Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Malin wiper - 14 maj 2010 19:20

         


Ridån har öppnats för ytterligare en film jag sett och den heter "Fragments" och ett Thriller/drama från 2008. I rollerna: Kate Becinsale, Dakota Fanning, Guy Pearce, Forrest Whitaker, Jennifer Hudson mfl.

 

  

 

                 

 

Handlingen:

 

  

 

 

            

 

Jag är lite splittrad vad gäller den här filmen. Förstår att intentionen var att göra en film med liknande tema som Crach från 2004. Tyvärr grep den inte tag i mig riktigt och den rätta känslan infann sig inte. Filmen byggdes upp på ett sånt sätt att man väntade sig ett annat slut men det blev platt fall istället och en massa onödiga tillbakablickar. Än om skådespelarna var bra så blev det lite överspelat. Jag hade velat känna mig mer berörd eftersom det är en sån dramatisk händelse.

 

  

 

 Av mig får den därför bara 2 megafongubbar av 5 möjliga.

 

           

 

Av Malin wiper - 14 maj 2010 17:25

  

Vi gick vidare till en Restaurang som heter "Åtta glas" vi har bara varit där en gång förut och då med min bloggvän Pisan och hennes familj. Maten var då jättegod men inte efterrätten.      

 

  

Här är dagens rätter och vi valde den första på tavlan för det såg så gott ut.  

 

   

Kunde bara fota baren för restaurangen var nästan fullsatt. Det är jättefint därinne och dom har nattkubb också.

 

   

Här har nu maten kommit in och den motsvarade våra förväntningar. Såsen var vit men man kände lite chokladsmak. Det enda som vi reagerade på var att det var lite för salt men ändå jättegott.

 

Klicka här för att kolla vad många olika omdömen Åtta glas fått. Dom har lagt ner sin hemsida tillfälligt. 

 

   

Jag ångrar mig så grymt att jag inte köpte denna solhatt som endast kostade 35:- den var så läcker. Jag är inte så modig men att sitta ute i trädgården med denna skulle vara festligt...  

 

   

Dessa ramar har jag lämnat in till second hand och dom fyllde en hel hylla.

 

  

 

Så här fint är fiket på second hand. Allt på väggarna är till salu. Det ser ut som IKEA möbler.       

 

   

Dom hade stående en gammal balklänning mitt i fiket. Nåt sånt har jag bara haft på mig en gång och det var på 80-talet när jag var på maskerad.      

 

Av Malin wiper - 14 maj 2010 16:49

  


Jag började känna mig lite piggare och hade fått ihop ytterligare 2 påsar till second hand så vi tog vår lilla röda bil och åkte iväg. Den ser liten och oansenlig ut men jag älskar att köra bilen för den är så lättkörd och man sitter så högt och den har jättestora bilrutor. Den är en synvilla för när folk kliver in i den så blir dom förvånad hur rymlig den är. Det är en Suzuki wagon R+.        

 

   

Vi tänkte först gå och få i oss lite mat men blev stannande vid detta skyltfönster där dom hade en tillfällig loppis. Det är Scrapbookbutiken på samma gata som behövde bli av med lite grejer och det var inte bara sånt utan både möbler, talor, vinylskivor mm. Kunde inte fota så mycket därinne för det kryllade av folk. Dom hade fina tavelramar och passepartoue i olika storlekar.  

 

  

Dom hade massor av skivor och böcker och dom låg i gamla träbackar.

 

   

Jag köpte en avslappningsskiva för 10:-

 

             

 

Jag köpte även denna fina blompinne med keramikhjärta. Jag har stuckit ner den i en kruka som står på utetrappan.   

 

  

 

Denna för 20:- är nog en raritet. Detta är en låt med Inger "Pippi Långstrump" Nilsson och jag är så nyfiken på hur den låter. Vi har en liten minianläggning kvar så jag kan lyssna på skivan.

 

  

 

Utanför stod dessa helt nya stolar som dom sålde för 100:-/st. 

   

 

När vi kom ut såg vi denna fina röda bil "Beetle"

 

Volkswagen New Beetle är en bilmodell från Volkswagen, baserad på den gamla Volkswagen Typ 1. Produktionen startade 1998 i Mexiko. Beetle var ursprungligen en designstudie, som var baserad på Volkswagen Golfs bottenplatta.

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards