Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Malin wiper - 30 maj 2010 16:53

  

 

Rockridge Brothers såg jag på bluegrassfestivalen i Torsåker 2007. Årets festival går av stapeln 2-3 Juli 2010.

 

Klicka här för att komma in på Torsåkers Bluegrassfestivals hemsida.         

 

Klicka här för att komma in på Rockridge Brothers hemsida


När vi åkte hem från mamma så bestämde vi oss för att strunta i motorvägen och åka på dom mindre vägarna där man får se lite djur på nära hålle och underbara miljöer och gammal åkemark och ängar. Det är verkligen att vara i nuet och man slipper stressen från motorvägen som bara är en transportsträcka utan upplevelser.

 

   

Naturligtvis så fanns det hur många hästhagar som helst så vi stannade hur många gånger som helst för att fota.

 

   

Helt plötsligt dök Pippi Långstrumps häst upp...   

 

 

    

Det är som en dröm att åka igenom ett sånt vackert landskap där det dyker upp så mycket sevärt och njutbart under färdens gång.        

 

   

 

    

Vi åkte förbi två rostiga gamla redskapsbilar som säkert använts till nåt i jordbruket men vi fattar inte vad. 

 

    

en träffade vi på jättefina får och lamm. Vi gick ut och dom kom och kollade in oss full av nyfikenhet. Jag kunde knappt slita mig... 

            

 

    

Här ett får med sina två lamm. Dom var så söta och orädda. Vi bräkte på men dom var helt tysta men när vi skulle sätta oss i bilen och åka då blev det ett jäkla liv...          

    

Den här hingsten var otroligt fin och kraftfull. Den började helt plötsligt att galoppera iväg med en väldig fart och det var så tjusigt att se på men tyvärr hann inte kameran med riktigt.

 

    

Så här vackert är det överallt och man vet inte vad som skall dyka upp efter varje vägkrön.            

 

   


   

Som man ser längre bort så är det ett vanligt trähus med ett torn på. det ligger i Villastan i Ulricehamn. Det finns hur mycket som helst att se och vad som helst kan dyka upp så det är spännande. Man åker igenom samhällen som har lite udda affärer och fikaställen mm.


             


Av Malin wiper - 30 maj 2010 10:57

  

Innan vi var framme i Borås så dök en skylt upp vid Viskafors att dom hade både loppis och marknad. Vi hamnade på second hand som var nyöppnad och inte hade nåt namn än. Där sålde dom allt för halva priset för att konkurrera med den stora loppisen på gummifabriken dit vi inte orkade gå. Sen har vi svårt för att motstå och det rullar iväg för mycket pengar...  

 

Denna second hand ligger på Varbergsvägen 109 i viskafors och har öppet.

 

Måndag 11-18         

Onsdag  11-18

Lördag   11-16         

 

   

En hatt i 40-50-talsstuk tronade upp sig på en hylla. Den kostade 40:- men eftersom det är halva priset så blir det 20:-.

 

   

Klicka här för att komma in på en sida med olika hattar, mössor och baskrar

 

   

Min man köpte en kaffedoserare som är från 70-talet. Kom ihåg att en del hade såna upphängda på väggen i sina kök. Den låg i sin orginalkartong som var helt oförstörd.

 

klicka härför att se hur en kaffedoserare ser ut i dag.

 

   

Det är en Melitta och så här ser den ut. Han hade tänkt ta ner den till lokalen som hans projekt har men nu börjar jag undra om man inte skall spara den. Får kolla på sidor med grejer från 70-talet.

 

   

Jag köpte detta brosch i form av ett par skor och det gick på 15:-.        

 

   

Även denna pajazzon gick för 15:-. 

 

   

Jag köpte en kruka som jag sett förut när jag hade min första blogg. Den är som skruvad och öppen så det går inte att plantera direkt i krukan. Den är lite rolig och kostade 15:- också. Nu får jag byta ut igen för vi har ju renast bort så mycket och jag vill inte ha mer...  Jag skall ha den på altan.

 

   Så här blev den i fönstret när den inte är tänd. Vi tände den på kvällen och den var till belåtenhet och blev lite ljusare i färgen. Lampfoten är också köpt på second hand för länge sen.

 

   

Det var så välkomnande utanför Lindängs ingång när vi skulle hälsa på mamma. Dom hade ställt ut en sån fin kruka med blommor och som pricken över i:et en välkomstskylt. Tänk vad sånt kan göra mycket. 

 

Av Malin wiper - 30 maj 2010 10:10

  

 

Jag letade nån låt som handlade om Mothers day men alla var så överdrivna och lite sliskiga så jag valde en lite tuffare variant med Christina Aguilera som heter "Oh mother" 

 

Klicka här för att komma in på Christina Aguileras hemsida som är lite extra.



   Take care out there...

OBS! Glöm inte gissningstävlingen som avslutas i morgon kl.10.00 Gå in på kategorier på höger sida i bloggen. Välj sen gissningstävlingar så ser ni där vad ni skall gissa på. Eller också kan ni rulla ner längre ner i bloggen för att kolla.

Av Malin wiper - 30 maj 2010 09:46

 

Vi var in på den fantastiska spelbutiken i en gränd ner mot stora torget. Där har jag köpt lite tändare förut och nu var det dags igen. Hade helst velat haft två stora tändare i form av ett flygplan och motorcykel men dom var för dyra.          

 

   

När man öppnar för att tända denna så blinkar den i turkost ljus som inte går att får fram på bild. Den är i form av en mobil.   

 

           

Den här ändrar bild från ett omslingrat par till en bikiniklädd kvinna. När man öppnar och skall tända så kommer musik och blixtrande ljus.

 

    

Här en spindelmantändare som lyser på spindeln när man tänder. 

 

              

Den här tändaren var den läckraste men det går inte att få fram på bild. Den är kraftfull  avlång och fyrkantig, lite klossaktig. När man tänder så blixtrar utsirningarna på sidorna i flera olika färger nästan som en ljusorgel. Den ser lite 50-tal ut.

 

               

Av Malin wiper - 30 maj 2010 09:25

             


Grattis alla mödrar därute inklusive mig själv...  . Vi firade ju min mamma i går men jag har inte blivit firad själv så vi får se om min son i alla fall ringer mig. Han är i Stockholm och roar sig med en kompis. Dom skulle ut två kvällar i rad eftersom hans kompis skall flytta till Afrika. Det är inte så ofta sonen går ut på sånt han är ingen krogmänniska så vi är väldigt olika varandra. Han är dessutom en lugn person inte så yvig som mig...  


   


I går när vi åkte genom Borås så fikade vi på "Tant Grön"  och jag fick lov att fota dessa fantastiska wienerbröd med jordgubbar i mitten. Vi åt varsin god smörgås. Dom hade leverpastejsmörgåsar som var precis i min smak med tunna skivor och massor av grönsaker på.

 

  

 

Sen gick vi ner till stora torget i Borås där det skulle hända en massa i går med marknad och annat. Här sjunger en kör från Kulturskolan på stora scenen. Jag kände verkligen med dom som sjöng för dom fick avbryta hela tiden för flera sjöng falskt och dom kom av sig och kören blev tyst...  Alla skall ju får sjunga heter det men då måste körledaren ge dom  skiftande svårighetsgrader för att det skall stämma och bli bra. Jag hör varje falsk ton och det skär i huvudet. Jag har ett medfött musiköra och då är det värre. Sen är det övning som gäller.

 

  

 

På lilla scenen skulle det bli nåt också men vi var för tidigt ute. I Borås var det svinkallt så jag fick ta på mig en tjockare jacka som jag hade med mig.

 

  

 

Kolla in vilken fantastisk trädrad vid torget. Dessa är klippta som i fyrkanter.

 

  

 

Pelargonen jag har på vår inomhusveranda börjar slå ut nu. Vi köpte den på vår handelsträdgård. Tyvärr är den så yvig och ser ut som en klängväxt snart och då har jag en fråga till er: går det att klippa ner dom dom långa bladarmarna som gör att blomman inte ryms nånstans?. Fast då försvinner ju en massa knoppar. Kanske lika bra att sälla den på ett ställe för sig själv så den får växa fritt.

 

            

 

Ha en fin dag allihopa och sköt om er och njut av dan om ni kan...   

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards