Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Malin wiper - 27 mars 2010 18:30

  

Jag fotade en balkong från ett hus som ser ut som en industri mitt i stan. Får en känsla av actionfilm när jag ser den och kan se framför mig hur  banditerna springer nerför stegen...          

 

          

 

Klicka härför att komma in på stället där jag hittade detta räcke till fransk balkong

 

   

Denna balkong med sitt markistyg finns att skåda i ett hus bredvid filmstaden. Gillar denna lite halvmånsformade balkong men den är nog inte så praktisk och utrymmet blir inte lika stort som en fyrkantig.

 

   

Här skulle man bo högst upp med en härlig utsikt...    

 

   

På torget framför filmstaden hade IKEA satt ut trädgårdsmöbler som en utställning. Dom skall ha en sommarfest som dom gör reklam för. Konstigt att ingen tar möblerna, inget får ju vara ifred numera.

 

   

Detta hade dom satt ut också. Så låga möbler skulle inte jag klara av att sitta på...   

 

   

En sån här klocka skulle jag inte ha nåt emot att ha i tuff 50-talsdesign för 295:-.

 

Klicka här för att gå in på sidan och kolla. Den finns i flera färger.

 

 

 

Nu har jag väl ändå bloggtorka...  Jag besöker era bloggar i morgon för nu är jag för trött och börjar bli lite snurrig...  Hoppas ni får en härlig kväll...    

Av Malin wiper - 27 mars 2010 08:53

  

 

Så här såg hon ut som ung och vi hade precis samma hårfärg och frisyr

 

Melanie Safka, även känd som endast Melanie, född 3 februari 1947 i Queens, New York, är en amerikansk sångerska och låtskrivare.

Hon förknippas ofta med folkrock och flower power. I slutet av 1960-talet hade hon stora hits i några europeiska länder, i USA slog hon igenom efter sitt uppträdande på Woodstockfestivalen. Hennes största hits i USA blev "Lay Down (Candles in the Rain)" och "Brand New Key". Hon är också ihågkommen för låten "Look What They've Done to My Song, Ma", som även gruppen The New Seekers hade framgång med

 

  

 

Melanie är en av mina ungdomsidoler som håller än i dag. Denna låt har jag aldrig hört utan mest hennes hitar och därför sätter jag in denna trots att det inte är hennes bästa. Jag har haft henne inne förut på bloggen.

 

Klicka här om ni vill gå in på Melanies hemsida



  


En bild på Melanie som lite äldre.

Av Malin wiper - 27 mars 2010 08:09

  

God morgon allihopa! Vi har vaknat tidigt på sista tiden och det känns toppen. Blev ledsen i går när Claudia Galli och Tobias inte vann Let´s dance. Jag tycker att hon har sån utstrålning, värme och karisma. Jag tror att dom andra vann på sin sista showdans som var mer publikfriande. Visst Mattias var jättebra men Claudia har nåt speciellt och hon är så självklar på dansgolvet.

 

          

Jag gillar dessa tvås personlighet mer än dom andra men missunnar dom inte vinsten för dom har arbetat lika hårt och det var så jämt. Det är inte illa heller att komma tvåa. I går hände det igen, mina viktiga kort försvann. Jag höll på att rensa bort kort och en mapp kom med av misstag så nu har min man kört ett program som skall rädda det som räddas kan. Nu har jag bestämt att än om jag sparar ner viktiga kort på min externa hårddisk så skall jag ändå bränna ut dom på cd.    

 

             För att ni talade om vad denna röda kraftfulla buske är för nåt. Det är Lambergsfrua och Monicasom visste detta. Det är en Kornell

 

Klicka här för att läsa om kornell 

 

   

Nu blir det lite mer tackande...  Jag har inte kunnat äta våfflor på länge så vårt våffeljärn står i källaren. Berith mejlade mig då ett recept på gluten och laktosfri våffelsmet. Sen talade Monica om att det finns ett recept på Maizenapaketen också. Hon sa även att man kan använda glutenfri mjölmix.

 

Tack snälla ni nu kan jag äta våfflor när jag känner för det...     

 

            

klicka härom ni vill gå in på sidan där jag hittade bilden ovan  

 

I dag kommer det att rulla på för vi funderar på att åka till Jönköping för att gå på Tändsticksområdets stora second hand som går av stapeln varje lördag. Sen har vi den stora torghandeln på västra torget. Det är möjligt att vi går på dagbio också, vi får se hur mycket vi skröpliga stackare orkar...     

      

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards