Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Malin wiper - 22 april 2010 21:44

  


I dag har jag i alla fall mejlat till Elisbet Höglund fast jag räknar inte med att få nåt svar men jag var tvungen att få ur mig det jag ville säga henne. Hon har blivit rätt nedsablad efter det hon skrivit sin kolumn och det med rätta. Att blogga har blivit som terapi för mig än om jag tar i lite för mycket ibland för mitt eget bästa. Min man kollade upp datan eftersom den lät så mycket och efter att han gjort rent vid fläkten som hade lite damm på sig så är datan tystare än när vi köpte den...    den låter absolut ingenting och det är så skönt och lugnt att sitta här...  Nu får vi hålla dammet borta från datan.

 

     

 

Klicka härför att kolla in sidan där jag hittade dessa datafläktar.

 

 

 

I går innan vi åkte på konserten så skulle jag snabbtorka håret innan jag plattångade. När jag satt i kontakten så gick strömmen i både sovrummet och vardagsrummet. Jag satt i ny propp men så fort jag satt i kontakten så gick strömmen igen. Då tog jag torken till köket och prövade och då blev den så upphettad så jag höll på att få brännskador på öronen och förstod att torken inte funkade längre. Har inte haft den så länge men garantin har gått ur i alla fall.

 

   

Då är det tur att man har en resetork som denna hofällbara...  Den har jag haft längre än den andra men har inte använt den lika mycket.

 

           

 

Kan ni tänka er att denna pistol är en hårtork?...  Jag hittade den här   och det finns mer roligt att kolla på den sidan.

 

    

 

 

God natt och sov gott allihopa...      

          

Av Malin wiper - 22 april 2010 16:16

          

 

Klicka här för att komma in på Rhonda Vincents hemsida.

 

        

 

Rhonda Vincent (född 13 juli, 1962, Kirksville, Missouri ) är en bluegrass sångare, mandolin spelar gitarr och fiol spelare

 

Klicka här för att komma in på en sida med instrument




Av Malin wiper - 22 april 2010 15:44

  


När jag var ute och gick i förmiddags så tog jag en tur förbi Mimmis Magasinoch såg att dom har jättefina konstgjorda blommor. Till saken hör att våra blommor överlever inte i sovrummet hur vi än gör. Det blir billigare i längden med konstgjorda än om jag dragit mig i det längsta för detta. Bilden blev lite mörk men det är illröda pelargonliknande blommor. Dom är jättefina och ser verkliga ut. Vi köpte två nu och skall ha en annan sort i dom två andra krukorna.

 

  

 

Passade på att fota lite också både inne och i skylten utifrån. Texten på denna gardin stämmer med mindfullnessmetoden...  jättesnygg gardinkappa att bara knyta upp.

 

 

  

 

Detta är sånt som man kan pussla ihop som man vill med lösa delar. Hon har massor av sånt så alla smaker blir tillgodosedda.

 

   

Hon har fått hem ännu mer snygga vaxdukar som står ute till beskådan.

 

  

 

Hos Ritz konditori hade dom i dag helt underbara bananbakelser. Det är en gammal sort som funnits länge men deras är så generöst tilltagna och kolla grädden...  jag motstog eftersom jag inte gått ner nåt mer i vikt och snart är det sommar...           

 

  

 

På min långsamma promenad så träffade jag på denna fina vita katt som satt så lungt och stilla bakom det fina gamla gjutjärnsstaketet.

 

Nu blir jag tvungen att stänga datan ett tag för den har börjat leva om som ett gammal tröskverk så min man skall undersöka vad som är fel. Den är bara två år gammal så jag hoppas att det inte är hårddisken. Ha en fortsatt bra dag. Vi hörs snart...  

 

         

 

Jag behöver vila nu en stund och ta hand om nacken så det passar bra.  

 

Av Malin wiper - 22 april 2010 12:02

  


Här lite mer bilder från gårdagen. Fotade min man när vi var på väg från bilen in i kyrkan.

 

  

 

På Ritz konditori hade dom nygjorda biblar i marsipan (har aldrig sett dess like) det passar ju bra när vi var i kyrkan i går. Vill också säga att kyrkan var lika fin inuti som utanpå. Inte så pråligt utan stilfullt. Tyvärr glömde jag ta kort på det fina taket med dess vackra målning.

 

  

 

Här går man in till kyrkan och får gå en bra bit till baksidan där ingången finns.

 

   

 

Här en liten överblick där konserten gick av stapeln.

 

  

 

När Göran Engman skulle presentera hela sin trupp så visade det sig att hans manager är Felle Fernholm som var med i legendarisk popgruppen "Hep Stars" Lelle är på längst till höger på bilden (lite osäker) gick inte att känna igen honom längre.

 

Klicka här för att se hur han såg ut som ung. Det är ett reportage om hans flygtur.

 

Klicka härför att läsa The Hep stars orkesterhistoria 1964-1969

  

   

Jag tog naturligtvis hans autograf också men glömde fota honom...    

Tyvärr skadade jag mitt redan skadade vänstra knä genom att ha för bråttomt. När konserten var över så försökte jag jaga Göran Englund med den påföljden att jag inte såg nivåskillnaden i golvet...  så jag föll rätt fram och hade jag inte varit så snabb och lyckats räta upp mig så hade jag stått på huvudet och blivit rätt skadad i ansiktet och mina nya glasögon hade varit ett minne blott...  När jag gick min promenad i dag så hade jag rätt ont i knät men hoppas att det går över av sig själv.   

 

   

Detta är min favorit. 

 

Av Malin wiper - 22 april 2010 09:04

          

 

Göran Engman sjöng även "Unchained Melody" som är min man och mins låt. Mr T spelade den för mig när vi varit ihop ett tag men då med sin favorit David Allan Coe. Då kan ni tänka er att ståpälsen var komplett...    

 

         

 

Jag återkommer med resten lite senare för jag orkar inte mer nu. Tack för era kommentarer som jag nyss svarat på. Jag kommer att att skriva till Elisabeth Höglund under dagen. Syrran uppmärksammade mig på att det finns en adress till henne i tidningen. Den såg inte jag men hon är ju nästan 11 år yngre...    

 

Ha en fin torsdag ni goa därute...  



                       

Av Malin wiper - 22 april 2010 07:59


  

Denna konsert var verkligen en upplevelse och jag hade ståpäls under nästan hela föreställningen och ibland brast det nästan ut i gråt. Tyvärr fick jag inte ta några bilder med blixt så jag fick passa på när strålkastarna föll över Göran Engman och dom andra. Därför blev inte korten lyckade från själva konserten. Han har en röst som är enormt stark och kraftfull och ibland lät han så snarlik Elvis så när man blundade så trodde man han var återfödd. Jag måste ge beröm till ljud och ljusteknikerna för det var verkligen proffsigt utfört arbete. Annars kan det vara lite si och så med den saken. När vi kom in i kyrkan så trodde jag att det blivit nåt fel på min syn för det var så dimmigt.  

 

   

Det visade sig att det var rökmaskinen som stod på för att få den rätta stämningen. Göran Engman är otroligt trevlig och har en fin berättarröst också. Han hade ett bra mellansnack där han berättade anekdoter från Elvis liv. Sen berättade han flera episoder från sin tid i "Skärgårdsdoktorn. Kyrkan var fullsatt och och alla tycktes njuta för det var stående ovationer och blev många extranummer. 

 

   

Här är hans autograf som han skrev efterråt. Jag köpte en skiva också som jag fick signerad men den var försvunnen ur väskan när jag kom hem. Den har säkert ramlat ut i tumulten efterråt och vi skall åka dit i dag och kolla om den ligger nånstans.

 

   

Här skriver han sin autogra till mig, han var rätt slut efter framträdandet för det är inte lätt att sjunga i flera timmar och även prata. Fattar inte hur hans röst håller.

 

                                                      

 

Var tvungen att spexa till det lite och ta med en kungakrona...  denna finns att köpt för 179:- här....  

 

   

Här ser ni både Göran och hans medspelare Kettil Medelius före konserten.

 

   

Kören som kom in lite senare heter "Betel gospel" och dom sjöng jättebra och verkade trivas med att sjunga bakom Göran.

 

klicka här för att läsa om Betel gospel

 

   

Kettil Medelius fick spela ett långt intro medans Göran vilade sig lite och det introt var improviserat med ett ljusspel till. Det var riktigt magiskt och härligt. Han är verkligen ett proffs och har spelat med många kända musiker bl.a Victoria Tolstoy, Lasse Tennander, Freddie Wadling, Monica Törnell mfl. Han sjöng nästan lika bra som Göran och dom kompletterade varandra.

 

   

Här ser ni Kettil Medelius autograf.

 

Klicka här om ni vill läsa om Kettil Medelius. ia du hade så rätt så har fortfarande ståpäls...    

 

 

Har ni möjlighet så gå och se honom. Det kostar bara 150:-/person och att få en sån upplevelse för samma pris som en större fika kostar är inte dumt. Jag gillar Riksteatern. Jag är inte förvånad att han drar fulla hus på sin färd genom landet. Dessutom tar han med en kör från det landskapet han är i och det blir förhöjer spänningen och upplevelsen.

 

  

 

Fortsättning följer.....................   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards