Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Malin wiper - 27 april 2010 15:30

     


Denna affisch hängde på vårt ICA så nu blir det konstutställning igen men inte på Folkets hus utan Galleri Smedjan, Dalagatan 6.

 

       

 

Vi var in till vår järnhandel för att köpa två stycken krattor. Den på bilden är av märket "Fiskars" och den skulle jag använda medans min man köpte en annan sort. Vi gick ut för att hjälpas åt att kratta bort löv och kottar men jag kände av det i nacken direkt och fick lägga av. Det funkade förra  sommare för mig att klippa gräset om jag tog en sida i taget och sen vilade. Min man får nu kratta själv och det kommer också att ta sin tid för han har också skador och ont i kroppen....  Vad less man blir.

 

          

När vi ändå var på järnhandeln så tittade vi på spisar och denna induktionsspis skulle vi inte ha nåt emot att äga. När vi flyttade in i huset så fanns en gammal spis från 70-talet. Vi bytte den mot en vi köpte på nätet för 500:- och den är från 90-talet och har nu funkat bra i 4-5 år men vi skulle behöva en nyare och miljövänligare som gör av med mindre energi.

 

      

 

  

Vi såg en bil vid ICA med jättesnygga fälgar. Det var en volkswagen.  

 

Klicka härför att komma in på en häftig blogg som jag själv länkat till. Det är en tjej som klär sig i "Vintagekläder" av hög kvalitet.

 

  

 

klicka här för att komma in på sidan där jag hittade dessa häftiga vintage style radio.

 

    

 

Av Malin wiper - 27 april 2010 14:34

  


Jag köpte ett halsband för ett tag sen av Pisan. Ville gärna ha örhängen till så jag frågade henne om hon kunde göra några och nu kom dom. Det är ryska dockor i keramik och jättefina.

 

      

 

Jag beställde samtidigt 5 st änglahängen som jag hade för avsikt att ge bort till dom gulliga tjejerna på Ritz. Hon gjorde olika så kan dom välja vilket dom vill ha. Dom går att fästa på ett halsband, armband eller ha som lyckobringare mm.

 

   

 

Tyvärr går dom inte att göra helt rättvisa på bild för dom är ännu snyggare i verkligheten.

 

         

 

  

 

Till bagaren gav vi en koltkniv från Jokmokk som är gjord av  Stig "Koltstickan" Lindberg. Den kan man ha med sig överallt och är toppen när man är i skogen och skall skiva tomater eller annat.

 

  

 

Jag har en egen koltkniv som ser ut så här och den har hårt fodral. Den fick jag av min man för några år sedan.            

  

 

Den här låten med Tage Danielsson passar till inlägget.  

 


Tage Ivar Roland Danielsson, född 5 februari 1928 i Linköping, död 13 oktober 1985Lidingö, var en svensk författare, poet, manusförfattare, filmregissör, skådespelare och komiker


 

Av Malin wiper - 27 april 2010 09:39

          

 

Klicka här för att komma in på Artie Shaws hemsida som nån fantast håller på att bygga upp.

 

Artie Shaw, eg. Arthur Jacob Arshawsky, född 23 maj 1910 i New York City, New York, död 30 december 2004 i Thousand Oaks, Kalifornien, var en amerikansk jazzklarinettist, orkesterledare, kompositör och författare

 

  

 

klicka här för att kolla en klarinett som såldes för endast 700:- med väska och allt på en auktion.

 

Stycket heter "Nightmare" och det är passande efter min mardröm.



         


klicka här för att läsa om instrumentet klarinett.

Av Malin wiper - 27 april 2010 09:19

          


God morgon därute hoppas ni sovit gott. Jag vaknade 04.30 med ett sånt ryck i kroppen att min man vaknade och frågade vad som hänt. Jag drömde en hemsk mardröm. Det är så konstigt för jag skrev i går att jag inte drömt nåt sånt sen jag köpte drömfångaren. Så fort jag vaknade så kom jag ihåg hela drömmen men nästan allt försvann när jag skulle försöka lägga den på minnet men slutet finns kvar fortfarande.

 

   

 

Den här drömboken fick jag av min son för flera år sedan. Nu till drömmen som slutade med att jag skulle ta en genväg till nåt jag måste dyka upp på. Jag gick mot en gammal dörr med ett ansikte på och frågade om jag fick komma in och ta en genväg dit jag skulle. Dörrens ansikte som såg skrämmande ut blev levande och sa att jag absolut inte fick komma in. Då vände jag mig om för att gå tillbaka men då hade en ny vägg med dörr dykt upp. Jag bestämde mig då för att inte fråga utan gick mot dörren och när jag kom alldeles intill och tryckte på så kom nåt svart otäck och bara drog in mig och då vaknade jag med detta hemska ryck och en olust och skräckkänsla. Dessutom var det svartprickigt i taket och allt hemma såg otäckt ut. Det kändes som om jag inte hade vaknat än utan var i en paralellvärld...    min man sa att jag var vaken men det kändes inte så. Det tog en timme innan jag kunde somna om.

 

   

 

Så här står det i drömboken ang stängda eller öppna dörrar. Det som står om stängda dörrar stämmer eftersom jag tänkt mycket på många missade möjligheter. Det har blivit mycket tankar efter min utbrändhet och det har varit jobbigt men nu försöker jag fokusera mig på nuet så gott det går.

 

           

 

Nu mår jag däremot mycket bättre och skall försöka öppna upp och börja dagen med att ligga mina 10 minuter på spikmattan så jag får testa hur det känns och påverkar mig.

 

Ha en härlig dag därute mina kära vänner och läsare...  Ni är toppen...    

 

                 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards