Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Ritz konditori i ny regi!

Av Malin wiper - 1 maj 2010 17:20

         


Efter att vi varit på marknaden så åkte vi iväg och köpte en kruka till orchiden och ett kort. Sen begav vi oss hemåt för att ta en invigningsfika på Ritz konditori. Det känns lite overkligt att dom andra inte är kvar längre och det tar nog sin tid att vänja sig. Dom förra ägarna hade caféet i ca 10 år och så länge har vi bott i samhället också. Jag har svårare med förändringar numera och är lite blödigare än om jag alltid varit lite känslosam.

 

                  

 

   

 

Dom hade satt ut sommarmöblerna och detta är bara ena sidan. Det var lång kö därinne så jag kunde inte fota alla blommor dom fått.

 

   

 

Bilderna blev lite dimmiga.

 

  

 

Vi tog varsin skinksmörgås och brödet var jättegott. Det var som en liten salt smak på ytan och lite kryddigt.

 

  

 

Så här ställde förra ägarna ut sitt bröd ibland också. Det ger sån känsla att se brödet på plåtarna helt färskt och man kan ta själv.

 

  

 

Här en ny sort av bakelserna i glas och den såg läcker ut med en chokladdekoration på toppen.

 

  

 

När vi kom ut så fotade jag denna "Golden Retriver" som satt så lydigt och lät sig fotograferas, fast han tittade lite strängt på mig...  

 

             

      

 
 
Margit

Margit

1 maj 2010 19:42

Oj, SÅ mycket ni har hunnit denna 1:a maj...Och även idag, fotat runt....alla fina bilder du visar.. Det var fina orchideer...för DET billiga priset...
Vi har haft en innedag...och haft besök av Kent o Steff... Lasses söner...roligt även onm de inte blev så länge...
Jag känner mig lite bättre i revbenen...INTE riktigt så ont SOM TIDIGARE...DET GÅT ÅT "RÄTT HÅLL"...
Kramen!

http://margitholm.blogg.se

 
Vicke

Vicke

2 maj 2010 07:26

ja, det är lätt att göra dom ändringar man vill göra, men tyvärr så kan man inte ställa in hur många inlägg som ska visas på sidan

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

2 maj 2010 08:04

Margit: Ja det blev en del upplevelser. Ja du blomman var så billig att en liknande på en blomsteraffär kostar minst 100:-. Skönt att du är lite bättre nu så det går framåt.

Ha en fin söndag
kram

Vicke: Det har du rätt i har tänkt på det också för sidorna blir för långa och då kan det vara svårt ibland med inladdningen

ha en fin söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

2 maj 2010 08:15

Taack snälla goa du för din fina kommentar inne hos mig! Det värmer att veta att man har vänner på nätet!

Ha en bra dag!

Kramar
lena

http://wilenas.blogg.se

 
wiper

wiper

3 maj 2010 10:27

Lena: Varsågod gulliga du. Håller med dig om att det känns härligt att ha så bra bloggvänner. Det känns så igenkännande allt du skriver.

Ha en bra dag själv
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards