Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 april 2010

Av Malin wiper - 2 april 2010 08:47

           


För några dagar sen såg jag den verklighetsbaserade filmen "The Blinde Side". Sandra Bullock fick en oscars för bästa kvinnliga huvudroll. Filmen är ett drama från 2009 i regi av John Lee Hancock. I rollerna ser vi: Sandra Bullock, Quinton Aaron, Kathy Bates, Lily Collins, Tim MCGraw, Kim Dickens, Rhoda Griffis, Ray McKinnan, Jae Head, Shawn Knowles.

 

  

 

"The Blind Side" är den verklighetsbaserade berättelsen om Michael Oher, en ung svart man som växt upp under svåra förhållanden och med hjälp av sin fosterfamilj får en chans att klara skolan, vilket sedermera leder till en proffskarriär i amerikansk fotboll. Manuset bygger på en bok om sporten av Michael Lewis.

 

           

 

Visst är filmen bra och Sandra Bullock gör en av sina bättre prestationer. Hon är annars inte min favorit, jag tycker hon spelar samma figur hela tiden och är lite för skrikig för min smak. Behållningen är skådespelaren Quinton Aaron son spelar den manliga huvudrollen. Han var riktigt trovärdig i sin roll som tyst uppgiven tonåring. Att se hans utveckling när han får den hjälp han behöver var upplyftande. Jag läste inte så mycket om filmen innan jag såg den och det tipset har jag fått av min son som inte läser så mycket om filmen före han sett den. Det funkar bra i dom flesta fall.

 

   

 

Här en bild på Quinton Aaron. 

 

Quinton Aaron (född 15 augusti 1984) är en amerikansk skådespelare. His first lead role was as Baltimore Ravens offensive tackle Michael Oher in the 2009 film, The Blind Side . Hans första huvudroll var som Baltimore Ravens kränkande itu Michael Oher i 2009 års film, The Blind Side

 

Filmen får 4 filmrutor av 5 möjliga 

 

           

Av Malin wiper - 2 april 2010 07:23

                                                


Hos oss händer inte mycket i Påsk utan vi tar det lugnt och ev åker vi till mamma i morgon. I går eftermiddag började det blåsa och sen regna så nu är det nästan ingen snö kvar hos oss. Jag skall ta en promenad och sen bara pyssla med sånt som är roligt och även lite rensning av saker på vinden men då skall Mr T ta ner lite grejer och vi skall ta ställning till om vi skall behålla eller lämna till second hand. Först skall jag fråga om min son vill ha nåt. Han skall få mitt tändarsamlarskåp som nu är för litet för min samling.  

 

   

Nu börjar allt som gömts i snö komma fram och detta är en kanot som en granne äger.    


   

Här en vanlig plastbåt som en annan granne rår om. Vi kan själva ha båt men det har inte blivit så. När jag träffade min man för 20 år sedan så hade han 2 båtar varav en i aluminium, den hette "Inka fisching 400". I dag kostar en sån båt 28.000 men han köpte sin beganad för 11.000 Då var fiske min mans stora passion och han hade flera kurser i både flugbindning, draggjutning mm. 

 

      

 

Långfredagen var den längsta och tråkigaste dagen när jag växte upp. Det kändes som om man bara gick och led sig igenom den långa trista dagen...  . Då var precis allt stängt. Att gå ut och roa sig var inte att tänka på. Sen har detta ändrat sig för jag har själv varit ute och haft kul på långfredagen i många år.

 

Förut kunde jag inte tänka mig att inte få gå ut och dansa flera gånger i veckan och då hade jag en fantastisk kondition. Dans är bra sätt att hålla vikten sen är det så roligt också. Sist jag dansade var 2008 då vi åkte till Åland med våra grannar. Då hade jag nyss fått en ny höftled och gick med en krycka så det var lite svårt men jag kunde dansa lite i alla fall...  

 

Klicka här för att komma in på en sida där det finns lite information om alla högtider

  

 

 

Ha en hoppfull och kul långfredag

     

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards