Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Malin wiper - 26 maj 2010 19:10

               

Den här fina blomprydnaden i plåt och i form av en "häger" köpte vi i dag på "Mimmis Magasin". Den är ännu mäktigare i verkligheten och går att placera på andra ställen också i trädgården. Mimmis dotter har den vid ett träd. Detta är den stora storleken som kostar 120:- den finns även i en mindre för 80:-.

  

Hägrar (Ardeidae) är en fågelfamilj inom ordningen storkfåglar (Ciconiiformes). Familjen består av ett 70-tal arter kategoriserade i de båda släktgrupperna rördrommar och hägrar 

 

   

Vi köpte en dynbox på Rusta för 299:- så vi slipper springa in med dynorna så fort det regnar.    

     

    

Såg en moped som hade en annorlunda färgkombination. Det ljusa är lite mer gulbeige men jag fick inte fram det riktigt i fotoprogrammet.  

 

Av Malin wiper - 26 maj 2010 18:21

  

Vi blev borta många timmar i Jönköping och fick en del gjort. Vi åt på Hot & Gott men jag fotade inget eftersom jag redan gjort det några gånger och lagt ut. Just nu är jag så trött att jag inte orkar skriva så mycket i bloggen i kväll så jag tar resten i morgon.

 

   

Vi gick till Café Lakatos och blev så sugna på en chailatte eftersom vi inte tagit nån sån på länge och inte gjort nån hemma heller. Det var så supergott och hennes smörgåsar är jättegoda.

 

   

Hon hade nåt slags fyrkantiga kakor som såg delikata ut men jag glömde att fråga vad dom heter och innehåller.

 

   

Hon har också börjat med pajer som såg jättegoda ut. Dom gör hon säkert själv. Vi skall testa en nästa gång vi är där till lunch.

 

   

På gatan utanför stod denna läckra bil av märket Triumph Spitfire MK3

 

   

Så här ser den ut baktill och kolla in ställningen med väskan på.

 

   

    

Denna gräddbakelseklänning såg vi i ett fönster där dom säljer festklänningar. Den såg väldigt häftig ut.

     

 

Blombilderna i inlägget har jag fotat på Vaggeryds torgs planteringar.  

 

Av Malin wiper - 26 maj 2010 07:47

  


Ja då har vi en ny dag och nya möjligheter och ett nytt nyhetsflöde som strömmar emot oss. Solen skiner nu på morgonen och det ser ju lovande ut. I dag skall vi åka till Jönköping för att uträtta några ärenden. Jag skall bl.a köpa en morsdagspresent till lilla mamma...  Vi är tre syskon, en bror och vi två systrar. Vi har lagt en summa var och det räcker till en blus, blommor och att bjuda ut henne på fika. Vi åker förhoppningsvis dit på lördag. På söndagar finns inget fik öppet i det samhället.

 

           

 

Nu börjar min man och jag på allvar att försöka gå ner några kilon. En kille i min mans projekt säljer nåt slags pulver som han själv dricker. Vi har gått ner i vikt på pulver och barer förut men gått upp igen. Han sa att vi kan äta frukost och lunch men byta ut middagen mot en påse för enligt honom så håller man sig då mätt  hela kvällen. Jag kan inte gå på full kur eftersom man måste vara i bättre psykisk form. Jag gick ner några kilon för ett tag sen men har gått upp några av dom och sommarkläderna sitter inte så bra längre. Var ute för att köpa nya kläder och då visade det sig att byxor är mer slimmade i år så man måste ta en eller två storlekar större och det blir inte lätt för då blir dom oformliga när man har en "Päronformad" kropp. Det är inte lätt att vara människa.

 

  

 

Kollade lite på förkväll i går och där fortsätter vansinnet och man tror nästan att programmet är en komisk parodi. I varje program är det nåt vansinnigt som pågår och det började med att dom botoxade folk precis som om det vore en vanlig sminkning. Sen sprutade dom in konstgjorda muskler i en ung man. Eländet fortsatte med att dom stylade en tupp med både nagellack och annat. Vi lever i dumhetens tidevarv känns det som. Nu var det dags igen och inredare har kommit på en ny idé med "levande inredning" jag tappade nästan hakan när jag såg dessa glaskuber och hängande kassar i studion. Glaskuberna var så små att det knappt gick att flyga omkring där.

 

                                 

 

Det är fjärilar som är instängda med blommor och sockerlösning. Alltså den senaste inredningsdetaljen...  . Visst det finns akvariefiskar men dom har det större och kan simma omkring och vi kallar det inte för levande inredning. Dom föds dessutom upp i fångenskap och är en slags hobby. Fjärilar är i behov av att flyga och dom kan inte tas ut ur sina burar. I fångenskap så lever dom 3 månader och jag skulle inte själv kunna stänga in en fjäril. Visst vi har fjärilshus men dom är jättestora och dom har rymd att flyga som dom vill. Det känns som om dom inte har nån respekt för livet, det är bara totalt egocentriska personer som kan göra nåt sånt. Samma personer som har en hund som accessoir i sin väska eller adopterar barn för att ha som accessoir. Vidrigheten har fått ett ansikte...  

 

    

 

Efter all galla jag spytt ut så önskar jag er alla en härlig dag... 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards