Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 april 2010

Av Malin wiper - 3 april 2010 19:59

 

             

Vilken överraskning på Talang i går...     Vilken man jag fick gåshud och så även min man. Dessutom sjöng han min mans älsklingslåt "Granada" som han brukar lyssna på med Caterina Valente.


Av Malin wiper - 3 april 2010 19:32

  


Denna kulspetspenna i form av en tupp fick jag av min bloggvän Petra förra påsken...   

 


Nu funkar datan igen och vi vet inte vad som var fel. Vi åkte i alla fall iväg till Skene och kinna för att hälsa på mamma, syrran, hennes man och deras husdjur. Vi kom hem för en stund sedan och jag är för trött för bloggvandring så jag kommer in på era bloggar i morgon bitti. Tack för era kommentarer som jag verkligen uppskattar. Det tar sån tid att göra iordning alla korten också. Vi åkte först genom Borås där vi både åt och fotade lite i Stadsparken igen. Fick nu med lite mer skulpturer. Borås har blivit skulpturernas stad.

 

Tack för hjälpen syrran...  

 

   

Den här kaninen i plåt fanns inte där sist vi var i parken.  

 

  

 

   

Sen har vi detta lodjur som är gjort av Arvid Knöppel 1952

 

Under sin uppväxt tillbringade Arvid Knöppel mycket tid med sin far i skog och mark. Han utbildade sig på Althins målarskola, på Tekniska skolan, på Konstakademien i Stockholm och därefter i München och Italien. Från 1944 var han bosatt på sin gård Knöppelåsen i Sälboda i närheten av Arvika i Värmland, där han hade ett reservat för nordiska vilda djur. Han är framför allt känd för djurteckningar och -skulpturer.    

 

    

Detta är också en skulptur av Arvid Knöppel. Den heter "Knallen"

 

    

Sist men inte minst denna höjdare som jag inte vet namnet på men den är verkligen mäktig där den står i vattnet framför ett vackert gammalt hus. På andra sidan står vi på en liten promenadväg vid vattnet och beundrar detta konstverk.

 

    

 

   

Högst upp på huset som mannen i vattnet står vid kan man se denna lilla utsmyckning i form av en kvarn.

 

    

Här promenerar vi vid vattnet. Borås är verkligen en fin stad och nästa gång skall jag jaga mer skulpturer.

 

   

 

Mitt emot vårt parkeringshus så tronar detta vackra Grand hotell upp. Tänk om man bara kunde gå in och boka ett rum för natten och känna lyxen slå emot sig... 

 

   

Högst upp på hotellet så kan man se en avsats som jag inte vet vad det är. Kan vara en utsiktsplats eller balkong el annat. 

     

 

Hoppas ni får en fin kväll så hörs vi i morgon...  Sköt om er...   

 

Av Malin wiper - 3 april 2010 08:35

Det går inte att skriva något inlägg för det är något galet, det är så långsamt och jag blir utslängd och det står bara och rullar hela tiden. Om jag inte kommer ut mer idag så har vi inte fått ordning på det här.

Detta är Wipers syster som nödbloggar.

   

Wiper som ung Påskkärring

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards