Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Skavsårspromenad!

Av Malin wiper - 13 april 2010 11:12

  


Jag bytte skor innan jag gick ut på min promenad och dessa "Ecco" har jag fått av syrran för några år sedan, dom är jättebekväma och bra när man skall gå en lång promenad. Tyvärr gjorde jag misstaget att inte sätta på skavsårsplåster. Jag har tunn hud på fötterna så när jag byter skor så uppstår detta problem jämt än om jag haft skorna för ett år sen. Värst är det mitt bak på hälen och på insidan av foten.

 

  

 

Det var bara att vandra in till Apotekt och köpa dessa plåster som är som en extra hud. Klicka härför att få allmänna råd vid skavsår

 

  

 

Då såg jag att den gamla Apoteksskylten är utbytt så nu går gamla apoteket i graven...  Vi får se hur mycket dyrare allt blir. På dörren satt en skylt där det stod att man kunde få sitt blodtryck taget bara man anmälde sig i kassan. Jag hade för högt undertryck sist jag var till Vårdcentralen så jag skall åka ner till apoteket efter maten och ta trycket. Det verkar vara gratis.

 

   

När man nästan är framme i samhället så tornar detta gamla fina hus upp sig framför blickfånget.

 

   

Här en gammal fågelholk som sjunger på sista versen.

 

   

När jag var på väg hem så mötte jag min man som alltid lyssnar på en ljudbok när han promenerar.

 


 
 
Margit

Margit

13 april 2010 13:35

Hej Wiper!!
Vilka HÄFTIGA skor du har!! De ser bekväma ut...men inte roligt att få skavsår...men ser att du varit på "apoteket"...och fixat förband...för detta...
Så din man är även "en sån" som lyssnar mycket på talböcker...Lasse spelar in på sin mobil...och lyssnar sig ofta till söms...på natten...Ju sämre bok...ju fortare somnar han...Ja man kan ha talböcker till mycket...
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.semargitholm.blogg.se

 
Karin o svartnosarna.

Karin o svartnosarna.

13 april 2010 20:49

Välsignade plåster:-)dessa plåster är ju så himla bra,sedan ska det finnas liknande plåster som man kan ha till fingrarna.
Dessa använde jag när jag hades jälvsprickor på tummarna,det läker ihop under extrahuden så bra.
Kram/kajsa-Varg

http://bloggplatsen/kajsa-varg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards