Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Malin wiper - 1 maj 2010 17:20

         


Efter att vi varit på marknaden så åkte vi iväg och köpte en kruka till orchiden och ett kort. Sen begav vi oss hemåt för att ta en invigningsfika på Ritz konditori. Det känns lite overkligt att dom andra inte är kvar längre och det tar nog sin tid att vänja sig. Dom förra ägarna hade caféet i ca 10 år och så länge har vi bott i samhället också. Jag har svårare med förändringar numera och är lite blödigare än om jag alltid varit lite känslosam.

 

                  

 

   

 

Dom hade satt ut sommarmöblerna och detta är bara ena sidan. Det var lång kö därinne så jag kunde inte fota alla blommor dom fått.

 

   

 

Bilderna blev lite dimmiga.

 

  

 

Vi tog varsin skinksmörgås och brödet var jättegott. Det var som en liten salt smak på ytan och lite kryddigt.

 

  

 

Så här ställde förra ägarna ut sitt bröd ibland också. Det ger sån känsla att se brödet på plåtarna helt färskt och man kan ta själv.

 

  

 

Här en ny sort av bakelserna i glas och den såg läcker ut med en chokladdekoration på toppen.

 

  

 

När vi kom ut så fotade jag denna "Golden Retriver" som satt så lydigt och lät sig fotograferas, fast han tittade lite strängt på mig...  

 

             

      

Av Malin wiper - 1 maj 2010 10:07

           

 

Klicka här för att komma in på Mikael Wiehes hemsida.

 

            

 

Mikael Christian Wiehe, född 10 april 1946 i Stockholm, är en svensk musiker, sångare, textförfattare och kompositör.

 



Tyvärr hinner jag inte besöka era bloggar förrens jag kommer hem från marknaden. Känns som dan är förstörd när man vaknar så sent.

           

Av Malin wiper - 1 maj 2010 09:29

ETT DEMONSTRATIONSMINNE

 

      

 

Jag träffade min man på en fackföreningskurs och vi gick sen i ett demonstrationståg ihop i Hällefors där vi arbetade på samma arbetsplats. Detta hände sig för 20 år sedan...  åren har bara rusat iväg känns det som.

Detta plakat ovan skall föreställa mitt och texten skrev jag för att jag var jämställdhetsansvarig i vårt fack. Jag gjorde även en enkätundersökning och många av männen förstod inte vad jämställdhet var för dom hade inte hört det ordet utan bara jämlikhet. skulle jag demonstrera i dag så finns det mycket mer att skriva på sitt plakat. Arbetslöshet, stöld av våra försäkringar och mycket mer.

 

            

 

Jag höll sen tal för 300 personer på mitt jobb i ämnet och redovisade enkätundersökningen. Dom flesta män var hur bra som helst och tyckte detta var en självklarhet men sen fanns det dom som slog ifrån sig och skrev otrevligheter på min undersökning. Till saken hör att detta var en manlig arbetsplats och jag var den första kvinnan som jobbade på maskinerna, det fanns några andra också men då hade dom typiskt kvinnliga jobb.

 

             

 

Jag har inte varit ute och demonstrera sen vi bodde i Katrineholm. Det var då det var sån arbetslöshet och hela mitt kamratgäng var till stockholm med facket för en stor demonstration där hela landet var representerat. Det har blivit ett antal gånger genom åren men i dag blir det inget och jag är inte fackligt aktiv längre.

 

Klicka här för att läsa vad jämställdhet innebär. 

            

 

Vi har sovit för länge i dag och vår stora marknad som vi skall besöka i Skillingaryd har redan startat. Dom öppnar redan kl 08.30 och håller på tills 15.00. Jätteloppis-över 1000 kvm under tak plus mycket mer. Förut var marknaden utomhus så det skall bli spännande att se hur det ser ut. Alla affären hålls öppna. Sen skall jag kolla om det blir nåt demonstrationståg som vi kan titta på också.

 

                 

 

Jag önskar er en fin första maj med bättre väder än vi har det här. Det är grått trist och regntunga skyar...   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards