Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Hotell Tre Liljor!

Av Malin wiper - 2 juni 2010 19:10

                 

Centralt i Värnamo ligger hotell "Tre liljor" dom har jättefin lunchmat så vi begav oss dit. Vi var lite sent ute så det var inte så mycket folk och det jätteskönt.           

 

klickahär för att komma in på Tre Liljors hemsida

 

Klicka här för att läsa om liljor

 

    

Vi hade kunnat sitta ute och äta men det är så fint där så vi satt inne istället.

 

    

Här ser man ett färdigdukat långbord. Vi fick ett jättefint bord vid fönstret. Dom har vita dukar och man får en känsla av förr i tiden. 

 

    

Här ser man baren.

 

    

Jättepampiga takkronor.

 

     

Mitt på ett bord står en jättestor häst i brons.

 

   

 

Här sitter Mr T med sin sallad som man tar före huvudrätten.

 

   

 

Vi tog dillstuvad potatis med gravad lax och det var underbart gott. Jag tog bara hälften av potatisen för jag går på lite lägre Gi. 

  

 

Klicka härför att komma in på en sida som säljer porslin till restauranger.

 

Jag besöker era bloggar i morgon för jag kan inte sitta för länge. Ha en fin kväll mina bloggvänner och andra läsare...    

 

         

 
 
Margit

Margit

2 juni 2010 23:27

Hej Wiper!!! Bläddrat igen..i din blogg och som alltid, MYCKET trevligt o fint att titta på!!!
Blusarna i år..tycker även jag--är så vida nertill...dom är som "mammablusar"..och när man är bred över rumpan SÅ blir man så tjock!!!
Massagefåtölj..så då är det inget att rekomendera då....
Lasse o jag åker till krreta i morron..och NU kommer ju värmen även här hemma...
Kram och ha det så gott!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Petra

Petra

3 juni 2010 08:11

Jag hinner knappt in på datorn nu när jag jobbar!!
Men jag försöker hinna läsa i din blogg ialafall :) !!! Jag har fått jobba jätte mycket extra nu så jag trivs bra att vara den extra personalen som får sitta och hålla i handen och prata med dom boende,jag hoppas jag får fortsätta som det ett tag till ... Kram på dej och sköt o dej..

http://petrano1.bloggspace.se

 
Helga

Helga

3 juni 2010 08:39

Vad ni reser runt mycket... det är jättekul att få följa med.Trevligt ställe ni var på och maten ser god ut. Jag går också på GI-tänk just nu och har faktiskt lyckats tappa 3 kilo. Vill gärna gå ner 2-3 kilo till. Jag har säkert gått upp 10 kilo de senaste åren... Det kommer väl med åldern.

http://www.helga1.boggplatsen.se

 
Berith

Berith

3 juni 2010 09:22

Godmorgon vännen =))
Vilket underbart Hotell , man får verkligen en känsla av svunna tider , bara av att se på bilderna !! =))
Filmen Mamma Mia såg jag då den gick är på Bolidens
biograf och jag tyckte den var mycket bra , underbara skådespelare och musiken...ja den
behöver man inte ens kommentera ;)))

Vad glad jag blir att du kan slappna av och
vara i "nuet" ....visst är det både skönt och rogivande ? !
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

3 juni 2010 13:14

Margit: Kul att du gillar det du ser ;) ja du jag ser ut som en gravid sen länge överårig i dessa blusar men dom jag köpte satt bättre. Det är säkert bra med massagefotölj men jag kunde inte ställa in den rätt.

Ha det toppen på Kreta och sköt om er

kramar

Petra: Vad härligt att du kan vara den estra resurs som behövs inom äldrevården. En eloge till dig. Sånt betyder mycket för dom gamla. Kul att du ändå hinner titta in emellanåt.

Ha en fin dag
varm kram

Helga: Vi åker omkring i lugn takt och försöker njuta av dagen och jag behöver vara i nuet för att fungera.

Grattis till 3 kilos viktminskning det är mer än man tror. Ja du det verkar vara svårare att gå ner när man är äldre.

Ha en fin dag
varm kram

Berith: Ja det är verkligen fint och trivsamt. Den filmen är verkligen bra och har allt. Ja du jag försöker leva i nuet så mycket jag kan och det går bättre för varje dag

Ha en fin dag
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards