Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Små vägar!

Av Malin wiper - 3 juni 2010 09:05

                


Jag tog bloggvandringen först eftersom jag måste vila mellan varje moment så det kommer att fördröjas innan jag kan skriva mitt första inlägg. Ute är det högsommar och torr värme tack och lov. Jag svettas så i ansiktet när det är fuktig värme men inte lika mycket på övriga kroppen. Mannen skall iväg på sitt projekt så jag skall cykla ner på stan och handla det som fattas till lunchen. Sen blir det en långsam promenad och lite avslappning ute i trädgårens möbler.

 

                           


Tiden går så fort så man hinner inte med riktigt i svängarna. I går när vi åkte hem från Värnamo så tog vi en liten fin idyllisk väg igen och den går genom Fryele, Hagshult, Tofteryd och sen hem.

 

 

   

Den här lilla badstugan låg vid en liten sjö och det såg så vackert ut.     


   

En sån här vattenbrunn fick vi hämta vatten från när föräldrarna hade sommarstuga när vi var barn fast den var röd. Kan än känna känslan av att veva upp en vattenhink. 


   

En fantastisk allé.


   

Jag zoomade in så det fina huset syns.


   

Vi åkte förbi massor av både får, hästar och kor. Här är en hage full av får som var nyfikna på mig...  Jag tog bara närbilder. 

 

   

Det här fåret var rätt roligt och närgånget. Jag pratar till djur med en speciell röst och då har jag sett att jag får en kontakt och dom blir inte rädda. Detta får fick nosa på min hand och det kändes gulligt.


   

Samma får som jag inte kunde slita mig ifrån så gubben fick ropa in mig i bilen till slut...  


   

Sen hamnade vi i ett stort steningt gräsområde där det fanns både kor och kalvar.


  

Dessa blev lite rädda så dom slöt sig tillsammans.

 

   

Vi dök även på ett stort utomhuscafé som jag skriver om i senare inlägg i dag.

 

 Ha en fin och solig torsdag...   simma lugnt.           

 
 
Sussi

Sussi

3 juni 2010 11:01

Tiden går verkligen jättefort! Det är redan juni. Vart tog maj vägen liksom..

Vilka underbara bilder du lagt in. Jag förstår att gubben din fick ropa in dig i bilen för jag hade nog varit lika svår jag att få in. Det är kul med djur :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

3 juni 2010 13:07

Sussi: Den formligen rusar iväg. Kul att du gillar bilderna. Gubben har tålamod men nån gång måste vi ju åka ;)

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helene

Helene

3 juni 2010 16:05

Kul att du gillar min blogg, är inte så aktiv men mellan varven så blir det nåt.....Gillar verkligen dina fina bilder, inget som en vacker sommardag! Ska bli kul att höra om cafet som ni hittade. Dags att åka till jobbet nu, det är ju bara morgon här.
oxoxox, Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

 
Monica

Monica

3 juni 2010 20:47

Oj, vilka fina sommarbilder du visar här, djur är alltid kul att fota och titta på!
Ha en fortsatt fin kväll, av det lilla som är kvar;)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

3 juni 2010 22:27

Helene: Ja det gör jag verkligen. Nu har jag satt in ett inlägg om cafeet.

Ha en fin kväll
kram

Monica: Kul att du gillar bilderna

Ha en fortsatt fin kväll själv
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards