Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Blandad kompott!

Av Malin wiper - 26 mars 2010 07:37

  


Jag har sovit som en stock i natt och det känns jätteskönt. Drömfångaren gör sitt jobb för det mesta med bara små undantag. Nu är det fredag igen...  tiden är som ett framrusande tåg.

 

  

 

Vad passande att jag då tog ett kort i går på vårt lokaltåg när jag stod och väntade vid bommarna...  Jag skryter över samhället så jag nästan håller på att spricka och nu skall jag berömma tågtrafiken också...    Det är en levande tågbana med många turer/dag. Jag har själv åkt tåget en hel månad när jag blev utredd för mina krämpor i Jönköping i ett projekt som heter "Pila". Det var faktiskt ett rent nöje att åka med tåget och det gick rätt fort och man kom i samspråk med lite folk.

 

       

 

Jag blev dessutom väl behandlad i detta projekt och kände mig inte trampad på som man har hört att folk blir på andra håll. Det finns en sak att klaga på och det är den lilla vänthallen i stationshuset. Där vill man inte gärna gå in och sätta sig eftersom det först och främst är för trångt och instängt. Hela väggarna är fulla av klotter så det ser inget inbjudande ut.

 

  

 

Nu kom precis solen fram och det blir ytterligare en fin vårdag. Det skall ju bli 15 grader varmt inom dom närmaste dagaran så man får nog gå upp på vinden och ta fram lite tunnare jackor. Jag har en trenchcoat som jag tyvärr inte kommer i än fast jag har gått ner några kilon. Den sitter perfekt upptill och ner till midjan men sen funkar det inte riktigt på min päronformade kropp...  det är bara storlek 40 och jag vägde väl 65 kg när jag hade den sist men den är så tidlös och modern fortfarande.

 

 

 Så här ser den ut men är mer insvängd än det ser ut på bilden sen är den lite glansig. Mycket snyggare i verkligheten. Nu finns det hur många modeller som helst av en sån kappa.

 

  

 

Vi har inga planer i dag och kommer att städa undan lite, promenera och möjligen gå på bio men det är final på Let´s dance i kväll och vi kan visserligen spela in det men då blir det inte samma sak. I går såg jag på debatt och hela programmet handlade om vad som hände i samhället Bjästa utanför Örnsköldsvik. Det är så man skäms för dom vuxna som inte kan ta hand om en sån situation utan fegar ur och låter den stackars våldtagna flickan lida ännu mer och dessutom få flytta från orten. Flickor/kvinnor verkar inte vara lika mycket värda som killar/män och det är skrämmande att inget hänt trots att vi skriver 2010. Jag har inte ord för den avsky jag kände när jag såg programmet på "Uppdrag granskning". Rektorn satt och stakade sig och såg ut som ett frågetecken och en sån skall vara rektor....  

 

   Jag önskar er alla en glädjefylld fredag...   

 

 
 
-Nena-

-Nena-

26 mars 2010 08:54

Skönt att du har fått sova gott i natt och jag önskar dig en skön fredag och trevlig helg.

((Kram))

http://nena.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

26 mars 2010 09:15


Ja fy fan rent ut sagt(sorry för min svordom),,, men jag blir sååå arg, uppretad, förbannad, frustrerad osv när det gäller denna stackars tjej.
Jag såg inte programmet men jag har läst en del om detta.. *arg*

Hur fasen kan man HYLLA en våldtäktsman..??!!
PLUS att alla vänder flickan ryggen..??!!

Konstigt att ingen åker upp och nitar denna kille..
USCH,, man blir ju verkligen mörkrädd när man hör talas om sånt här.
O det ska vara vuxna som yttrar sig oxå.

Får nog titta på detta program på nätet,, med risk att jag blir fly förbannad.

Ha en underbar helg.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

26 mars 2010 10:08

Morning! Snygg trenchcoat! Håller verkligen med, tiden rusar fram. Det verkar bli en lika fin dag idag som igår. Ha en härlig fredag vännen!! KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

26 mars 2010 15:24

-Nena- Ja det räddar en hel dag när man får sova. Tack snälla du för dina gulliga ord. Hoppas du själv snart får må bättre

Ha en fin dag
kram

Annelie: Ja du jag säger detsamma som dig. Jag tycker att du skall kolla programmet på nätet än om du blir upprörd. Bara att se rektorn sitta där och staka sig gör mig illamående.

Ha en underbar helg själv
kram

Pisan: Kul att du tycker det. Ja i dag är det verkligen vår ute men med lite snö kvar änd¨

Ha en härlig fredag själv goa du
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards