Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Serious moonlight!

Av Malin wiper - 29 juni 2010 13:41

               


Jag har en dålig dagsform i dag så det blir inte så mycket bloggande. Både nacken och humöret är ur balans och då är det lika bra att vila och hitta på saker som man orkar. Min man kom hem från Vårdcentralen och har fått en remiss för sitt knä och blir kallad så fort som möjligt. I morgon skall han även kontakta en sjukgymnast som får kolla upp det hela.

 

  

 

Jag har kollat mer än hälften på denna film och det var mer än nog. Den var fullständigt usel...  . Det är en svart komedi  från 2009 med Meg Ryan och Timothy Hutton i huvudrollerna. Regin står Cheryl Hines av och manus Adrienne Shelly.

 

                        

 

HANDLINGEN


Louise, en mäktig advokat på Manhattan blir rörd när hon kommer till sin familjs stuga och möts av utströdda rosenblad av sin make sedan 13 år, Ian. Tyvärr väntar sig dock inte Ian Louise utan istället sin mycket yngre flickvän. Faktum är att han just var på väg att skriva ett brev till Louise i vilket han förklarar att han tänker lämna henne för gott. En cool Louise har dock andra planer. Hon tejpar fast sin otrogne man vid toaletten och vägrar släppa honom förrän han går med på att jobba på deras äktenskap. Då får de besök av inbrottstjuvar.

 

  

 

Den är så ohyggligt tröttsam och osannolik att man baxnar. Meg Ryan har tappat mycket av sin personlighet genom div ingrepp. Timothy Hutton gör ett litet försök ibland och känns då lite mer trovärdig i sin rolltolkning. Det rullar på i samma stuk hela tiden och han sitter fasttejpad på deras toalett och kommer ingenstans. Det är så segt och bedrövligt som ett tuggummi. Nu är jag inte nådig men det är vad jag känner för filmen. Den är helt humorbefriad...  

 

  

 

Jag tar fram en tuggummiask som jag har liggande. Den köpte jag på en loppisaffär för nåt år sedan. Dom kallar asken för Filmstjärnornas tuggummi som kommer från "Sockerbagaren". Jag tog en bit och det var ett rätt starkt tuggummi men rätt gott...  På askens framsida ser man skådespelaren Raymond Burr som var med i en populär deckare som hette "Perry Mason" 


 

När jag ändå har asken framme så kan jag använda mig av den för att ge filmen ett betyg. Den får 1 tuggummi av 5 möjliga.

 

      

 

 
 
Pisan

Pisan

29 juni 2010 14:54

Vad bra att mr T fått remiss. Sjukgymnasten kan kanske hjälpa honom lite också.
Jag är inte heller i form idag, IBS:n är inte rolig + att det är alldeles för varmt för mig. Jag har också fläktar hemma, en i köket och en i rummet.
KRAMAR från mej till er båda!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

29 juni 2010 19:46

Pisan: Ja det känns bra så han slipper gå och halta. Då har vi IBS båda två. Det är verkligen för varmt nu och man nästan flyter bort

Sköt om dig
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

30 juni 2010 09:03

Hoppas du känner dig piggare och bättre idag. Det är klokt av dig att ta det lugnt. Det märks att du känner din kropp väl..

Vad trist att filmen var då dålig. Annars brukar Meg Ryan göra bra filmer. Men tack för varningen. Den filmen kommer inte jag se ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

30 juni 2010 10:15

Sussi: Det är lite bättre i dag, tack snälla du för din omtanke.

Ja du den var inget vidare. Meg Ryan var bättre förr och var med i bättre filmer också.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 juni 2010 19:55

Trist när filmen man hyr är dålig. Man brukar ju ha stora förväntningar!
Fint tuggummipaket, har sett att de säljer såna på Alterhedens gårdsbutik ett par mil från mig! Där har de lite roliga grejer. Ska skriva adressen på min blogg!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards