Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Broscher och ett hänge!

Av Malin wiper - 29 maj 2010 06:08

         


Ridån hade lite svårt för att gå upp i dag. Tyvärr sover jag alltid dåligt natten innan jag skall åka nånstans och är nu som  zoombie. Mannen fixar kaffe så vi vaknar till sen blir det dusch och iväg så fort som möjligt så vi hinner nåt. Det ser ut att bli varierande väder med lite sol och regntunga skyar. 


           


Det skall ändå bli skönt att komma iväg lite och uppleva nåt. Vi skall äta grillat hos syrran och svågern. Han är en hejare på grillning och det blir alltid jättegott. Konstigt egentligen att det mest är mannen som grillar. Frågade min man och han tror att det påminner om lägereldning...  


          


Undrar om det hjälper om jag upprepar ramsan ovan...  

 

          

 

Detta brosch köpte jag för 10:- på tillfälliga loppisen där vi köpte litografierna. Allt dom sålde var lite finare grejer som varit mycket dyrare. Fast jag förstår inte varför jag köper såna eftersom jag sällan bär brosch så nu sitter jag med en rejäl samling...  

 

   

 

Den här lilla andbroschen gick inte att fånga riktigt på bild men den fick jag ge 15:- för.

 

           

 

Ett litet fint hänge i form av en väska för 10:- som jag skall fråga syrran om hon vill ha. Det går att sätta i ett armband eller halsband.

 

   

 

Dessa två svampbroscher köpte jag på kupan för 5:-/st och dom är bra att ha till mina sydda alster.

 

                  

 

Ha en toppenlördag och sköt om er...  


       

 
 
Pisan

Pisan

29 maj 2010 07:07

Hoppas ni får en riktigt fin dag! Kör försiktigt! KRAMAR! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

29 maj 2010 07:20

Pisan: Tack snälla du ;) ha en fin dag själv med familjen. Vi skall köra försiktigt.

Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

29 maj 2010 12:22

Vi kom isäng sent igår (inatt) så vi tog oss en liten sovmorgon i morse men jag känner mig lite zoombilik jag med.

Hänget som var format som en handväska var jättefint. Den vill nog din syster ha :)
Hoppas ni får det jättetrevligt i kväll nu med grillning och skratt. Hoppas även att ni ska få slippa regnet..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

29 maj 2010 13:26

Vilka fina fynd du gjorde!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

29 maj 2010 21:18

Sussie: Skönt att ni tog en sovmorgon. Ja du man kan ändå känna sig lite zoombielik. Jag gillade också hänget, det gäller att hon har nåt att hänga det i.

Tack snälla du jag hoppas du också får en fin kväll
kramar

Helga: Kul att du tycker det
Ha en fin kväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 maj 2010 15:20

Ett litet tips om hänget som ser ut som en handväska! Hängen med karbinhake är fina att sätta på handväskan, kanske i dragkedjan eller andra detaljer, "miniväskan" skulle dessutom passa förträffligt på en vanlig handväska! :))
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

30 maj 2010 15:37

Monica: Tack för tipset, jättebra det skall jag testa.

Ha en fin mors dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards