Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Syrran & svågern!

Av Malin wiper - 3 maj 2010 14:38

  


Sen blev vi bjudna på kaffekalas hos syrran och svågern. Det var så skönt att sitta där och koppla av. Mamma var med och det kändes kul att vi kunde träffas allihopa.

 

  

 

Vi satt inte ute denna gång för det blåste lite och det är svårt för mamma med trappor. Vi vräkte i oss både glasstårta och annat kaffebröd så i dag rullar man fram...  men gott var det.

 

   

Fia-Lotta låg ute på framsidan och bara kopplade av och myste. 

 

  

 

Jag såg inte till katten Nisse som var ute på äventyr men Pip-Larsson lät sig villigt fotograferas.

 

  

 

Han rullade runt och riktigt njöt av våren efter en jobbig vinter. 

 

  

 

Syrran hade en sån snygg blomkruka som stod på en högtalare. Den har hon tydligen fått nylingen.   

 

  

 

Svågern håller på att sätta potatis i såna här pallkragar och det kommer att bli jättebra.

 

        ffpotatis...         

 

  

 

Jag avslutar med ett roligt fotomontagekort som finns hemma hos mamma. Min man har satt våra huvuden på tecknade kroppar. Vi hittade bilden i en tidning för flera år sedan. Det är mitt huvud på hon med glassen, min mans huvud på mannen och han i kiosken är min son...  Jag brukar göra collage till födelsedagar och då brukar jag spexa med lite sånt.

 

Ha en fortsatt bra dag... 

 

 
 
Vicke

Vicke

3 maj 2010 15:15

då hade ni det trevligt ser jag och glasstårta går ju alltid ner

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

3 maj 2010 20:46

Jättefina bilder du visar!(som vanligt:))
Vilket roligt fotomontage, var ju en bra idé att göra såna, säkert kul att få!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

3 maj 2010 20:47

Vicke: Ja vi hade det toppen. Ja du glasstårta glider bra rätt ner i strupen ;)

Ha en fin kväll

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 maj 2010 08:02

En fika är ju aldrig fel. Vienettaglass älskar jag :)
Vilka härliga bilder du tagit på kissen och vovven. Det syns verkligen hur skönt dom tycker att det är ute :)

Ha en härlig dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

4 maj 2010 08:12

Godmorgon vännen =)
Hoppas att det känns bättre idag =)
Vilken go mamma du har och du är väldigt
lik henne =))
Ni ser ut att ha haft en riktigt trevlig dag =))
Underbara bilder , som alltid =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

4 maj 2010 08:48

Sussi: Ja du Vienettaglassen håller rätt hög kvalitet. Kul att du gillar mina bilder. Djur är så roliga att fota.

Ha en härlig dag själv
kram

Berith: God morgon på dig själv ;) Det känns faktiskt bättre i dag. Ja du mamma är så snäll, rolig omtänksam. Det är så tråkigt att hon nu är så senil att hon inte vet vilka vi är. En stor sorg. Alla säger att vi är lika ändå har hon bruna ögon och jag gröna och en massa olikheter i ansiktet men det finns väl nåt som andra ser.

Ha en härlig dag själv
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

4 maj 2010 11:44

Härligt att ni fick träffas och fika allihopa!!Jag sätter o potatis i pallkragar som jag har satt 2 på varandra och sen målat röda,bra arbetshöjd!! Vilket roligt foto montage ni hade gjort :)

http://petrano1.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards