tid spikad då jag skall börja blogga igen. Nu har jag dessutom låtit min man gästblogga i flera dagar för att jag själv har sån spader...  . Jag kommer att lägger upp mitt bloggande lite mer improvisativt istället som passar mig bättre. Jag tar nån bloggfri dag emellanåt. Kommer heller inte att blogga om jag är bortrest. Skall dessutom försöka begränsa mig vad gäller antal inlägg/dag.   

            

 

Jag vill tacka er så mycket för era kommentarer som jag skall svara på i morgon. Ni är för gulliga...    

 

   

Den här läckra gamla bilen fotade min man en dag här i samhället. Han såg inte vad det var för bilmärke men en 50-talare är det allt. Tänk att man är uppvuxen med dessa bilar vilken ynnest. Att dom bevaras och sköts om är beundransvärt så dom får fortsätta att synas på vägarna till vår allas glädje. 

 

    

Nån har hakat ner en sån här slingersommarväxt som finns två stycken av hängande på ovan nämnda stuga. Tänk vad tråkigt det kommer att bli om sånt fortsätter då får vi ingen utsmyckning nånstans eller också kameror som bevakar oss överallt och det är ju snart ändå realitet. Jag vet flera ställen som fått nyplanterade blommor uppgrävda och det känns verkligen trist.          

 

  

Vi var på second hand en dag i Jönköping och såg denna ostkupa som var rätt snygg men rymmer bara en liten ost. Det roliga med den är musen som ligger som en knopp uppepå kupan. Den kostade bara 15:- och jag ångrade nästan att jag inte köpte den.     

 

   

Här en närbild på musknoppen.

 

           

En jättesnygg tillbringare som ser lite 50-60-tal ut. 

              

 

Jag mår just nu inget vidare av denna värmen. Det går bra några dagar men snart är smärtgränsen nådd och man orkar ingenting. Jag har försökt att cykla lite för det fläktar lite då. I dag har jag inte varit utanför dörren så i morgon är det dags att ta sig ut än om värmen fortsätter. När det blir så här varmt så svettas jag nåt ohyggligt i ansiktet, det bara rinner och att sminka sig är inte att tänka på en gång. Jag hoppas att ni andra inte har såna problem utan trivs och har det bra med både bad, grillning och annat som hör sommaren till.



 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

14 juli 2010 00:07

Välkommen tillbaka. Din man har ju gjort ett strålande jobb på bloggen under tiden du haft lite vila.
Här lids det också i värmen. Jag tycker inte alls om det här och jag kan inte göra något innan svetten rinner. Humöret är absolut inte det bästa heller. Har ni haft oväder idag? (igår).
Den där ostkupan hade jag inte kunnat slita mig ifrån. En ostkupa har jag velat ha länge om så ändå bara en liten. Musen var ju för söt också.
Hoppas nu att du tar det lugnt och ser till att du mår bra först och främst. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

 
L

L

14 juli 2010 11:56

Heeej Hopp! Och VÄLKOMMEN tillbaks säger jag med!
Även om jag är dålig på att vara inne på bloggar nu så kikar jag ändå in till dej emellanåt när jag är här!
Vilka skojiga bilder du hade på hjärnskrynklaren ska det väl föreställa hihi.. (tjyvar dom jag om det går bra,,?Joo förstår att det kliat i dina Blogg fingrar dessa dagar!Lika svårt beroende detta som att vara nikotinberoende,,
Kramen!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

14 juli 2010 16:02

Sanna: Tack snälla du ;) Roligt att du tycker att Mr T gjort ett bra jobb. Han hälsar och tackar. Då är vi på samma våglängd vad gäller värmen. Vi hade oväder i går men nu är det lugnt igen. Kul att du också gillar ostkupan som tar en mindre vanlig ost och bra även till dessertost.

Jag lovar att ta det lugnt

Ha en fin dag
kramar

L: Tack snälla du också för dom orden. Kul att du tittar in emellanåt, det gör mig glad. Du får gärna ta bilderna för jag har själv hämtat dom från en animeringssajt. Ja du det är nästan som ett nikitinberoende.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

14 juli 2010 21:09

Gokväll!
Välkommen tillbaka säger även lilla jag:))
Hoppas du hunnit vila upp dig lite, och inte lidit alltför mycket under bloggvilan, hihi
Härliga bilder du visar!
Här är det också väldigt varmt, 26 grader och inne på jobbet är det nästan olidligt varmt..
Förstår att ni har det ännu varmare, måste vara svårt att sova ordentligt när det är så varmt!
Ha en fortsatt fin kväll!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

14 juli 2010 22:37

Monica: Tack snälla du ;) det är roligt att vara tillbaka. Jag har hunnit vila upp mig och även funderat en del på bloggandet. Måste få balans i detta så jag mår bra. Förstår att det är varmt som en bastu på jobbet nu. Ni har lite kallare än oss ute. Ja du det är inte lätt att sova.

Ha en fortsatt fin kväll själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

17 juli 2010 00:01

Vilken söt ostkupa =)

Kopparformar hade min mormor i köket, på väggen. Jag brukade få ta ner och leka med dem när jag lekte "kök".
De var jättefina.

Kul att se dig igen. Har ju varit borta ett par dagar så jag har inte varit in och läst men kommer att läsa tillbaka lite när jag får tid över.

Sköt om dig!

http://nena.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

18 juli 2010 16:12

Hej och välkommen tillbaks :) !! Jag hoppas du hunnit vila upp dej lite ialafall så du inte bränner ut dej helt !!
Kram och ha det så bra...Tråkit att läsa om din systers hund ,men den har säkert haft det bra i sina 12 år !!!

http://petrano1.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards