Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Malin wiper - 7 juli 2010 21:44

  


När jag hade min lilla bloggvila så var det flera av er som kom med förslag att jag skulle ta bloggsemester som många andra gjort nu. Det har även syrran föreslagit. Jag har blivit bloggberoende och även besatt av andra saker på datan och kände i dag efter min akupunktur att gränsen var nådd. När jag kom hem så satt jag mig direkt och började skriva inlägg trots att man bör vila efter en sån behandling. Följden blev att jag fick en massa oönskade reaktioner såsom yrsel, uppspändhet, ögonbesvär mm. Till slut blev jag så konstig att jag blev rädd och släpade mig till sängen och min man fick ta fram en gelekylpåse från frysen och jag satt med den i 20 minuter innan synen var normal igen och jag själv lite lugnare.

 

  

 

Jag älskar att blogga men tar i för mycket och tappar greppet om annat jag måste göra för att må bra. Jag kommer att ta semester från bloggen och även datan i 2 veckor för att sköta min kropp med promenader, cykling och annan aktivitet. Jag har fått utbrändhetssymptom och det är varningstecken på att jag inte kan blogga på ett tag och när jag kommer tillbaka så måste jag hitta en balans i mitt dataanvändande så det inte tar över hela mitt liv. Jag kommer att få en hemsk bloggabstinens men detta är nödvändigt. Av en utmattningsdepression får man bestående skador och är ännu mer känslig för stress. Att jag dessutom har denna nackskada gör inte saken bättre.

 

  

 

Jag kommer inte att gå in nåt mer här förrens mina 2 semesterveckor är över men min man kanske gör nåt gästinlägg emellanåt. Bilden ovan tog jag i dag när jag var på en cykeltur. Det är en cykelväg som var tillfälligt avstängd och så känner jag mig också...  

 

  

 

Jag återkommer 20/7. Jag kommer att sakna er alla men vi hörs snart igen. Ha det så bra och sköt om er mina goa bloggvänner och andra läsare...        

 

     

 

Dessa bilder kommer från Evan design 

 

 

Klicka här för att komma in på Sarah Vaughans hemsida

 

Av Malin wiper - 7 juli 2010 17:16

            

 

Bra låt med Paul Weller & Amy Winehouse "I heard it through the grapevine". Det är en låt som Marvin Gaye sjungit för många år sedan 

     

 

Klicka här för att komma in på Paul Wellers hemsida.

 

John Paul Weller, född 25 maj 1958 i Woking, Surrey, England, är en brittisk gitarrist, sångare och låtskrivare, som 1975 grundade den punkinspirerade trion The Jam. Efter gruppens upplösande har Weller främst fortsatt som soloartist. Paul Weller har under hela sin karriär varit uttalad vänsteranhängare. 

        

 

Klicka här för att komma in på Amy Winehouses hemsida.

 

Amy Jade Winehouse, född 14 september 1983 i Southgate, Enfield, London, är en brittisk soul-, jazz- och R&B-sångerska och låtskrivare.  


Av Malin wiper - 7 juli 2010 16:39

                                


Nu har jag varit på min andra akupunkturbehandling. Här har han satt en nål mellan tummen och pekfingret. Nu fick jag nålar både på nacken och ner mot ryggen på båda sidorna. Jag blir lite påverkad efterråt så vi jag orkade inte gå på stan utan vi åkte till vårt stamfik Café Lakatos för att ta oss en kaffe och smörgås.

 

  

 

Denna bild kommer från Evan design.

 

  

 

Jag tog denna smörgås på lite ljusare bröd eftersom jag inte tål så mycket fibrer. Den var jättegod och det var skönt att komma dit och få träffa Maria Lakatos igen. Vi har inte varit där nu på ett tag.

 

          

 

Dom har massor av gosaker som vanligt och jag fick inget tillfälle att fråga  vad detta var för kaka med nån slags gräddliknande för dom hade fullt upp där och det kom folk hela tiden.

 

               

 

   

 

Här är deras glassdisk och hon tar alltid hem det bästa. Tyvärr blir det ingen glass för oss på ett tag. Jag ville bara sätta mig ner och vila efter akupunkturen som för med sig lite konstiga reaktioner i början. Jag beställde in vad jag trodde Cappuccino och blev väldigt förvånad när jag fick en dubbel espresso...  min man sa till mig att han försökte stoppa mig för han förstod att jag sa fel, men jag snoppade av honom med en otrevlig ton som jag inte gillade själv. Har förstått sen att det var en reaktion efter akupunkturen. Egentligen skall man bara vila efterråt men vad gör dom som jobbar då?. 

 

   

 

Ytterligare lite godsaker.

 

   

 

Jag köpte 4 små hjärteskålar som är till för chokladtryfflar. Dom hade bara 4 kvar och man kan även ha dom till olika röror. Dom kostade 20:-/st.

 

   

 

Liten överblick över caféet.

 

   

 

Det hade kommit ut ett nytt nummer av den exklusiva tidningen "JournalChocolat" som är så härlig att bläddra i och jag har hittat många smultornställen där som sen åkt till. Dom gör bara reklam för kvalitetschoklader och man får information om chokladfestivaler, recept mm. Det är mycket att läsa i den tidning.

 

  

 

Vi sitter inne och här tar jag ett foto mot uteserveringen och vår bil. Dom har jättestora fönster som dom slår upp på sommaren så det var ändå som att sitta ute.

 

        

 

   

Av Malin wiper - 7 juli 2010 12:27

  

När vi hälsade på hos min väninna ia och hennes man så fick jag en provburk med löspuder från id av henne. Ett märke som skall vara jättebra och hon själv är jättenöjd med pudret. Det fungerar lite läkande på huden och är bra när man inte tål annat smink också. Jag har en bra hud men är känslig för vissa parfymer i både tvålar, smink, tvättmedel mm. Nu har jag testat detta några dagar och solens strålar går igenom så man blir solbränd än om man har detta puder på sig. Det finns även solpuder och annat smink hos märket id.

 

   

Just nu har dom nåt slags sparkit med 8 startprodukter med väskor till. Detta kostar annars 2.200 men nu 995:-            

 

Testet utföll bra och jag tål produkten och den kändes behaglig och fräsch. Min man tyckte att det blev jättefint på ansiktet. Dessa produkter kostar rätt mycket men räcker jättelänge. En stor burk med löspuder går på 400:-.i.d. Bare Escentuals foundations, puder och annat smink är 100% naturliga och baseras på rena mineraler från naturen

 

                                            

 

Klicka här för att komma in på en sida med id:s produkter för att kolla priser och vad som finns.

 

   

På den här gatan i Jönköping har dom en salong som säljer id:s produkter. Det är där den svarta skylten hänger och lyktan bredvid. Klicka här för att komma in på salongens hemsida. 

               

Av Malin wiper - 7 juli 2010 09:41

                               

 

Klicka här för att komma in på Kris Kristoffersons hemsida. Jag har aldrig hört denna låten och han låter lite mörkare och lite sprucken på rösten och det gillar jag. Kanske lite mörk låt en sån här dag men jag känner för lite kontrast.

 

                 

 

Kristoffer "Kris" Kristofferson, född 22 juni 1936 i Brownsville, Texas, USA, amerikansk skådespelare, låtskrivare och countrysångare. Kris far var generalmajor inom amerikanska flygvapnet och Kris farfar som föddes i Nås i Dalarna var officer i Sverige.

 

                  

 

Av Malin wiper - 7 juli 2010 08:39

                  


Här har vi sovit ut lite och det känns skönt. Eftersom vi hade en lite svalare dag i går och även i natt så gick det bättre att sova och jag vaknade inte en enda gång. Nu har vi fått tillbaka rekordvärmen igen...  det är bara att gilla läget och försöka njuta än om det är för varmt för mig. Jag är glad för andras soldyrkares skull, jag har ju fått en låååååååång kall snörik vinter så jag borde vara nöjd...  

 

 

   


Några av våra blommor ute i krukorna tålde inte värmen så mannen åkte till handelsträdgården och köpte lite nya växter. 


   '


Här går man in till vår stora fina handelsträdgård som alltid har toppenväxter. 


   


Här en liten vy öven en del av huset.     


   


Här har mannen bredit ut sig och planterat samma röd/vita växt i ytterligare en kruka. 


  


Vi köpte fantastiska jordgubbar i går som Mimmi på Mimmis Magasin tipsade oss om. Dom stod på torget och han fick skynda sig för dom gick åt som smör i solsken. Vi gick och åt av dom på kvällen för att inte vräka i oss nåt onyttigt.    

 

 

  

 

Jag bjöd min man på fika i går på Ritz konditori och vi tog en sån här smarrig smörgås var. Jag äter bara underdelen för annars blir det för mycket bröd men den var otroligt god och fräsch. Skinkan var av det goda njutbara slaget. Sen har dom massor av grönsaker på också. skönt att kvalitén inte sänkts sen dom nya tog över för det hade varit förödande. Ett bra koncept skall inte rivas ner. Jag hoppas att dom gamla Ritzarna mår bra och att dom får nya jobb som dom skall trivas med. Om ni läser detta så vill jag bara önska er en bra sommar...  sköt om er...    

 

 

 

 Jag får lägga upp bloggandet så att jag gör två inlägg på morgonen och sen gör det jag måste för att kroppen skall funka. I dag skall jag på akupunktur igen och även på fredag. Till veckan börjar min sjukgymnast sin semester men sen får jag börja gå där igen och det kommer att ta sin tid att få ordning på detta än om jag är lite bättre. Han sa själv att jag måste begränsa mig vid datan och det är inte lätt...  Nu hoppas jag ni alla får en härlig dag...  sköt om er alla ni goa därute...   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards