Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Router och strömadapter!

Av Malin wiper - 10 april 2010 09:51

  


Nu funkar det för oss båda ute på nätet. Routern på bilden har min man uppgraderat med ny firmware. Han skall göra detsamma med den nya routern som vi får byta till om den gamla inte funkar igen.

 

  

 

I går när han var till Jönköping så köpte han denna strömadapter istället för den gamla som tydligen gått sönder. Tur att han kan fixa med sånt för jag fattar ingenting. Egentligen borde man lära sig allt som man måste för att vara på nätet för fel uppstår hela tiden.

 

  

 

Jag nyss duschat och gör mig nu iordning för utgång. Det är möjligt att vi åker ut en sväng och ser oss omkring. Det är 4 grader varmt och sol till och från. Det är även möjligt att vi går på bio för vi har två fribiljetter som vi vill utnyttja.

 

  

 

Läste att författaren Kerstin Thorvall gått ur tiden 84 år gammal. Hon var verkligen en fri själ när hon var i sin krafts dagar. Hon levde livet fullt ut och blev ofta hårt ansatt. Hon skrev en del böcker som retade upp folk. Jag har följt henne genom tv i alla år. Hon hade det inte lätt på slutet och avskydde att bli gammal och behöva ha hjälp för allt och vem skulle inte känna så. Att bli gammal är ingen höjdare och att sen bli gammal och sjuk...  

 

            

 

Jag är själv ingen bokläsare för jag har för dåligt tålamod och svårt med koncentrationen sen jag brände ut mig. Mitt synfel gör att jag har svårt att fokusera på texten och det har blivit värre med åren. Jag håller mig till filmatisering av böcker. Min man har inte läst nåt av henne trots att han läst det mesta. Jag har i alla fall följt henne i debatter och annat så lite vet jag i alla fall. 

       

  

Kerstin Hilma Margareta Thorvall, född 12 augusti1925 i Eskilstuna, död 9 april2010 i Stockholm, var en svensk författare, illustratör och journalist.

Kerstin Thorvall utbildade sig till modetecknare på Beckmans 1945-1947, och hon debuterade som författare 1959 med Boken till dig. Hon har därefter gett ut såväl barn- som vuxenlitteratur och varit kåsör i Veckorevyn och Damernas värld 1966-1975

 

Klicka här för att läsa vad twittrare skriver    

 

                

 

 
 
Cattis

Cattis

10 april 2010 10:36

Godmorgon! Hoppas vädret håller i sig hos dig så du kan njuta ute. Jag var uppe tidigt och med klarblå himmel. 20 min senare var det regnmoln.
Så någon fisketur eller naturutflykt blir det nog inte idag. Det får nog bli fikakorgen inne och stickning. Så trist men det blir kanske finare imorgon.
Ha en bra dag

http://www.bergbrink.blogg.se

 
Sussi

Sussi

10 april 2010 12:08

Vad skönt att det verkar fungera nu för er. Det är så hopplöst när det strular..
Visst hade det varit bra att lära sig allt som går att läras sig om att få det tekniska att fungera men jag är lika hopplös som du.. jag fattar ingenting hihi

Ha en mysig lördag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

10 april 2010 12:30

Åhh vilken fin toppbild, önskar er en trevlig lördag!

 
anna

anna

10 april 2010 14:38

Jag har också läst mycket av Kerstin Torvall,hon var bra!
Snygg musmatta!

http://www.glamour-och-flaskpannkaka.blogspot.com

 
Monica

Monica

10 april 2010 15:10

Bra att det funkar för er på nätet nu, hoppas det håller i sig!
Jag fick en dusch som ändrar färg i julklapp, jättemysigt. Men första gången jag provade den så släckte jag i badrummet för det var så mysigt med färgade lampor, tyvärr så blev det ju då kolsvart när jag stängde av duschen, hihi...
Ha en fortsatt fin lördag!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

10 april 2010 16:18

vad bra att det fungerar nu och du har rätt i att du med borde lära dig

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
helga

helga

10 april 2010 16:58

Ja, det är mycket med det tekniska... tur du har en händig gubbe hemma ;)

Jag visste inte att Kerstin Thorwall gått bort... Jag har inte sett eller hört några nyheter sedan jag kom hem vid lunchtid.

Ha en fin lördag!

http://helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

10 april 2010 21:51

Cattis: Vi fick rätt rått väder här och bara några grader vamt. Tråkigt att det inte blev nån utflykt men det låter härligt med sticka och fika inne också :)

Kram

Sussi: Ja du det är toppen nu när det funkar. Hör att du är lika hopplös när det gäller att lösa dataproblem då är jag inte ensam.

kram

Mita: Kul att du gillar toppbilden
kram

anna: Kul att du läst Kerstin Thorvalls böcker. Det är jag på musmattan och det är ett montage ;)

kram

Monicka: Vad kul att du har en självlysande dusch ;)

kram

Vicke: Ja du men jag har ju sån dålig ork och allt går åt till bloggen
kram

helga: Ja det är tur det. Det stod i Aftonbladet i dag men du var ju ute på jobb.
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards