Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Malin wiper - 3 juli 2010 16:21

      

 

Hittade en passande låt med Peggy Lee...  

 

           

 

Klicka här för att komma in på en samlarsida

 

Peggy Lee, f. Norma Dolores Engstrom (ibland Norma Deloris Egstrom), född 26 maj 1920 i Jamestown, North Dakota, död 21 januari 2002 i Bel Air, Los Angeles, Kalifornien, var en amerikansk populärmusiksångerska, framförallt inom jazz. Hennes far- och morföräldrar var norska respektive svenska invandrare

 

 

Klicka här för att komma in på Peggy Lees hemsida



Vi har ätit ute också men det skriver jag om lite senare för nu är jag helt slut och orkar inte mer...    Dessutom är det 29 grader inomhus och över 30 ute. Nu funkar det inte med mitt fläktsystem för då måste det vara kallare ute än inne. Nu är min värmegräns nådd och jag går och lägger mig för att kolla färdigt en film...  Hoppas ni inte flyter bort därute...  

Av Malin wiper - 3 juli 2010 14:45

  


Vi har varit ner till tändsticksområdet som syns på bilden ovan. Dom har loppis varje lördag och i dag skulle en bloggvän som heter Lena sitta där och sälja vid ett bord. Fast jag egentligen inte orkade så åkte vi dit ändå för det är kul att få träffa ytterligare en av dom bloggvänner jag har. Jag gick in där men ser ju inget direkt och jag har inte sett henne på bild mer än en gång och den var inte så tydlig. Min man hamnade vid det bordet och Lena kände igen honom från bloggen. Jag gick fram och hälsade och hon hade även sin dotter med sig. Lena verkar vara jättetrevlig och var lätt att samtala med men vi hann inte prata så mycket men det var kul ändå att få träffas.

 

  

 

Vi köpte lite saker av henne bl.a dessa gjutjärnsljusstakar som var jättefina och tunga. Jag satt ut dom direkt på altanens skrivbord där dom prydde sin plats och blir en ljuspunkt på kvällen.

 

  

 

Mr T köpte denna ljudbok av henne och uppläsare är den suveräne Johan Rabaeus.

 

  

 

Denna ljusstaken i nån slags brons gick inte att få fram riktigt på fotot hur jag än gjorde. Den var lite speciell.      

 

         

 

Jag köpte även en läcker sparbössa med motiv av Marilyn Monroe. 

 

Klicka här för att komma in på Marilyn Monroes hemsida

 

    


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards