Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Det som göms i snö....

Av Malin wiper - 7 april 2010 07:50

  


Den här vackra vyn gick jag förbi i går. Bortom bron så finns ett vackert gammalt hus. I dag är det grått och trist ute men jag såg i Aftonbladet på nätet att det kommer supervärme inom en snar framtid. På min agenda står som vanligt promenad. Tyvärr så får jag inte utöva nån annan motion mer än 2-3 gånger/vecka medans jag håller på med mindfullnessen. Lite dans till musik går bra sa terapeuten och andra lättare rörelser.      

 

Mindfullnessen sänker dessutom blodtrycket och jag har fått lite för högt undertryck. I hela mitt liv har jag haft ett blodtryck på 110-120/75 nu är det 130/90 och det är just det undre trycket som är farligast. Det var ett bra tag sen jag tog blodtrycket nu och det kan ha sjunkit.

 

  

 

Jag har ställt till det lite med min omröstning som försvunnit. Den gick ut på att ni skulle säga vilken filmgenre ni gillade bäst. Det stod nåt med julen ovanför som jag ville ha bort och när jag tog bort detta så försvann tyvärr omröstningen men jag vet på ett ungefär hur den utföll.

 

28 var med och röstade. Dom flesta gillade komedier bäst. Sen kom Drama och Thriller. Sist action. sience fiction och dokumentärer. Jag är ledsen för detta misstag när ni gjort er mån om att vara med och rösta...    

 

   

I går röjde min man på gården och åkte iväg till skroten med allt. Tyvärr har vi varit slarviga och haft en del saker utomhus i vinter så fina grejer är helt förstörda. Denna pall köpte jag redan på 80-talet och den är handgjord av en jag gick på utbildning med. Mjölkhämtaren  var jättefin förut och jag hade blommor i den nu är den full av rost...  

 

  

 

Här står stålkonstruktionen till vår härliga paviljong som vi köpte förra sommaren. Vi hann sitta där och mysa några gånger. När vi varit till storstan och kom tillbaka så hade hela allt blåst sönder och själva tygdelen låg nästan ovanpå ett träd. Det blåste rätt mycket förra sommaren och vi trodde att vi satt fast allt ordentligt men nu med facit i hand så skulle vi naturligtvis ha ställt den mot en vägg på sidan av huset. Syrran och svågern har en likadan och den har hållit för den står skyddad. 

 

  Vi köpte paviljongen på Jysk och den såg ut ungefär som den på bilden. klicka här för att besöka Jysk hemsida

 

  

 

Här lite mer bl.a vår gamla tv-antenn och några trädgårdsbord som gått ur tiden. Vi har ytterligare lite skräp som skall bort från tomten.

 

 Ha en bra dag gott folk...  

 

 

 
 
Sussi

Sussi

7 april 2010 08:33

Vilken underbar bild du tagit. Jättefin!

Vi har också varit slarviga den här vintern. Ett träbord och en träbänk har vi haft ute så dom ser inte allt för fina ut.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

7 april 2010 08:44

Sussi: Kul att du tycker det. Då är vi inte ensamma om att ha haft grejer ute ;)

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

7 april 2010 10:36

Har också lämnat en bänk och 2 små kabelrullar som jag målade vita i somras ute. Vi får se hur det klarat sig när snön har tinat, de syns inte till ännu :(
Det kanske går att måla din mjölkhämtare med hammarlack?
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Karin o svartnosarna.

Karin o svartnosarna.

8 april 2010 01:38

Hejsan!
Men den mjölkhämtaren är ju toppen snygg med sin rostiga patina,ställ någon vackert röd hängpelargon o en Lobelia i kanske.Det kommer att bli jättesnyggt.
I affären där vi bor så har de tagit hem jättedyra ljuslyktor i olika former o lite andra saker.Så på ett stort bord så är det bara rostiga dyra saker,fast nytt kan du tänka o det är på mode nu.Så var du rädd om mjölkkannan;-)
Kikar in till dig i morgon igen,kunde tyvärr inte läsa din blogg i och med att din bakgrundsfärg är lila med blå text på.Men min dator är väldigt konstig nu så jag vet ej om det är den som det blir nåt knas med.
Ha det så gott,kramen Karin o svartnosarna.

http://bloggplatsen/kajsa-varg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards